Spook Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 De filtrene som selges bla på El-kjøp begynner på 220kr og det er Hoya! Ja, men det er nok da Hoya filtre av billigste sort (de som gjerne selges på eBay i "grønn eske", er blant annet ikke "multi coatede"). Akkurat som kameraprodusenter produserer forskjellige modeller under samme merkenavn så gjør filter produsentene akkurat det samme. Og akkurat som for kameraer så varierer pris og kvalitet mellom ulike modeller av samme merke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 (endret) De aller billigeste hoya filter får du faktisk fra en 20 kroner på eBay,men er ikke noe fornuftig og handle dem. Endret 24. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Da sitter eg her med kameraet mitt! Tror eg skal bli veldig fornøyd med dette. Sastser på endel bilder i helgen. Må lese litt i bøkene som følgte med først nå. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Gratulerer med kamera. Nå,prøvde dem og prakke på deg et UV-filter ? Bare begynn og ta bilder,kan hende det er litt overveldende til og begynne med men bare stå på.Etter hvert så kan du prøve deg litt mer over på høyre side av innstillingshjulet. Lurer du på noe så bare spør. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Nei, dem nevnte ikkje UV filter engang Men takker for all hjelpen og komentarer fra samtlige i denne tråden. ble litt mye en stund, men fant til slutt ut av det. Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Jeg må si jeg har satt ganske mye pris på muligheten for god ytelse på høy ISO - ganske mye mer enn jeg trodde på forhånd. Bah... F1.0 / F1.2 objektiv ordner den biffen. Liten DOF er kult. - He, he... Ja, men dyrt, og det er ikke alltid liten DOF er det du vil ha. Sammenlikningen med apekatter var forøvrig myntet på oss "viderekomne". Det jeg mente å si var at det (når det gjelder kamerahus i innstegsklassen) kan være like greit å be en apekatt om å peke som å spørre oss til råds - Litt selvironi er ikke å forakte. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Nå har du fått tatt noen bilder,og hvordan synes du kameraet fungerer. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Ja, nå har eg tatt endel bilder i dag og kan vell si at eg har gjort et veldig godt kjøp! Lett og bruke, og tar supre bilder! Enda endel og sette seg inn i, men det kommer nok med tiden. Eneste været her har vert regn og dårlig i dag, så ikkje de beste forholdene. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Det ble 450D ? Her har jeg gitt noen tips angående 450D,bare scroll deg litt nedover siden. Endret 26. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. september 2009 Forfatter Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Jepp, ble 450D på meg Hvordan er det med kamera og regn egentlig? Bare regner her og eg som vill ut og ta bilder Endret 27. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå