FlinkeFreddy Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hei Vet det er et navn på problemet, men vanskelig å finne ut av. Når jeg kobler til pc'en til en tv via HDMI, får jeg et relativt bra bilde. Problemet er når jeg spiller av en film, for eksempel. Når bildet beveger seg kontinuerlig kjapt, kommer det en slags forskyvning i bildet. Det virker nesten som dataen prøver å vise flere bilder enn det tv'en klarer å vise. Det skjer på alle tv'er jeg kobler dataen opp til. Uansett oppløsning. Hvis dere har problemer med å forstå hva som egentlig er galt, er det bare å si ifra Mvh FlinkeFreddy Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 hva slags grafikkort har laptopen? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 nVidia Geforce 8600m GT. Skjer på flere dataer, ikke bare min. Med forskjellige nVidiakort, samt ATI. Står på TV-en at den kjører på 60hz, det er vel galt ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 60Hz er vanlig på lcd med mindre man har 100Hz... har du oppdatert driverne dine fra nvidia.com? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Ja, alt er oppdatert. Er et problem som går igjen, har jeg inntrykk av. Bildet "skjæres" ved bevegelser. Spesielt merkbart ved filmvisning. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 er det 1080p film du prøver? eller skjer det med alt og er det fra harddisk eller fra dvd? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Alt! Fra den dårligste divx til den beste mkv/dvd etc. Har forøvrig sett det samme problemet med andre data'er og tv'er... Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Dette høres ut som et problem som nettopp ble diskutert: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14352235 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Akkurat det som var problemet. Vanskelig å søke seg til når man ikke vet navnet på problemet! Tusen takk !!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå