pound99 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hei! Jeg skal ta et lån, men banken føler det trenger sikkerhet. Så Onkelen min skal stille så kausjonist, han skal sette huset sitt i lånet mitt. Lånbeløpet er på 80 000,- Men, får jeg kontrakt fra Banken der Onkelen min og undertegner? Eller må han være med ned i banken? Jeg bor selv i Bergen, men han bor 3 timer unna Bergen, så noen så vet hvordan det funker med kausjonist og slikt? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
KS Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Banken vil sannsynligvis sende onkelen din en kausjonistavtale og et pantedokumentet samt kopi av låneavtalen. Kausjonistavtale og pantedokumentet sendes i signert stand i retur til banken. Av hensyn til hvitvaskingsreglene må onkelen din være legitimert. Hvis han er kunde i banken allerede kan det være at han er det allerede, hvis ikke så e det ikke være enn å sende inn en bekreftet kopi av legitimasjonen sammen med dokumentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå