maxjeger Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 hei! eg er ganske ny her og har nettop prøvd å bygge ei data maskin selv.. kjøpt diverse deler på komplett.no skjermkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447807 strømforsyning: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672 hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=480475 der eg har et lite problem e når eg skall koble " 8 pinner" en på skjermkorte fra strømforsyningen... for de første ser de ut som om den ikke pesser helt, noen eg stikkene er rundet litt og noen er helt firkante.. om dere skjønner? ser ut som de ikje stemmer åver ens.. men me litt makt går pluggen i , men da går de rett og slett ikje and å starte opp maskinin... ingen reaksjon om eg prøver å starte opp... drar eg ut pluggen og starter opp uten så starter alt opp og feilmelding om at de ikje e strøm på skjermkort kjem opp på skjermen min... noen som kan hjelpe? takk for alle svar! mvh vegard Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Sikker på at det er en PCI-E kabel du bruker? IKKE bruk makt hvis noe ikke vil. Se litt nærmere på kablene som følger med strømforsyningen og se om noen er merket med PCI-E. Det er dessverre det beste jeg kan komme på just nu Merk deg også at kablene bare kan settes inn i én bestemt posisjon. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Denne kontakten du bruker? eller er det to slike som du prøver å få plass til? Lenke til kommentar
maxjeger Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Denne kontakten du bruker? eller er det to slike som du prøver å få plass til? ingen av dem.. en ren 8 pinner som er permanent festet i strømforsyningen.. har er ei rask tegning av hvordan de ser ut i pluggene.. som dere ser så er de noe rart:S Uten_navn.bmp Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 antagelig så er den 8 pins kabelen du har prøvd å sette i skjermkortet strømkabelen til cpu'n. Den kabelen skal festes på hovedkortet, og ikke skjermkortet da tror jeg nok pc'n i seg selv vil starte. Da gjenstår bare å finne pci-e kontaktene for skjermkortet. og den strømforsyningen er det vel modulærkontakter på så da må du lete igjennom haugen med kabler som fulgte med og finne de som er merket pci-e. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Jeg har lik PSU, bare 750W versjonen. Se etter en kontakt det står PCI-E på. Den har 6pinner, med en ekstra 2pin forlenger om skjermkortet trenger 8pin Endret 20. september 2009 av _tHokA_ Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 PSU'en kommer med 3 faste kabler, med henholdsvis 4, 8 og 24 kontakter. De 2 siste skal iallefall plugges i HK'et. Det skal også følge med 2 stk 6+2 PCIe kontakter, som benyttes til å forsyne skjermkort med strøm. De er t.o.m. meerket PCI-E på den siden som skal kobles i skjermkortet. Det er ellers noe rart med tegningen din - kanskje du kan snu de to løse kontaktene 180 grader, slik at det matcher med kontakten på skjermkortet? Lenke til kommentar
maxjeger Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 jepp da va de løst:) va den kontakten me 6 pinner og to løse:) takk for hjelpen.. no blir de instalering av windows:) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 men me litt makt går pluggen i , men da går de rett og slett ikje and å starte opp maskinin... Bare sånn for framtidig referanse: Må man bruke makt for å få noe i (unntagen molexer, som ofte kan være litt trå), så er den pluggen man prøver å få i, ikke ment å passe der man forsøker å få den inn. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Det bør vel også nevnes at en kontakt som kobles til med makt (der den ikke hører hjemme) kan ta knekken på hardware. Og selvforslyldt sakde av denne art dekkes hverken av garanti eller reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Og til slutt kan man jo legge til at en vær PC bygger ser igjennom hva slags kontakter man har på PSUen. Leser manualen om man er usikker før man bare tar tak i første kabel som ser ut til å passe. Og da det tilogmed står PCI-E på akuratt den kontakten, så skal det ikke være så vanskelig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå