amish Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Hei. Har en WD Black på 1TB. Den begynner å bli litt full så tenkte jeg skulle kjøpe en ekstra. Men siden jeg er på vei å kjøpe en ekstra 1TB harddisk tenkte jeg å sette dem i RAID 0. Har et Asus P5N-e hovedkort, så lurer på om jeg kan koble diskene til hovedkortet og kjøre dem i raid rett fra det, eller trenger jeg et dedikert kort til dette. Blir det noe ytelse forskjell vis jeg kjører det via et egent kort? Og, er WD Black diskene gode disker til RAID 0? Syns den jeg har nå er bra rask til å være en HDD, men vis det er noe jeg ikke vet om som spinnup times eller noe. Takker for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Kortet ditt støtter dette RAID 0 / RAID 1 / RAID 0+1 / RAID 5 / JBOD OBS. Alt på den disken du har forsvinner, når du setter den inn i et Raid... Lenke til kommentar
amish Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Bir det noe ytelse forskjell vis jeg bruker hovedkortet istede for et dedikert raid kort? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 fortutsatt at du ikke kjøper et 199kroners kort på clasohlson vil dedikert kort gi en forbedring. Lenke til kommentar
amish Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Ah.. Nei hadde ikke tenkt å bruke så mye penger på akkurat dette, så blir vel å bruke hovedkortet. Takker for raske svar Lenke til kommentar
amish Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 "Løst" knappen? Aha, har ikke sett den før nå Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Weee.. I was helpfulls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå