nonameer Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Heisann, Jeg har en D-Link Dir-635 Router og har noen problemer med den. Først vil jeg nevne at jeg har installert nyeste Firmware på den: Firmware Version: 2.30EU Og jeg har installert nyeste drivere til mitt Trådløse Nettverkskort D-Link DWA-547 (Som forsovigt er best egnet til denne routeren) Problem: Jeg, og 2 andre er tilkoblet denne routeren, Jeg + 1 bruker trådløst og 1 Kablet. Det som skjer er: Vi kan sitte å spille, men plutselig så mister vi kontakt med server(e) Dette kan skje i alle slags spill, CS, WC3(DotA), WoW, Battlefield osv osv... (Har testet de fleste spill) Connection forsvinner i 4 - 10 sekunder, og så er det "back in buisness" Tingen er at dette skjer med alle sammen, kablet bare noen ganger. men trådløst ganske "ofte" (1 gang i timen, kansje hver andre time) Første jeg gjør er å hive meg over loggen på routeren for å se etter feilmeldinger osv, men der er det ingenting. Har også gått over instillingene til Routern og alt er 100% slik det skal være. Samme med Pc-Settings på alle pc'r. Jobber selv med nettverk (Jobbet for Tele2, nå free-lance) men alle mine ideer er brukt opp, og nå søker jeg hjelp hos alle andre. Gjerne experthjelp. Jeg har IKKE ringt D-link, fordi jeg veit hva jeg får som svar. Og Nettlevrandør har sett på problemet alerede (GET) og de står like stille som meg. Edit: Testet også å pinge FRA Router og til www.vg.no - Gjennomsnitt 9 - 12ms. Stabilt hele tiden (testen ble utført over 60 sekunder.) Mvh. Kjell. Endret 25. september 2009 av nonameer Lenke til kommentar
RIP Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) På min så hadde jeg samme problem på den ene pcen min. Da var det fordi jensen driveren ikke var helt stabil, hadde to jensen kort i pcen så stusset lenge på hva det kunne være! Er helt stabilt etter jeg installerte ralink drivere edit: ser du ikke har jensen nic, men kan kanskje lønne seg å se på nettverkskortet likevel? Endret 28. september 2009 av RIP Lenke til kommentar
nonameer Skrevet 29. september 2009 Forfatter Del Skrevet 29. september 2009 hjelper nok desverre ikke, har testet det også rollback til eldere drivere, nyeste drivere og samme med router, men hjalp ikke. akuratt nå så har jeg kjørt en fabrikk resett på alt sammen, og håper det vil fungere. Så langt, så bra... men den kommer opp med beskjeden: "Wireless shutdown" "Shuting down all stations" "Wireless Restart" osv osv... (poster log av dette) jeg husker å ha fjernet akuratt det problemet en gang tidligere, men nå husker jeg ikke hvordan jeg gjør det LOGG: (les fra bunnen og opp) [iNFO] Tue Sep 29 13:55:11 2009 Wireless link is up [iNFO] Tue Sep 29 13:54:47 2009 Wireless link is down [iNFO] Tue Sep 29 13:54:47 2009 Wireless restart [iNFO] Tue Sep 29 13:54:47 2009 Disconnect all stations [iNFO] Tue Sep 29 13:54:47 2009 All Wireless shut down [iNFO] Tue Sep 29 13:54:45 2009 Wireless restart Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Sett krypteringen på det trådløse nettverket til WAP istedenfor WPA. Vil tro at den stasjonære PC'n er en Vista-maskin. Endret 29. september 2009 av Pingla Lenke til kommentar
nonameer Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Vel, etter en snakk med en svensk D-Link ekspert. Fikk jeg dette svaret: Sedan för att optimera ditt trådlösa nätverk så rekommnderar vi att du kör med WPA2 kryptering samt med chipper type AES, efter som det är det enda som ingår i Wireless N standarden. Og etter at jeg ringte og tok en snakk med han, forklarte nøye problemet med routeren og nettverket, så fikk jeg endelig en "god" nyhet, som var: Desverre så er nok denne routeren defekt og du burde ta en garanti sak på denne. Valget mitt er å gjøre dette, men når jeg får den i retur så havner den nok rett i skapet etter å ha kjøpt D-link Dir-855 i stede. "Løst" mvh. Kjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå