hjalmar Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Er det noen som vet om det finnes noen i Norge som brenner bios'er ? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Bios kan du jo laste ned gratis? Du kan enten flashe i windows eller bruke en diskett eller minnepenne. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 BIOS flasher du selv, har du en død brikke derimot, så blir det vanskeligere. Enkelte hovedkort har denne fastloddet, og da går det ikke å bytte brikken. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Biosen min ble flashet feil av en eller annen grunn. Hadde rett biosfil, men .... Ting skjer ...... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hvilket hovedkort er det? En del hovedkort har i dag crash frie bioser som skal være mulig å gjennopprette. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 Det er en Shuttle SP35P2. Den har visstnok ikke crashfri bios. Har prøvd å få flashet den med en usb-dongle, men den *lukter* ikke på noe så jeg må nok få meg en ny bios. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Tvilsomt at den skal ha socket for bios, og lodde av den og på med en ny er ikke noe for en amatørlodder. Så da må du nok ha nytt HK. Lenke til kommentar
hjalmar Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Har fikset ny bios fra Nederland :-) www.flashbios.org . Kostet 185,- inkl programmering, ny chip og forsendelse. Shuttle har noen XPC som har utskiftbar bios uten å måtte lodde Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Bare for å dobbeltsjekke... Har du prøvd Clear CMOS etter flashen? Dette må ofte gjøres for ellers vil den ikke starte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå