Slush1 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Planer å kjøpe en brukt bil, men ser at de to bremseklossene foran må byttes. Og vil gjerne vite på forhånd mye det blir på? Er en Chrysler Stratus modell. Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) de 2 klossene? vil det si begge på 1 side foran, eller alle klossene på begge sider foran? bremseklosser pleier å være billig, og relativt lett å bytte selv. bare pass på att kaliperene kan være vriene å få til, og hvis bremsene har slitt for mye på skiva så kanskje du må bytte den også, og den koster litt mer hvis det bare er 2 klosser du trenger så kommer det på under 300kr vil jeg tro edit: btw, skjekk ut prisen på klosser til den bilen først, ikke stol på at jeg har riktig pris her:P Endret 19. september 2009 av Profanity Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Enkleste måte å finne delepriser på er på f.eks: www.mekonomen.no og så skrive inn reg.nr så kommer alt av deler til denne bilen med priser. Når det gjelder bremser foran tror jeg ingen vil anbefale å sette på nye deler på bare en side. Er klossene så slitt at det ikke er stort igjen av bremsebelegget tviler jeg på at skivene er noe å samle på. Bytt alt og gjør kaliperene helt rene slik at klossene ikke "sitter fast" i kaliperene, bruk kobberpasta der klossene går imot kaliperene. Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Begge sidene av hjulet blir det da, 4stk. Fant priser mellom 5-7k. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Klosser begge sider for 5-7 000,-? Klosser: 852,50,- Skiver: 925,- Dette er uten noen rabatter og med mva. Usikker på om det er begge sider, men ut ifra erfaring vil jeg tippe begge sider Edit: Skal ikke komme uten kilde Endret 19. september 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
cb750f Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Klosser er begge sider, skiver er pris pr. stk. 852,50 + (2*925)=2702,50 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Okay! Takk for påfyllende info der Lenke til kommentar
tsxpower Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 biltema har billige deler. kjøpte bremser til min bil der, var vell ca 400kr. forr alle 4 hjul. Lenke til kommentar
Speeed Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 biltema har billige deler. kjøpte bremser til min bil der, var vell ca 400kr. forr alle 4 hjul. Tror du kommer til og angre på at du sparte en hundrings på bremesklosser den dagen bilden din sitter innsydd i et tre pga dårlige bremser Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Bremseklosser skal være godkjent. Dvs. e-/E-merket. Dersom Biltemaklosser er godkjent skal det ikke være noen grunn for å ikke bruke dem sikkerhetsmessig. Endret 23. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Min erfaring med Biltemaskiver gjør nok at jeg aldri kjøper de igjen Aner ikke om jeg bare var uheldig eller hva det var, men de blei gørrskeive etter første, normale, oppbremsing, noe som gjorde at jeg fikk igjen pengene uten spørsmål (God service om ikke annet ) La på 200,- ekstra og fikk slissa Brembo og Yellow Stuff med min rabatt.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 biltema har billige deler. kjøpte bremser til min bil der, var vell ca 400kr. forr alle 4 hjul. Tror du kommer til og angre på at du sparte en hundrings på bremesklosser den dagen bilden din sitter innsydd i et tre pga dårlige bremser Kilder på at dette noen som helst gang har skjedd? Tror du virkelig Biltema hadde solgt bremsedeler (som attpåtil er godkjente) om dette faktisk var tilfelle? Er det mye å spare, kjøp biltema. Er det lite, kjøp noe annet. (Som sannsynligvis er samme produkt i annen wrapping allikevel) Hva som er dyrt eller billig får være opp til deg. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Synes å huske Motor (NAF) hadde en test av bremseklosser for en stund siden. Biltema har godkjente klosser, men kun godkjent etter minimumskravene. Det vil si at de fungerer tilstrekkelig godt til å bli godkjent, men heller ikke mer. Ifølge testen mistet Biltemaklossene raskere bremseeffekten da de ble varmkjørt enn dyrere merker. Med "kalde" bremser fungerte de som de dyrere klossene. Selv kjøper jeg av den grunn originale eller dyrere ettermarkedsklosser. Når det gjelder bremseskiver bruker jeg gjerne de fra Biltema hvis de har skiver som passer. Har skiftet bremseskiver på flere biler og aldri hatt problem med kast i de fra Biltema. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 www.brems.no Her får du kvalitetsvarer til rett pris! Lenke til kommentar
Espein Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 www.brems.no Her får du kvalitetsvarer til rett pris! Skulle akkurat til å nevne det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå