Gå til innhold

Elektrokompaniet integrert brukt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://avforum.no/avtorget/

Her er masse lekkert og brukt lagt ut. Det finnes sikkert også noen bruktsjapper i byen din, kan jo kikke der? Jeg synes effektforsterkerne til Electrokompaniet er litt overprisa, hva med dette? http://emotiva.com/xpa1.shtm x2 eller denne http://emotiva.com/xpa2.shtm Lyden krydrer du med en bra forforsterker, med disse kremhøyttalerne fortjener de noe skikkelig! :dribble:

Endret av hypnotize7
Lenke til kommentar

Bare av nysgjerrighet – hva er det som får deg til å ønske en forsterker fra EC og elektrostater? EC-forsterkere er ofte litt myke i kantene – mange av de som i utgangspunktet bruker rørforsterkere sier de ville spilt på EC om de måtte ha transistorer i sitt system.

De som velger elektrostat vil gjerne ha en ekstremt oppløst lyd, der alle detaljer kommer krystallklart frem. Altså litt omvendt av ECs typiske lydsignatur. Uten at matchen trenger å være dårlig av den grunn – har aldri hørt EC/Martin Logan i kombinasjon.

Lenke til kommentar

Mange takk for tips! Det er sikkert mange andre gode alternativer. Nå vil jeg ha færrest mulig "bokser" og minst mulig kabelhelvete, derfor en integrert, ev. en surround dersom jeg blir overbevist om at det går ann å få tilnærmet hi-fi musikk lyd :dontgetit:

Bare av nysgjerrighet – hva er det som får deg til å ønske en forsterker fra EC og elektrostater? EC-forsterkere er ofte litt myke i kantene – mange av de som i utgangspunktet bruker rørforsterkere sier de ville spilt på EC om de måtte ha transistorer i sitt system.

De som velger elektrostat vil gjerne ha en ekstremt oppløst lyd, der alle detaljer kommer krystallklart frem. Altså litt omvendt av ECs typiske lydsignatur. Uten at matchen trenger å være dårlig av den grunn – har aldri hørt EC/Martin Logan i kombinasjon.

Tja, jeg betrakter EK som ganske "trygt". Jeg vet sånn nogenlunde hvordan noen av de låter. Også noe nostalgi - jeg glemmer aldri første gang jeg fikk 25-wattern sammen med den merklige vesle forforsterkeren i hus og spillte gjennom alle platene mine :blush: .

Jeg husker ikke helt hvordann EK/ML spiller. Det nærmeste jeg kommer var mye bruk av Stax elektrostat ørehøytalere sammen med EK. Det synes jeg låt bra. men klart høytalere er noe annet.

Hører gjeren fra andre som kan synse om dette!

Lenke til kommentar

Et par ting...

1. Elektrostathøyttalere trenger MYE pulver for å fungere.. 250wattern til EC vil sikkert funke, men du trenger sikkert såpass. Bryston, GaMut, Krell, Chapter, evt monoblokkene til Embla/Midgard/Jeff Rowland vil fungere bedre. Bryston har en meget god integrert, som jeg i farten ikke husker hva heter, det samme har Krell med KAV 300/400.

2. Det som funket med noen høyttalere funker ikke med alle.

3. Hva slags lyd er du ute etter? Rocka? Høyoppløst? Romantisk? Trøkk? Finn ut dette, og finn ut hva slags høyttalere du vil kjøpe - så kan vi snakke forsterker..

Lenke til kommentar
Hva slags lyd er du ute etter? Rocka? Høyoppløst? Romantisk? Trøkk? Finn ut dette, og finn ut hva slags høyttalere du vil kjøpe - så kan vi snakke forsterker..

Veldig enig – selv om jeg heller ville sagt «finn ut hva slags system du vil kjøpe». Men jeg er en Naim-nisse, og der er jo systemtenkningen sjeldent gjennomført; helt nøytral er jeg neppe. Elektrostater høres eksotisk ut, men om en egentlig vil ha lyden fra Klipsch Heresy ...

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Naim kjører gjennomtenkt hele veien ja, og holder ved DIN-kabler og sånt sett fjerner behovet for eksotiske løsninger på kabelsiden. Det er jo forsåvidt like greit.

Jeg vil uansett begynne med å velge høyttaler, da det ofte er denne som gir størst utslag i hva slags lydsignatur du får. Fra Heresy til elektrostater er det også mye annet i mellom, så mitt tips til trådstarter, som jeg tror vi er enige om, er å gå i tenkeboksen før høyttalere er landet. Det vil være lettere å "få til" apekister enn elektrostater med rimelig elektronikk, og forsåvidt også horn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Et par ting...

1. Elektrostathøyttalere trenger MYE pulver for å fungere.. 250wattern til EC vil sikkert funke, men du trenger sikkert såpass. Bryston, GaMut, Krell, Chapter, evt monoblokkene til Embla/Midgard/Jeff Rowland vil fungere bedre. Bryston har en meget god integrert, som jeg i farten ikke husker hva heter, det samme har Krell med KAV 300/400.

Jeg har drevet ML Vantage overbevisende på primare I30 på 2x100w

Tydelig at den var "magisk"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...