Kjell75 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Vist du allikevel må opp i pris for å få en bra Cannon pakke hadde jeg heller gått for en Pentax pakke, de har gode kit objektiv! Og ofte får du to objektiv med for en grei pris! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 hadde jeg heller gått for en Pentax pakke, de har gode kit objektiv! Nå lanseres jo også (som nevnt tidligere) Pentax K-x med mulighet for HD Video og In camera HDR. Blir spennende å se hvilke priser den får i nettbutikkene. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Jeg ville aldri finne på å anbefale kun en 50mm til en som starter med dSLR for første gang. Det er for spesielt interesserte og viderekomne. En grei standard-zoom er det nybegynnerene bør begynne med. Tom Nå har jeg vel og merke en avsmak for trege zoomer, men jeg tror for en som ikke skal ta bilder av noe spesielt, at en rask 50mm vil få frem bedre bilder enn en snapshop-zoom (jaja, ikke få panikk, bare noe jeg har observert over litt tid).. Hvis han feks var veldig interessert i å ta landskapsbilder ville en zoom vært best, men det virker som om han vil ta bilder av det han ser der og da. Men bare min mening. Tror bare at han vil ha det artigere med en 50mm. Edit: Og så er det veldig mye billigere enn en god zoom.. Endret 21. september 2009 av Ingardj Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Nå har jeg vel og merke en avsmak for trege zoomer, men jeg tror for en som ikke skal ta bilder av noe spesielt, at en rask 50mm vil få frem bedre bilder enn en snapshop-zoom (jaja, ikke få panikk, bare noe jeg har observert over litt tid).. Jeg er ikke uenig i at det finnes morsommere ting enn slappe zoomer. Men 50mm på et crop kamera blir for sært da det er for langt. 28-30mm er mer fornuftig; men da blir det dyrt igjen. Hvis han feks var veldig interessert i å ta landskapsbilder ville en zoom vært best, men det virker som om han vil ta bilder av det han ser der og da. Men bare min mening. Tror bare at han vil ha det artigere med en 50mm. Edit: Og så er det veldig mye billigere enn en god zoom.. Billig er det. Tom Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 hadde jeg heller gått for en Pentax pakke, de har gode kit objektiv! Nå lanseres jo også (som nevnt tidligere) Pentax K-x med mulighet for HD Video og In camera HDR. Blir spennende å se hvilke priser den får i nettbutikkene. Prisen varierer litt men Skandinavian Photo fører dem fra ca 5tusen og opp til 6400kr alt ettersom hvilken pakke løsning man velger! Og sånn med tanke på zoom objektiv følger det med enten et 18-55mm og eller 50-200mm og begge er gode objektiv! Vil man ha større zoom så er 55-300mm noe av det beste i sin klasse! Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Bra vi er enige om noe Tom Btw, tror jeg kanskje tenker litt for fort ff-50mm nå, men synes alikevel at det ikke er noen dum investering de 800,- eller hva det nå er.. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Så det som eg bør satse på er: Canon EOS 1000D + Canon EF-S 18-55mm IS objektive men vill bare vite at eg får det beste som er til den prisen. Litt synn om eg kunne lagt på noen hundrelapper og fått noe som er mye bedere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Den elkjøp pakka du linket til lengere opp er inkludert objektivet med IS "stabilisering",det er faktisk et Canon 450D og 18-55 IS det du linket til der.Ikke noe tilbud den prisen akkurat,men helt grei pris. Jeg ville uten tvil heller kjøpt 450D i stede for 1000D,450D har større skjerm og er noe raskere pluss at den har bedre lysmålinger og litt til. Endret 21. september 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Da tror eg rett og slett eg kjøper det som Elkjøp har på `tilbud` nå. Blir nok mer en fornøyd med det Lenke til kommentar
-.- - .- Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Ja, det gjer du. Men sidan du ikkje kan bruke det gamle Pentax-utstyret kan du sende det til meg! Eg synst nemleg det er utruleg morosamt å leike med gamle objektiv på mitt gamle(i digital målestokk) Pentax. Den Vivitaren høyrest lovande ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor han kjøper Canon når han allerede sitter med Pentax glass... men det er vel bare meg. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Hehe, tror ikkje pappa ville blitt så glad da kosta vist rundt 30 tusen når han kjøpte det. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor han kjøper Canon når han allerede sitter med Pentax glass... men det er vel bare meg. Vi har vel ikke fått vite hva det er. Og det funker sikkert akkurat på samme viset på en canon/olympus.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Vi har vel ikke fått vite hva det er. Og det funker sikkert akkurat på samme viset på en canon/olympus.. Øh? Du har rett i at vi ikke vet nok om disse objektivene, men jeg om de har K fatning tror du får problemer med å sette de på noe annet enn et Pentax... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Noen poster og en side,skrev trådstarter. Kamera er: Pentax. Og objektiven er: Vivitar 70-210 Har og en enda større obektiv sak som heter: Soligor. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Noen poster og en side,skrev trådstarter. Kamera er: Pentax. Og objektiven er: Vivitar 70-210 Har og en enda større obektiv sak som heter: Soligor. Ja, ikke mye info med andre ord.. Men tror ikke det skal være noe problem å bruke disse på hans nye Canon kamera. Lenke til kommentar
-.- - .- Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hehe, tror ikkje pappa ville blitt så glad da kosta vist rundt 30 tusen når han kjøpte det. Viss det er så dyrt glas er det kanskje framleis godt utstyr du kan bruke. Kva objektiv er det snakk om? Her finn du omtale av nokre gamle vivitar-zoomar: http://www.pentaxforums.com/userreviews/showcat.php?cat=86 Kva kamera er det han har? Det sit kanskje eit 50mm objektiv på det? Kva står det på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Sjansen for K fatning er derfor stor (kan være skru, men...). Et Pentax kamera vil derfor sannsynligvis kunne bruke objektivene selv om autofokus antakeligvis mistes. Jeg hadde nå iallefall sjekka opp mulighetene. Lenke til kommentar
festen Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Så lenge det ikke er autofokus på de gamle, mener jeg gamle objektiv ikke er en faktor i valg av merke. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Det som står: Vivitar Series 1 70 - 210mm 1:35 Macro focusing, Auto zoom ligner veldig på denne: http://www.pentaxforums.com/userreviews/sh...=568&cat=86 Eller tror det kan være denne: http://www.pentaxforums.com/userreviews/sh...=376&cat=86 Endret 21. september 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå