OlaPirat Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Har en Audi 100 1987 modell (registrert i 1988) med 5 trinns manuell og 2.2 motor. Vurderer å kjøpe en Audi 100 1991 modell med 2.3E og defekt automatkasse. Noen som vet om det lar seg gjøre å flytte over girkasse +++ til det nyere karosseriet? Må da flytte over svinghjul fra 2.2 til 2.3 motoren og i tillegg pedalsett osv. Noen som kjenner til om delene lar seg flytte over fra C3 til C4 bilen? Jeg er veldig skru-kyndig, men det må være bolt-on kompatibelt ellers gidder jeg ikke starte på dette. Den gamle bilen trenger ikke være kjørbar etterpå, så kan eventuelt flytte over hva som helst så lenge det passer. ------------ Lamellene er trolig nedslitte på automatkassa. Slurer på 2 og 3 gir. Dyrt å overhale kassa? Endret 19. september 2009 av olapirat Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Har sjekket litt selv, og ser at det ikke går da girkassene frem til 1988/89 bruker wire til speedometer mens de etter har en impulsgiver. Dette sitter i diffen som jeg tror er delvis integrert i girkassa. Ser derfor at dette ikke fungerer pga speedometer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå