enden Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg har et gammelt dusjhjørne der det har satt seg litt mugg/jordslag i silikonen. Derfor tenkte jeg å ta en runde for å fjerne gammel silikon og legge ny. Jeg kan se mer meg at det blir en møkkajobb å skjære ut alt med kniv inni kriker og kroker. Hvordan fjerner man dette enklest? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Stemjern i riktig størrelse og bøyd nok er ganske lett og går fort, brukte det selv når jeg gjorde samme jobben Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) det finens noe som heter silistrip som er laget av Casco som er laget for åløse opp og fjerne silikon. du får de i store jernvarebutikker og byggvare. edit: her er databladet. Endret 22. september 2009 av ilpostino Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Brukte dette settet selv, fungerte fint: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=133047983 Vil anbefale deg å kanskje bruke tech7 istedenfor silikon når du legger det nye. Mye mer motstandstyktig mot mugg enn silikon. Gjort det selv og har fungert meget bra sålangt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 våtromssilikon skal jo inneholde soppdrepende midler men jeg er litt usikker på hvor mye midnre det er av det enn i tech7 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 De soppdrepende midlene i silikon varer bare et par år før de mister effekten. Tech7 inneholder en helt annen blanding som ikke trenger ekstra soppdrepende midler for å være det. Fordelen med tech7 er at du kan bruke det til å erstatte utrolig mye annet, så du ikke ender med en drøssevis med tuber som har tørka inn før du får brukt det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Er ikke Tech7 lim? Forstøre jeg det rett må jeg først skjære, så skrape og til slutt bruke silistrip for å fjerne rester? Kan se for meg at silistrip direkte ikke er den beste løsningen - for mye masse og uendelig med klin. Noen annen prepping som bør på plass før ny silikon eller evt Tech7? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 tech7 er vel egentlig et alt-i-ett-produkt som blandt annet kan brukes under vann. det ineholder derfor endel godsaker som gjør at det er veldig motstandskraftig mot blandt annet sopp og mugg. les mer her og her Lenke til kommentar
eimo99 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Silikon er å anbefale da den er mer flexibel enn tec7. Hvis du bruker tec7 bør du kjøpe med det som heter tec7cleaner. den vasker du med før og du bruker den til å glatte ut fugen med. Hvis du har klister fjerner som du bruker på ski er det også bra og bruke til å fjerne gammel fugemasse. skjær først bort så vasker du over med evnt klister fjerner. Anbefaler ikke å bruke stemmjern på glaserte fliser og porselen da dette kan etterlate seg sorte striper som du ikke får bort annet ved bruk av porselens viskelær.. Lykke til Lenke til kommentar
1915 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 tech7 og ms40 er godsaker. funker til ALT! har lima mye rart med ms40. har lima grillen på bilen min med ms40 og det funka som sveis. tech7 og ms40 får man kjøpt i så mange forskjellige farger, så det er kjekt å få kjøpt med samme farge som det er på det man skal lime/tette. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kan være verdt å ta en titt på denne siden(Cornertape.net). De har noen geniale produkt for fjerning og legging av silikonprodukter! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå