Lange Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Har vært borte i 6 uker, og i den perioden har datamaskinen stått urørt. Den var i bra stand når jeg dro, men nå vil den ikke starte. Det kommer en merkelig lyd fra strømforsyningen, høres ut som det sitter fast en døende veps inni der. Alt annet ser ut til å fungere bra, men det kommer ingen pipe lyd på startup, skjermen holder seg svart og lyset ved på bryteren er av orange farge istedenfor grønt. I tillegg må den ene sideviften hjelpes i gang. Litt hjelp hadde vært fint. Takk. Endret 19. september 2009 av Lange Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er vel åpenbart? Du må ha ny strømforsyning. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Hadde ikke laget en tråd hvis det var det. Alt kommer på, så skulle ikke tro jeg trengte ny strømforsyning. Er ikke normalt at strømforsyningen blir ødelagt av å stå stille heller. Skal bort igjen om en uke, og har mindre tid på å få Pc'n til å fungere. Vil helst høre andre forslag før jeg bestiller noe. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Er enig med Algific, det høres ut som psu. Har du et voltmeter/multimeter å måle den med, eller en annen psu å prøve? Du trenger ikke jump starte psu, satt inn bilde for å vise hva du skal måle! PSU kan ryke så lenge den er tilkoblet i støpselet, feil på psu, over spenning i nettet(lyn eller feil på utstyr til e-verk). Endret 19. september 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Lange Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 4 fra høyre målte -5.0v og den 4 fra venstre målte 5.0v. De andre målte ingenting. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Hvordan målte du, var det når 24 pin kontakten var tilkoblet hovedkortet, eller tok du den ut fra hk og lagde en forbindelse mellom grønn og svart før du startet psu? Jeg syns det var litt rart du bare hadde spenning på den ene røde 5V kontakten. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Tok ut av HK og målte alle sammen. Lagde forbindelse etter at PSU var slått på. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er ikke normalt at strømforsyningen blir ødelagt av å stå stille heller. Det er mange elektronikkomponenter som blir dårligere med tiden ... Elektrolytt-kondensatorer er vel noe av det som feiler først, og det er store kvalitetsforskjeller ute og går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå