Gå til innhold

Kjøpe nytt kamera, speilrefleks?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
hadde jeg heller gått for en Pentax pakke, de har gode kit objektiv!

Nå lanseres jo også (som nevnt tidligere) Pentax K-x med mulighet for HD Video og In camera HDR. Blir spennende å se hvilke priser den får i nettbutikkene.

Lenke til kommentar
Jeg ville aldri finne på å anbefale kun en 50mm til en som starter med dSLR for første gang.

Det er for spesielt interesserte og viderekomne.

En grei standard-zoom er det nybegynnerene bør begynne med.

Tom

Nå har jeg vel og merke en avsmak for trege zoomer, men jeg tror for en som ikke skal ta bilder av noe spesielt, at en rask 50mm vil få frem bedre bilder enn en snapshop-zoom (jaja, ikke få panikk, bare noe jeg har observert over litt tid)..

Hvis han feks var veldig interessert i å ta landskapsbilder ville en zoom vært best, men det virker som om han vil ta bilder av det han ser der og da.

Men bare min mening. Tror bare at han vil ha det artigere med en 50mm.

Edit: Og så er det veldig mye billigere enn en god zoom..

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Nå har jeg vel og merke en avsmak for trege zoomer, men jeg tror for en som ikke skal ta bilder av noe spesielt, at en rask 50mm vil få frem bedre bilder enn en snapshop-zoom (jaja, ikke få panikk, bare noe jeg har observert over litt tid)..

Jeg er ikke uenig i at det finnes morsommere ting enn slappe zoomer. Men 50mm på et crop kamera blir for sært da det er for langt. 28-30mm er mer fornuftig; men da blir det dyrt igjen.

Hvis han feks var veldig interessert i å ta landskapsbilder ville en zoom vært best, men det virker som om han vil ta bilder av det han ser der og da.

Men bare min mening. Tror bare at han vil ha det artigere med en 50mm.

Edit: Og så er det veldig mye billigere enn en god zoom..

Billig er det.

Tom

Lenke til kommentar
hadde jeg heller gått for en Pentax pakke, de har gode kit objektiv!

Nå lanseres jo også (som nevnt tidligere) Pentax K-x med mulighet for HD Video og In camera HDR. Blir spennende å se hvilke priser den får i nettbutikkene.

Prisen varierer litt men Skandinavian Photo fører dem fra ca 5tusen og opp til 6400kr alt ettersom hvilken pakke løsning man velger! Og sånn med tanke på zoom objektiv følger det med enten et 18-55mm og eller 50-200mm og begge er gode objektiv! Vil man ha større zoom så er 55-300mm noe av det beste i sin klasse!

Lenke til kommentar

Den elkjøp pakka du linket til lengere opp er inkludert objektivet med IS "stabilisering",det er faktisk et Canon 450D og 18-55 IS det du linket til der.Ikke noe tilbud den prisen akkurat,men helt grei pris.

Jeg ville uten tvil heller kjøpt 450D i stede for 1000D,450D har større skjerm og er noe raskere pluss at den har bedre lysmålinger og litt til.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Vi har vel ikke fått vite hva det er. Og det funker sikkert akkurat på samme viset på en canon/olympus..

Øh?

Du har rett i at vi ikke vet nok om disse objektivene, men jeg om de har K fatning tror du får problemer med å sette de på noe annet enn et Pentax...

Lenke til kommentar
Hehe, tror ikkje pappa ville blitt så glad da :p

kosta vist rundt 30 tusen når han kjøpte det.

Viss det er så dyrt glas er det kanskje framleis godt utstyr du kan bruke. Kva objektiv er det snakk om?

Her finn du omtale av nokre gamle vivitar-zoomar:

http://www.pentaxforums.com/userreviews/showcat.php?cat=86

Kva kamera er det han har?

Det sit kanskje eit 50mm objektiv på det? Kva står det på det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sjansen for K fatning er derfor stor (kan være skru, men...). Et Pentax kamera vil derfor sannsynligvis kunne bruke objektivene selv om autofokus antakeligvis mistes.

Jeg hadde nå iallefall sjekka opp mulighetene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...