Cupcake Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Nå sitter jeg har sammen med en venninne av meg og fikler med kamareat hennes (Nikon D90). Det viser "error" uansett hva vi gjør, og det eneste vi kommer frem til at er galt, er at speilet er vippet opp når vi tar av objektivet for å skjekke. Vi har skjekket om kameraet er innstilt på å ha det vippet opp, men det er den ikke. Noen forslag til hva som kan være galt, og hva vi kan gjøre? Endret 19. september 2009 av Cupcake Lenke til kommentar
Anew Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Høres umiddelbart ut som et mekanisk problem. Speilet skal alltid felles ned når strømmen slås av. Jeg frykter at det er behov for en tur på verksted, men har dere prøvd å ta ut batteriet? Lenke til kommentar
Cupcake Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Vi har prøvd å ta ut batterier, ta av batterigrepet, ta ut minnekortet og skru av og på alt det som kan skrus av og på. Vi hadde akkurat vært i studio og tatt bilder, og når vi satt og så på bildene på etterpå ville kameraet plutselig ikke ta bilder lengre. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Få det på service før dere ødelegger det mer. Hvis speilet fremdeles er oppe, etter at dere har skrudd av strømmen og tatt av objektiv så er det, som Anew sier, en mekanisk svikt/feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå