Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Importere stor familiebil

olebrann3

Anbefalte innlegg

Skal importere en stor familie bil, fra sverige eller tyskland. Har sett på volvo v70 og audi a6(helst disse jeg vil ha, men tar imot tips til biler i lik str, helst diesel motor også). Hva vil det koste å importere denne bilen vist den koster 200 000nok i sverige. Hvordan regner man ut hva det blir totalt. Hva slags biler lønner det seg å importere?. Vil jeg kunne få en maks 3 år gammel så stor bil som bare er kjør 70 000 km for 300 000 kr? Eller er jeg helt på jordet da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Den regner det ut for deg :) Bare fyll inn all infoen om bilen du vurderer og trykk "beregn". Du trenger jo ikke være 100% nøyaktig på alt. ;)

Prisen på bilen, motoreffekt og vekt er vel de viktigste tingene å fylle ut, du må ikke ha CO2 i g/km for å få en ide om hvor mye det kommer på. :p

Lenke til kommentar
Den regner det ut for deg :) Bare fyll inn all infoen om bilen du vurderer og trykk "beregn". Du trenger jo ikke være 100% nøyaktig på alt. ;)

Prisen på bilen, motoreffekt og vekt er vel de viktigste tingene å fylle ut, du må ikke ha CO2 i g/km for å få en ide om hvor mye det kommer på. :p

så ifølge det jeg skrev inn vil altså bilen bli dyrere å importere enn å kjøpe ny her i norge da. stemmer det?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

I noen tilfeller? Jeg har aldri funnet en bil det lønner seg å importere (jeg så dog mest på bruktbiler når jeg vurderte det). Importavgiftene var ofte større enn prisen på selve bilen!

Go Norge :D

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Det blir billigere med alternativ beregningsmåte.

Men enig, Go norske avgifter...

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Vet om flere som har importert Volvo, Bmw og Audi. De tyske var stort sett hentet i Tyskland, mens Volvoene har blitt kjøpt inn fra bytbil.se. Ringer man og hører om det har vært leasingbil, slipper man også svesk moms på bilen.

V70 og A4/A6 kjøpt fra Sverige via bytbil.se har de spart spart 50-100k på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På bytbil og autoscout24 kan man velge å søke kun på biler med momsrefusjon. Sjekket selv før jeg byttet bil i vår, men endte opp med å kjøpe i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...