Nautica Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ligner fælt på en tilsvarende jeg har liggendes,ville ikke direkte basert kamerakjøp på bare det objektivet. Men tror ikke det skal være noe problem å bruke disse på hans nye Canon kamera. Canon er vel det eneste merke som svelger stort sett alle typer/fabrikat objektiver med en adaptering. Lenke til kommentar
-.- - .- Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Så lenge det ikke er autofokus på de gamle, mener jeg gamle objektiv ikke er en faktor i valg av merke. Nei, du har vel aldri tid til å fokusere manuelt. Då har sikkert ingen andre det heller. Godt argumentert. Viss målet var å framstå arrogant. Om ein vil ha glede av desse objektiva er litt avhengig av kva slags person ein er, og kva ein vil ta bilete av. Det må nesten trådstartar vurdere sjølv. Vivitaren ser ut til å vere ein relativt rask men blytung zoom som kan gje nesten 1:2 makro (på 70mm). Visstnok ganske bra, men ikkje heilt problemfri. Det ser ut til at ein kanskje må modifisere det litt. Eg hadde hatt mykje moro med det om det var mitt. Men det er meg. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nautica: Olympus tar flere om jeg ikke tar feil. Krit: Det er sikkert et greit objektiv, men ikke noe å basere kamerakjøpet på. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Da er kjøpet klart. Blir et Canon EOS 450D. Virker vist som om det er et passende kamera kjører ut til elkjøp de nermeste dagene. Endret 21. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Gratulerer,du blir ikke til og angre på det. Kan hende du synes de første bildene blir litt dårlige,men det er på grunn av at kamera forlanger litt mer av fotografen.Les manualen mens batteriet lades opp. Last opp alle medfølgende programmer akkurat der er Canon best i klassen,du har en komplett "fotolab" pakke der. Hvis det er noe du lurer på så bare lag en post i fotografering,så skal vi hjelpe deg til og forstå kamera bedre. Endret 21. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
-.- - .- Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nautica: Olympus tar flere om jeg ikke tar feil. Krit: Det er sikkert et greit objektiv, men ikke noe å basere kamerakjøpet på. Det er som eg har sagt tidlegare noko den som skal kjøpe får vurdere. Skilnaden mellom dei ulike fabrikantane er i det store og heile marginal. Om ein ikkje har spesielle krav. Eg ser folk gjerne vel kamera ut frå eigenskapar som grep o.l. Det handlar om dråpen som får det rette begeret til å renne over. Kva som var dråpen for trådstartar her veit eg ikkje, men han får eit godt kamera. Eg er framleis nyfiken på kva kamera faren til trådstartar har? Og om dei har katt eller hund? Eller kanskje båt? (Eg er generelt nyfiken) Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Med og kjøpe et kit inkludert objektiv er normalt blenderen på objektivet f/3.5 til f/5.6 du får noen kompaktkameraer som har blender helt ned til f/2,dvs. hvor mye lys de slipper igjennom til bildesensoren. - Det viktigste blir vel heller egenskapene ved høyere ISO. Kompaktkameraene med litt større sensorer kan nok konkurrere med de billige speilrefleksene, men det er vel ikke akkurat så mange kompaktkameraer med f/2 og deromkring og stor sensor - i hvert fall ikke til 3-4000. Men et kompaktkamera med fastoptikk og stor sensor kan nok utrette en hel del i lite lys. Lenke til kommentar
poe Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Da er kjøpet klart.Blir et Canon EOS 450D. Virker vist som om det er et passende kamera kjører ut til elkjøp de nermeste dagene. Du bør kjøpe det kameraet som magefølelsen sier at du skal kjøpe. Å spørre på dette forumet er temmelig forvirrende, da her kryr av f**boys. De har gjerne et råd til deg, men lever selv etter helt andre kriterier når de selv handler kamera Sier magefølelsen din EOS 450, så kjøper du et EOS 450. Lykke til! Lenke til kommentar
EldorBoye Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Da er kjøpet klart.Blir et Canon EOS 450D. Virker vist som om det er et passende kamera kjører ut til elkjøp de nermeste dagene. Du bør kjøpe det kameraet som magefølelsen sier at du skal kjøpe. Å spørre på dette forumet er temmelig forvirrende, da her kryr av f**boys. De har gjerne et råd til deg, men lever selv etter helt andre kriterier når de selv handler kamera Sier magefølelsen din EOS 450, så kjøper du et EOS 450. Lykke til! - Jeg vil påstå at man kan finne bedre råd her enn å følge "magefølelsen". At mange også har en tendens til å foreslå det kameraet de selv bruker endrer ikke det. Hvis man klarer å ha litt kritisk sans, klarer man å skille "x knuser y på bildekvalitet" fra "Du sier du skal fotografere mye i naturen, så det og det værtettete kameraet kan ha en fordel for deg" og "Du skal fotografere fugler, og da får du fort bra telelinser med Olympus", samt klassikere som at man bør prøveholde kameraet. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Var på elkjøp i går og såg på EOS 450D kamera. Virkert som et supert kamera det. Så kjører nok ut i slutten av uken og handler det. Endret 23. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Johnny™ Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Var på elkjøp i går og såg på EOS 450D kamera. Virkert som et supert kamera det.Så kjører nok ut i slutten av uken og handler det. Du blir nok ikke skuffet. Husk bare at du bør kjøpe IS versjonen av 18-55 hvis du skal ha med kit-objektiv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Er IS 18-55 objektivet som følger med ja i den pakken dem selger. Endret 23. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
