Gå til innhold

AMD Hammer???

Murty

Anbefalte innlegg

heisann.. leste netopp testen av athlon 3200+.. der så jeg følgende:

Definisjon: Front Side Bus var i utgangspunktet definert av Intel som hastigheten mellom prosessor og RAM. I årenes løp har arkitekturen på datamaskiner forandret seg noe, og i særdeleshet med AMDs "Hammer"-prosessorer. I dagens systemer kan man se på FSB som kommunikasjonshastigheten mellom prosessor og nordsiden (North Bridge) av hovedkortet. På K7-systemer samt Intels P4-systemer inneholder nordsiden minnekontrollere.

AMDs "hammer" - prossesorer.... Oki.. det er godt mulig at det bare er jeg som ikke har fulgt med noe særlig... Hva er egentlig denne "hammer" prossesoren for no??

jeg trodde egentlig at det var en prossesor som kom nå snart jeg?

er den allerede kommet?

hvis ja...:Hvilken prossesor er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt pinlig korrekt, så er "Hammer" kodenavnet til det nye kjernedesignet til AMD. Samme som P4 og dens etterfølgere bygger på "NetBurst"-designet og P-Pro, P-II og P-III bygger på "P6-designet". Av hvert design kommer mange "modeller" og versjoner. F.eks så er alle AMD Athlon, AMD XP og AMD Duron forskjellige utgaver av K7-designet.

Hittil har AMD lansert Opteron (som tidligere gikk under navnet "SlegdeHammer") av Hammer-designet. Athlon64 (aka. ClawHammer) er annonsert, men ikke ennå lansert. Det kommer garantert flere utgaver av Hammer-designet senere, siden det koster fett med penger å lage et helt nytt design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...