Gå til innhold

Obs: svindel på finn.no

poda

Anbefalte innlegg

Prøver for tiden å selge en N82 på finn.no

Alt så bra ut.... Helt til kjøperen tilbyr å betale 500kr ekstra hvis jeg sender pakken i dag til nigeria..... Varsellampe nr1. Jeg sender en faktura gjennom PayPal for å se om pengene dukker opp. Det eneste som dukker opp er en falsk e-post fra PayPal, der de ber meg sende pakken og sende dem sporingsnummeret til dem ("PayPal"). Jeg sjekker kontoen min hos PayPal. Der er ingen transaksjoner registrert. Nå begynner varsellysene å blinke kraftig. Mailen fra "PayPal" sendte jeg til PayPal, og de kunne bekrefte at dette var juks og fanteri. Jeg gav beskjed til kjøperen at det ikke blir noe av handelen. Noen timer senere får jeg en ny mail fra "PayPal" og kjøperen. De gir seg ikke så lett disse folka.

Jeg tapte ikke penger i dag.

Jeg håper ingen av dere andre (som leser innlegget) går fem på. Ikke la dere lure!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke tro på dette, jeg fikk noe lignende. Det ville at jeg skulle sende pakken til Russland, fekk mail av noe så hetter Bank Of America. I alle e-postene det skrev så endret det titllene. Sykt irriterende, jeg får mail av desse folk for alle annonser jeg legger ut. Må vel klare og stoppe desse folka snart.

Lenke til kommentar

Selger en del gjenstander på QXL for tiden, da jeg har mye jeg ikke har bruk for liggende i skuffer og skap. Får stadig hyggelige mail fra personer i et eller annet afrikansk land om at de er veldig interessert i det jeg selger.

De går rett i søplekassa. For selv om det er ting jeg bare vil bli kvitt, så skal søren meg ikke noen av de skitne Nigeriasvindlerne få glede av det.

Lenke til kommentar

Solgte en gjenstand på Finn.no, avtalte med kjøper at jeg skulle sende varen i postoppkrav til en adresse i Oslo. Det er jo i utgangspunktet trygt, mottaker får jo ikke pakken uten å betale. Trodde jeg. Det viser seg at adressen som kjøperen oppga ikke eksisterer. Pakken blir da liggende til sortering på omdelingssentralen i Oslo. Her er det tydeligvis en gjeng med kjeltringer som jobber, for pakken ble faktisk "borte" fra sentralen uten at det ble betalt noe som helst.

Posten bekrefter (mellom linjene) mine mistanker og har erstattet oppkravssummen.

Moralen er: sjekk kjøpers navn, adresse og telefonnummer i telefonkatalogen.

Lenke til kommentar
Enklast är ju att skriva i annonsen att pakka ikke sendes til t.ex Mexico..Africa..Østeuropa eller vad det nu må vara pga summen på frakten..gør det själv sånn på Ebay.

Bra sagt! Skal tenke på det til neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...