Gå til innhold

[Løst]Konsoll & Spill - For barn?

Morgens

Anbefalte innlegg

Er helt "grønn" her og håper på god hjelp.

Har to smårollinger på 4 og 5 som er på besøk og "onkel" tenkte å anskaffe en slik spillemaskin til dem.

Hva anbefales av konsoll og hvilke spill for 4-5 åringer?

Egen erfaring i de siste 20 årene er til Kabal, men før det var jeg en "racer" på Jumpmann Junior...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Det mest aktuelle nå tildags er jo en PS3 Slim (der jeg tror el-kjøp var blant de billigste).

Til denne kan du f.eks. kjøpe LittleBig Planet som er et spill som passer for alle i alle aldre. Det kan også spilles samtidig av 4 personer, men da må du kjøpe 2 ekstra håndkontroller.

Det aller mest barnevenlige er jo en Wii-konsoll. Denne spillmaskina fokuserer på familieforbrukeren og har masse barnetilpasset innhold.

Har har man jo de typiske Mariospillene Super Mario Galaxy og Super Mario Kart. Jeg er litt usikker på om et spill som heter Wii Sports følger med, men dette er et veldig greit spill å ha til konsollen da alle kan spille det.

Wii-konsollen og utstyret til den er noe billigere enn PS3'en. Jeg har linket til elkjøp-sider, men det er på ingen måte de laveste prisene. Men dette blir da opp til deg å bestemme hvor en skal kjøpe det.

Hvis du ikke er noen "spiller" selv men kun skal kjøpe dette til de minste vil jeg personlig anbefale Wii'en. Den kan være litt kjinkig å sette opp, men det er masse moro for pengene.

Er du "litt aktiv bruker" kan du kjøpe deg en playstation da du får et mediesenter med svært behagelig brukervenlighet (Se film, høre musikk, se bilder mm).

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Først, 1000-takk for alle innspill.

Jeg har kjøpt en WII med Sport og Mario Cart, samt dobbelt av kontrollere, ratt og slike "nønski" saker (som jeg ikke vet hva skal brukes til enda).

Kobla den til og først ble jeg "sur" av at det ikke var på norsk, men så fant jeg ut at en 3-åring uansett ikke kan lese.

Vi har ikke egne barn (derfor treig i oppdattelsen)... :dontgetit:

Tror også at WII Fit skal kjøpes, fant den på www.barnevakten.no, men tar fortsatt imot tips om WII spill for barn 3-5 år.

PS: Trenger en uke på å lære meg dette slik at når onkel skal vise blir det med overbevisning.

Endret av Morgens
Lenke til kommentar

Anbefaler Wii. Er barnevennlig, Mario-serien kommer jo ut der, og pokemon. Pluss noen spill hvor du bruker følelsen i kontrollen til å løpe, slå båll og lignende. Tipp topp spillemaskin for barn.

Selv har jeg en Xbox 360, den har en ting jeg vet som er litt bra (kan hende andre konsoller har det og, men), du kan stille inn maks aldersgrense på spill, maks spilletid og lignende på noe som kalles Parental Control eller Child Account. Men Xbox 360 kommer ikke ut med så mange barnespill.

Anbefaler Wii.

EDIT: Så ikke at du hadde løst det. Men jeg svarte nå uansett ...

Endret av JT_NIKO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...