bzim Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Forstår det slik at når man kjøper boxed CPU så følger standard kjøler med. Stemmer? Leser at Core i5 (og i7) CPUen utvikler mye varme. Er de kjølerene som leveres med god nok når man primært skal bruke maskinen til spill? Har ingen planer om overklokking, men det er kanskje ved overklokking at standkjølerene ikke strekker til, eller? Dersom standardkjølerene ikke anses gode nok av folk her, noen anbefalinger til en Core i5 750? Leste noe om at de ulike festeanordninger, og at den ene var å fortrekke den andre ikke (Intels egen?), men husker ikke hva som var hva...noen som kan opplyse..takk. Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg har i5 og bruker stock vifta. Ved harcore gaming og multi tasking ligger den på 57 grader. IDLE er rundt 35 grader. Skal du overklokke litt så fungerer den om du har kabinett med god luftin og kjøling, men skal du overklokke MYE så anbefaler jeg deg og kjøpe en bedre vifte. Du ser på nederste bilde at og få fra 2,66 til 2,8 blir for mye med stock vifte. Bilde til høyre er i5 stock vifta. Ellers er det en helt greit eller mere god vifte Og ja det følger med stock vifter når du kjøper prossesor Endret 19. september 2009 av Captn Jack Yarr'ow ! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Kan ikke anbefale å bruke stock vifta til vanlig i en maskin som er din hoved rig i allefall. Pushpin er bare for plagsomt, både når det skal monteres og over tid da den har en stygg tendens til å poppe ut. I tilegg kan den bare festes på nytt noen få ganger før pushpinsene er utslitt og kjøleren er skrot. Så det man burde satse på er en kjøler med fjærbelastede skruer, og en bakplate, for da sitter den, har supert trykk mot CPUen OG i tillegg, så kan du feste den så mange ganger du bare orker uten at kjøleren blir nedslitt. Endret 20. september 2009 av 007CD Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Har selv en i7 860 med stock kjøler. Idle er ved ca 36 grader og 58 grader. på load. (70-72 grader ved Prime95) Kjører jeg mitt hovedkort med "OC Genie", som klokker den rett opp til 3,5ghz. Da idler den ved 58 grader. Prime95 klarte da å få den ene kjernen over 90 grader før Prime95 stoppet opp. Så jeg må nok ha meg en ny kjøler før jeg kjører med "OC Genie" på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå