Ssu Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg sitter og tester ut min nye HTC S740, og den Internet Explorer som er på den viser nettsider helt feil. Driver og sjekker alternativer... Kan jeg laste ned Opera Mini (gratis) like gjerne som Opera Mobile (som koster $24). Hva er hovedforskjellen mellom disse? Ssu Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) http://www.opera.com/products/choose/ Mobile er mest mulig lik en standard nettleser, mens mini er egentlig en tekst og bildeviser fra nettet. Mini er en javaapplikasjon, mens mobile er en native applikasjon skrevet for mobiloperativsystemet. Javaapplikasjon er mer generisk programvare som skal passe til alle mobiler. Anbefaler at du laster ned begge applikasjonen og tester selv, om du er ute etter god internett opplevelse er mobile er best, men er du kun etter å lese vg og sjekke mail er mini en grei alternativ. Andre alternativer er skyfire, fennec. Endret 19. september 2009 av Blåbær Lenke til kommentar
Ssu Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 http://www.opera.com/products/choose/ Mobile er mest mulig lik en standard nettleser, mens mini er egentlig en tekst og bildeviser fra nettet. Mini er en javaapplikasjon, mens mobile er en native applikasjon skrevet for mobiloperativsystemet. Javaapplikasjon er mer generisk programvare som skal passe til alle mobiler. Anbefaler at du laster ned begge applikasjonen og tester selv, om du er ute etter god internett opplevelse er mobile er best, men er du kun etter å lese vg og sjekke mail er mini en grei alternativ. Andre alternativer er skyfire, fennec. Takker for svar og link. Skal sjekke linken. Vet du om det er forskjell i mengden data som overføres? Er det store forskjeller i hvor oppdatert nettsidene er? Jeg oppfatter det slik at Mini bruker et sett med proxyservere, og ikke henter data rett fra kilde-nettsiden? Ssu Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Med mobile kan du avgjøre selv om du vil kjøre proxy eller ikke, med mini er kun proxy tilgjengelig. Med proxy sparer du data som overføres, skrur du av den på mobile så må du nedlaste like mye som en vanlig nettleser på en datamaskin ville ha gjort. Med proxy så mister du ajax og flere andre funksjoner. Igjen, om du vil ha en optimal nettleseropplevelse så gå for mobile. Mini for å spare dataoverføring. Lenke til kommentar
Ssu Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Med mobile kan du avgjøre selv om du vil kjøre proxy eller ikke, med mini er kun proxy tilgjengelig. Med proxy sparer du data som overføres, skrur du av den på mobile så må du nedlaste like mye som en vanlig nettleser på en datamaskin ville ha gjort. Med proxy så mister du ajax og flere andre funksjoner. Igjen, om du vil ha en optimal nettleseropplevelse så gå for mobile. Mini for å spare dataoverføring. Da tror jeg svaret blir *begge*. Mini for surfing på buss, og Mobile for surfing med wifi tilgjengelig. :-) Ssu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå