WaterMarked Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Pcen min har vært helt merkelig i siste, nettv erkskortet låst til 10mb\s, bare noen driverer fungerer til skjermkortet, så skjermen blir svart viss jeg installere noen til å fungere heilt fint med noen eldre drivere. Jeg får ikke til å installere vista, og må bruke windows 7 i sikkerhetsmodus pga problemet med skjermkortet. Skjermen blir svart med driveren jeg har. Pcen er helt skrudd for å si det enkelt, men jeg vil tro jeg har funnet årsaken. Ser ut som noen kretser på hovedkortet er "brent". Jeg har tatt flere bilder, og er lurer på hva dere mener. Eller om noen vet hva kretser det er snakk om. Problemene begynte 1-2 veker etter en dag det lynte og tornet. Selv om jeg har funnet dette på hovedkortet så er jeg litt bekymret over hvordan de andre komponentene er, om jeg skal droppe i å bare kjøpe nytt hovedkort og heller vente til pengene rekker til en oppgradering av alt. Pcen begynner å dra på åra ( viss man tenker it verdens definisjon av gammelt) pcen er en core 2 E6600,4gb ram av god kvalitet (nå jeg kjøpte de selvsagt) og skjermkortet er ett g8800gts 640mb. Lydkortet er x-fi extreme music, men dette har fungert helt toppers så vet ikke hvorfor jeg nevner det. Er det noen som vet hvor disse kretsene går\styre etc? Eller innspill??? Har flere bilder, viss det er ønskelig. Usikker på kvaliteten da de ble tatt med mobilen.. Litt off-topic. Siden jeg mistenker det er lynet som er årsaken, kan dette behandles som en forsikringssak? Eller blir det bare masse "mas" som jeg må levere pcen inn osv osv. Eller vil det lønne seg å prøve å ta det gjennom forsikring. Har innboforsikring, og viss jeg kunne utnyttet det hadde det vært fint. Dårlig med penger til å kjøpe nye komponenter. Det er derfor jeg lurer på hva dere mener om det er like greit å kjøpe nytt hovedkort. Men viss det er mulig å få nye komponenter gjennom forsikring sier jeg ikke nei takk til det. xD Endret 19. september 2009 av WaterMarked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå