Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Beste måte å fjerne silikon i et dusjhjørne?

Anbefalte innlegg

Jeg har et gammelt dusjhjørne der det har satt seg litt mugg/jordslag i silikonen. Derfor tenkte jeg å ta en runde for å fjerne gammel silikon og legge ny. Jeg kan se mer meg at det blir en møkkajobb å skjære ut alt med kniv inni kriker og kroker. Hvordan fjerner man dette enklest?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De soppdrepende midlene i silikon varer bare et par år før de mister effekten. Tech7 inneholder en helt annen blanding som ikke trenger ekstra soppdrepende midler for å være det.

Fordelen med tech7 er at du kan bruke det til å erstatte utrolig mye annet, så du ikke ender med en drøssevis med tuber som har tørka inn før du får brukt det. :)

Lenke til kommentar

Er ikke Tech7 lim?

Forstøre jeg det rett må jeg først skjære, så skrape og til slutt bruke silistrip for å fjerne rester? Kan se for meg at silistrip direkte ikke er den beste løsningen - for mye masse og uendelig med klin. Noen annen prepping som bør på plass før ny silikon eller evt Tech7?

Lenke til kommentar

Silikon er å anbefale da den er mer flexibel enn tec7.

Hvis du bruker tec7 bør du kjøpe med det som heter tec7cleaner. den vasker du med før og du bruker den til å glatte ut fugen med.

Hvis du har klister fjerner som du bruker på ski er det også bra og bruke til å fjerne gammel fugemasse.

skjær først bort så vasker du over med evnt klister fjerner.

Anbefaler ikke å bruke stemmjern på glaserte fliser og porselen da dette kan etterlate seg sorte striper som du ikke får bort annet ved bruk av porselens viskelær..

Lykke til

Lenke til kommentar

tech7 og ms40 er godsaker. funker til ALT! har lima mye rart med ms40. har lima grillen på bilen min med ms40 og det funka som sveis. tech7 og ms40 får man kjøpt i så mange forskjellige farger, så det er kjekt å få kjøpt med samme farge som det er på det man skal lime/tette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...