Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen spøker, alt på pc'n blir forflyttet til brukere/temp. Pc'n henger seg også! Virus?

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg og samboeren min opplevd noe merkelig med datamaskinen.

Først var det jeg som var uheldig, så var det henne.

Når vi logget oss på pc'n så opplevde vi begge at ALT av filer var forflyttet, skrivebordet er tomt som om pc'n akkurat ble kjøpt. Skrivebordet og bakgrunnen er endret til det orginale og alt av filer er flyttet til brukere/temp.

Hva har nå dette seg?

Jeg fikk ordnet det på min bruker, fjernet muligens et virus og restartet pc'n, dermed var brukeren min tilbake, men "temp" mappa under c:/brukere var der fortsatt, den kunne jeg bare slette.

Vanskelig og forklare.

Mistenker muligens csrss.exe

Er snakk om VISTA her.

Håper noen kan hjelpe!

Endret av b-boy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du finner CRSS.exe på prosesser som kjører bør du kjøre en antivirus, evt. sjekke cd/dvd`n du installerer Vista med.

"Windows errors related to crss.exe?

crss.exe is a process which is registered as W32.AGOBOT.GH Worm. This virus is distributed via the Internet through e-mail and comes in the form of an e-mail message, in the hopes that you open its hostile attachment. The worm has its own SMTP engine which means it gathers E-mails from your local computer and re-distributes itself. In worst cases this worm can allow attackers to access your computer, stealing passwords and personal data. This process is a security risk and should be removed from your system. Please see additional details regarding this process. We strongly recommend that you run a FREE registry scan to identify crss.exe related errors."

F-Secure Free Online Scanner

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelp.

Driver å tar scan nå av den du ga meg her.

Har ikke noe cd for vista, kjøpte pc'n ferdig innstallert rett fra butikk. :/

På oppgravebehandlinga finner jeg crss.exe, jeg høyreklikker og klikker på "utfør administrative oppgraver", da kommer oppgavebehandlinga opp på nytt og da vises langt flere prosesser.

Da finner jeg hele 3stk av csrss.exe.

Endret av b-boy88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...