Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av førstegansbil, økonomisk og lite vedlikehold, 40 000,-

Mr.Anki

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på utkikk etter førstegangsbil som er økonomisk å kjøre og som trenger lite vedlikehold.

Budsjettet ligger på rundt 40 000, men gjerne litt under dette også. :)

Vil ikke ha en bil som ser ut som et vrak, så utseende teller litt det også.

Så hva slags biler anbefaler dere meg å se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke så mye erfaringer med diverse biler, men hvis du har litt peiling på å se etter problemer på biler og velger en som har lite eller ingen problemer, så foreslår jeg honda accord. den har grei forsikring, går godt, fin lyd, ser bra ut etter min mening, god bagasjeplass og deilig å kjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Nå veit ikke jeg så mye om passat. Har hørt at det er ganske holdbare biler, og ganske sikre i forhold til årsmodellen (veit at hvertfall '97 har sideairbagger) men de er ikke særlig spreke da :)

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §5. Bedrifter, ansatte og reklamering påpekes det at brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar
Har sett en del på Golf selv, hvordan er de å forsikre og er de slitesterke deler?

golf er billig å forsikre. slitedeler? er jo som normalat. kan være heldig/uheldig med alle biler. deler slites jo. men bevare meg vell. jeg hadde en vwgolf 2 engang. eneste jeg hadde oppe panseret for var å skifte olje og oljefilter og fylle på spylerveske. bilen gikk som ei klokke. var aldri feil med den eller ulyder. da jeg solgte den var den gådd ca 250000 km. og gikk enda som en klokke. angrer egentlig på at jeg solgte den, for det var en god bil.

Lenke til kommentar
Er vel en 520i tror jeg, er ikke helt sikker.

Synes Audi har fine biler, noen modeller å anbefale fremfor andre?

Audi er kjempefine biler. Så lenge du finner en som ikke har gått for langt, og har komplett servicehefte, har du nok en fin bil. Ta en NAF test for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Generelt, ville jeg sett etter noe rundt 150.000.

Nå er det jo veldig forskjellig hvor langt biler går. Og hvor mange kilometer bilen blir kjørt per år.

Har jo sett biler som har gått over 500.000, og andre som ser ut som vrak etter 150.000. Det handler jo om vedlikehold og generell pleie av bilen.

Driver selv og ser litt på bruktbilmarkedet nå, da jeg skal ha meg bil til neste år selv. Jeg vil i hvert fall holde meg godt under 200.000.

Men som sagt, en bil kan være veldig bra selv om den har gått langt.

Lenke til kommentar
Hei,

Er på utkikk etter førstegangsbil som er økonomisk å kjøre og som trenger lite vedlikehold.

Budsjettet ligger på rundt 40 000, men gjerne litt under dette også. :)

Vil ikke ha en bil som ser ut som et vrak, så utseende teller litt det også.

Så hva slags biler anbefaler dere meg å se etter?

Skal du ha billig bil som er billig og forsikre og billig og vedlikeholde så kan jeg med en gang si at tyske biler burde du holde deg unna. De koster stort sett en del mere og forsikre en japanske biler og er en del dyrere i drift med tanke på pris på deler. Passat fra 1998-2000 sliter en del med elektronikken og det blir fort en dyr affære og bytte det som går i stykker. Så mitt tips er å holde seg til japanere som f.eks Honda accord eller toyota avensis. begge er driftssikre, fine og se på og ikke minst billig å forsikre å reparere.

Tyske biler anbefaler jeg om du skal gå opp i pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...