Gå til innhold

Leadtek med FX 5900 Ultra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg er ikke noe nerd på datamaskin hardware og slik, men har følgt med på utvikligen, og de samme feilene går igjen (kanskje bare noen);

- altfor stiv pris

- altfor mye bråk pga. superoverklokket/presset prosessor, og det å gjøre slike kort lydløse etter kjøp er som regel umulig

- dårlig ytelse, dvs. i forhold til konkurenter og hva som er forventet/lovet

for å si det slik, så liker jeg dårlig bildet av kortet slik det er tatt på leadtek sin side:

http://www.leadtek.com.tw/3d_graphic/image...dh_myvivo_3.jpg

Det ser meget støysvakt ut ettersom det ikke er noe monsterstor vifte på det, men kjøper man kortet....

Jeg håper jo selvfølgelig at jeg tar feil, og håper at hardware.no får henda på kortet, til testing, ASAP.

Lenke til kommentar
jeg er ikke noe nerd på datamaskin hardware og slik, men har følgt med på utvikligen, og de samme feilene går igjen (kanskje bare noen);

- altfor stiv pris

- altfor mye bråk pga. superoverklokket/presset prosessor, og det å gjøre slike kort lydløse etter kjøp er som regel umulig

- dårlig ytelse, dvs. i forhold til konkurenter og hva som er forventet/lovet

Vet ikke hvor godt du følger med, men etter hva jeg har sett så kan jeg ikke si meg enig.

1.Det er her snakk om toppkort, at de koster ~5k er da helt vandlig(husker jeg kjøpte et asus v8200 deluxe(gf3) for noen år siden til ~5k), det har de alltid gjort og vil sikkert i fremtiden også. Dette er heller ikke noe produsent spesific.

2. Noen GF4(msi?) kort og NV30 er vel de eneste som har blitt kategorisert som bråkete, gf4 kort får du passiv(krever luftgjennomstømning i kabinette da) kjøling til og NV30 er det på vei til. Og man har alltids mulighet til vannkjøling, men noe man skal vere klar over er at det er toppkorta som krever denne ekstemkjølinga, FX5200 f.eks. kommer med passiv kjøling som standard(har jeg sett på flere kort).

3.ATi og nVidia er da side om side når det gjelder ytelse, noen tester vinner den ene andre vinner den andre. ATi liker best høy AA og nVidia liker best høy oppløsning, osv... Når det gjelder og leve opp til forventningene er vel det mere vår egen skyld, da høyere forventninger = større skuffelse. (Er forsåvidt enig i at alltid presentasjonene høres mye bedre ut en det du opplever når du sitter der med kortet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...