poe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 - Jeg vil påstå at man kan finne bedre råd her enn å følge "magefølelsen". Hvorfor det? Leser du i Canon EOS 7D tråden, ser du at det er mange av forumets brukere der som har forhåndsbestilt dette kameraet, før man overhode har lest en test av det, eller prøvd å holde i kameraet. Mange av disse brukerne er de samme som kommer med "gode" råd til førstegangskjøpere, men selv velger de kun ut fra "magefølelsen". Så hvorfor i alle dager skulle det være annerledes for en førstegangskjøper? Etter min mening har vedkommende ikke valgt det rette kameraet, men har man lyst på Canon, så kjøper man Canon. Vil man ha det kameraet som gir best valuta for pengene, ja da må man begynne å lese tester. Å spørre på et forum fullt av f***boys, har lite eller ingenting for seg. Selv er jeg ikke kommet så langt at jeg vil kalle meg fanboy når det gjelder kameravalg. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 [Leser du i Canon EOS 7D tråden, ser du at det er mange av forumets brukere der som har forhåndsbestilt dette kameraet, før man overhode har lest en test av det, eller prøvd å holde i kameraet. Ikke bare det, men de selger faktisk det gamle kameraet sitt lenge før de har mottatt det nye. Det sier meg at papir-spesifikasjonene er viktigere enn det å faktisk fotografere for enkelte. Det viktigste for nybegynnere er å skaffe seg et kamera å begynne å fotografere så fort som mulig. Jeg tror det skal veldig mye til å bli misfornøyd med dagens speilreflekser. Lenke til kommentar
poe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det viktigste for nybegynnere er å skaffe seg et kamera å begynne å fotografere så fort som mulig. Jeg tror det skal veldig mye til å bli misfornøyd med dagens speilreflekser. Amen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det viktigste for nybegynnere er å skaffe seg et kamera å begynne å fotografere så fort som mulig. Dette er vi vel alle enige om. Jeg tror det skal veldig mye til å bli misfornøyd med dagens speilreflekser. En blir vel ikke misfornøyd med et kjøp før en eventuellt kjenner godt til alternativene. Noen mennesker liker ad-hoc metoden uansett hva det gjelder, andre undersøker mulighetene vel i overkant. Dette er et personlighetstrekk og personlig er jeg den undersøkende typen; jeg leste gjennom bruksanvisningen til 7 ulike kameraer, prøvde 4 av dem (angrerett) før jeg til slutt valgte meg ett. Det er ingen fasit på hvilken fremgangsmåte som gjør den enkelte mest fornøyd. Det finnes heller ingen enentlige dårlige begrunnelser for de valg man tar, siden valgene alltid baseres på personlige preferanser. For trådstarter var Elkjøp og prisområde viktig, mens kameraets egenskaper og gjenbruk av eksisterende utstyr ikke spilte noen rolle. Greit nok. Endret 23. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Spook Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 - Jeg vil påstå at man kan finne bedre råd her enn å følge "magefølelsen". Hvorfor det? Leser du i Canon EOS 7D tråden, ser du at det er mange av forumets brukere der som har forhåndsbestilt dette kameraet, før man overhode har lest en test av det, eller prøvd å holde i kameraet. Mange av disse brukerne er de samme som kommer med "gode" råd til førstegangskjøpere, men selv velger de kun ut fra "magefølelsen". Så hvorfor i alle dager skulle det være annerledes for en førstegangskjøper? Etter min mening har vedkommende ikke valgt det rette kameraet, men har man lyst på Canon, så kjøper man Canon. Vil man ha det kameraet som gir best valuta for pengene, ja da må man begynne å lese tester. Å spørre på et forum fullt av f***boys, har lite eller ingenting for seg. Selv er jeg ikke kommet så langt at jeg vil kalle meg fanboy når det gjelder kameravalg. Hmm dette blir en særdeles dårlig sammenlikning. De som forhåndsbestiller Canon 7D ut i fra spesifikasjoner er garantert i all hovedsak "Canonister" allerede (vel det finnes sikkert et unntak eller to) som vet hva de kan forvente seg av byggekvalitet, ergonomi og funksjoner forøvrig. De har også mest sannsynlig allerede en hel masse Canon optikk som langt overgår prisen på et kamerahus som 7D. Vi snakker med andre ord om meget erfarne brukere/fotografer som allerede har investert store summer i Canon som *system* og da skal det uansett en del til å skifte system/merke. Det blir noe helt annet når man snakker om førstegangskjøpere og "magefølelse" og det kan ikke sammenliknes i det hele tatt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Dere glemmer i "debattens hete" at førstegangskjøpere er forskjellige angående bruksområde av et speilreflekskamera,en som virkelig har spinkelt og spart for og oppnå en drøm personen har hatt i en årrekke og har et innstendig ønske om å lære seg dette skikkelig ville nok ganske fort bli skuffet ved kjøp av et av de aller billigeste innstegskameraene. Trådstarter var i utgangspunktet helt blank angående speilrefleks,men har brukt et kompakt i en del år og har sikkert begynt og se begrensingene et sådan kamera har.Etterfølgende posting har vist at trådstarter har et ønske om og lære seg dette på en ordentlig måte for og få mest mulig utbytte av speilrefleks.Hvis trådstarter viser like stor entusiasme vedrørende opplæring av kameraet tror jeg at h^n fort ville savne enkelte hånteringsmuligheter ved kjøp av de aller rimeligeste dslr.utgavene. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Men for meg som er ny innen speilrefleks, og ikkje har lass med penger så er nok Canon EOS 450D et passelig kamera for meg. Og det mangler sikkert endle funksjoner ja, men greit at det ikkje blir for mye og sette seg inn i på engang og. Må vell bare bestemme meg for et, viss ikkje blir det aldrig kjøp. Endret 23. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det mangler ingenting.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå