Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sliter med spansk i 10 klasse!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en kid på 15 som går siste året på nordseter ungdomsskole nå. Fikk 5 i snitt begge årene i 8. så gikk jeg rett ned til 4,2 i 9. klasse. så nå har jeg starta 10. klasse og har bestemt meg for å jobbe skikkelig hardt i de fagene jeg sliter i: spansk og matte. Skal bare ta spansk i denne tråden.. Fikk 5 i det før, men det blir for komplisert for meg, fikk 2 i de siste 2 halvårene og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre! det er ikke det samme som f.eks historie hvor jeg kan pugge, men med spansk kan jeg også pugge, men veit ikke hva jeg pugger! har noen tips for at jeg skal få bedre karakterer i det? satser på en 4'er i det, og da må jeg jobbe.. jobber og følger med i timene men alt som går inn i den timen har jeg glemt i løpet av et par-tre dager..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg tenker meg om, så er nok ikke den siden så ganske lurt. Alt er jo på engelsk, så blir langt vanskeligere da.

Prøv denne, men er ikke helt sikker på om det dekker alt av pensum.

En måte å få innholdet i hodet på, er å repetere det dere har jobbet med i timene. Etter at du har kommet hjem fra skolen, sett deg ned og skriv ned alt du husker fra timen. Repeter ting du kanskje synes var litt vanskelige. På den måten vil du få huske mye mer fra timen. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...