Decoman Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Jeg kommer ikke lenger inn på IRC chat, og jeg kommer ikke noe sted med "ping", "tracert" eller pingplotter, ei liknende program med Telenors "Telenorhjelpen". ADSL router er både slått av/på, og gitt en reset. Datamaskinen er reboota flere ganger. Det er ingenting i windows firewall som tyder på noe feil så vidt jeg kan se. Må legge til at internettforbindelsen ser ut til å være ok, med optimal opp og nedlasting. --- C:\>ipconfig /all Windows IP Configuration Host Name . . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxx Primary Dns Suffix . . . . . . . : Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid IP Routing Enabled. . . . . . . . : No WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No DNS Suffix Search List. . . . . . : lan Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : lan Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8168B/8111B Family PCI-E GBE N IC Physical Address. . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxx DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Link-local IPv6 Address . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxx(Preferred) IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.0.0.1(Preferred) Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Lease Obtained. . . . . . . . . . : 19. september 2009 16:51:36 Lease Expires . . . . . . . . . . : 22. september 2009 16:51:36 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.138 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.138 DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxx DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx DNS Servers . . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled Tunnel adapter Local Area Connection* 6: Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected Connection-specific DNS Suffix . : lan Description . . . . . . . . . . . : isatap.lan Physical Address. . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes Tunnel adapter Local Area Connection* 7: Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface Physical Address. . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxx DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes IPv6 Address. . . . . . . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(Pref erred) Link-local IPv6 Address . . . . . : xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx(Preferred) Default Gateway . . . . . . . . . : :: NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled C:\> Endret 19. september 2009 av Decoman Lenke til kommentar
Decoman Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Når jeg bruker "diagnose" i local area connection status vinduet (windows), så få rjeg en melding om at det er funnet et problem uten at jeg blir mye klokere: "cannot communicate with dns server (xxx.xx.xx.xxx)" Internett forbindelsen fungerer jo. Jeg har allerede avinstallert og installert nettverkskort driveren uten at det hjalp. Edit: Pøh, Telenor forteller at linja er delvis blokkert, men regner med å få ting i gang igjen. Endret 19. september 2009 av Decoman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå