nivve Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hei, Jeg og kameraten min har nogenlunde like specs: Min: i7 2,66, ddr 3 1600mhz, asus hk, gtx 295 Hans: i5 2,66, ddr 3 1600mhz, asus hk, ati 4890 Når vi ser på Windows 7 opplevelsesindeks, får jeg 7,1 poeng på grafikk, mens han får 7,6. Resten av tallene stemmer (jeg får mer på cpu). Dere med gtx295, hva får dere? Er 7,1 normalt? Og hvorfor får et skjermkort til under halve prisen høyere poengsum? Andre spørsmål: Jeg kjører triple channel og han dual channel, likevel får vi samme score på minne. Normalt? Torstein Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Windows 7 Indexen er stortsett bare tull og tøys, så denne skal dere ikke bry dere noe særlig om. Derimot andre syntetiske benchmarker vil vise forskjellene, men helst burde dere måle ytelsen i reelle applikasjoner som dere bruker. Lenke til kommentar
nivve Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Jeg forventet i grunn et slikt svar, og jeg forstår det. Jeg lurer bare på hvorfor 4890 får høyere score enn 295 i akkurat DENNE "testen". Det får meg til å tro at jeg kanskje ikke utnytter kortet mitt fullt ut / at det ikke yter som det skal. Dette er jo den eneste testen både min og hans PC faktisk har kjørt, og fått resultat i. Så tester på internett "teller ikke", da det ikke fysisk er hans og min maskin som testes, bare lik hardware Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ta ordentlige tester som f.eks 3Dmark vantage fra futuremark, da får dere se at du har en ganske så bedre pc enn hans Lenke til kommentar
nivve Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 True. Det kan gjøres. Men det gir fortsatt ikke svar på hvorfor Windows sier 4890 bedre egnet til gaming enn 295 Jeg får vurdere å slå meg til ro med at testen er ATI-vennlig. ATI - the way Win 7 is meant to be viewed .. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Gtx295 har jo som kjent 2 kjerner, så muligheten for at Win7 opplevelses-crap ikke tar dette med i beregningen er kanskje en mulighet. Uansett, som sagt er denne testen relativt uvesentlig. Last ned f.eks FRAPS og mål gjennomsnittlig fps i noen spill dere kjører med like innstillinger. Eller som nevnt 3D-mark/Vantage. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Windows 7 gir score som det selv passer seg selv, den er ikke rett på en prikk. Har testet med en i7 og en Core 2 og resultatene var helt på jordet, gikk også etter den med ett 3850 kort vs GTX 280... Så her kan du slå deg til ro med at MS ikke kan benchmarks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå