Gå til innhold

Valg av objektiv til EOS 450D

Anbefalte innlegg

Jeg har Canon EOS 450D med Standard-Kit 18-55 mm IS.

Nå har jeg lyst til å skaffe meg et nytt objektiv. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg nytt "standard" objektiv som f.eks Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM.

Eller mener dere at standard-kitet som fulgte med er godt nok til at jeg heller kan bruke pengene på en telezoom som f.eks Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM?

Jeg kommer sikkert til å kjøpe meg et zoom-objektiv med tiden, men tror også det kan være lurt å legge litt penger i et skikkelig bruksobjektiv til å begynne med.

Hva mener dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

Er enig i at 24mm ikke blir vidt nok på en normalzoom.

Tenker derfor på om jeg skal kjøpe meg en Tamron SP AF 17-50mm f2.8 XR Di II og heller bruke mer penger på en Sigma 70-200mm F2.8 EX DG Macro II HSM f.eks :)

Vil jeg eventuelt merke stor forskjell med Tamron`n i forhold til standard-kitet?

Ikke så lett å orientere seg med alle de valgmulighetene du har når du skal kjøpe objektiv :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også EOS450D med følgende objektiver:

Tokina 11-16mm vidvinkelzoom

Canon 50mm f/1,8

Canon EF-S 55-250mm IS

Jeg solgte kit-objektivet (18-55mm IS) for ei stund siden, da jeg ikke fikk til skarpe bilder med det. Alle de tre andre objektivene jeg har er mye skarpere!

Men, nå begynner jeg virkelig å savne brennvidde-omfanget som kit-objektivet har.

Så jeg håper å få skaffet en erstatter før jul.

Har mest lyst på den nye 17-50 millimeteren fra Tamron med bildestabilisator. Men denne er ikke kommet i salg enda... noen som har hørt rykter om når den kommer?

I følge Japanphoto skulle den komme i salg midt i oktober... men de har ikke fått den inn enda.

Noen som har erfaringer med Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS på dette kameraet?

Ser japanphoto har den til 2999. Fotovideo skal ha 5495 for den... store prisfoskjeller ute og går!

Er takknemling for synspunkter på disse alternativene!

Lenke til kommentar
Nå har jeg lyst til å skaffe meg et nytt objektiv. Det jeg lurer på er om jeg skal kjøpe meg nytt "standard" objektiv som f.eks Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM.

Hvis du har lyst på et nytt objektiv fordi du har lyst på en ny dings (noe jeg har fullstendig forståelse for, bare så det er sagt..), ville jeg enten kjøpt en telezoom (særlig hvis du savner en lengre brennvidde eller "mer zoom" som det ofte kalles), f.eks den du nevner eller et lyssterkt fastobjektiv, f. eks Sigma 30mm f/1.4. Hvis du er misfornøyd med skarpheten eller lysstyrken på kit-objektivet, er Tamronen som er nevnt et veldig godt valg. Jeg har versjonen uten bildestabilisator og er kjempefornøyd med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...