Gå til innhold

Ikke bestill fra dell


Anbefalte innlegg

Fra forbrukerrådet sin side:

"En del selgere avviser reklamasjoner med en påstand om at enkelte deler av varen må forventes å ha en kortere levetid. I en sak om en videospiller har Høyesterett bestemt at ved feil på elektroniske komponenter med lang levetid som ikke krever alminnelig vedlikehold har du krav på gratis reparasjon i hele 5-års perioden. Dette prinsippet gjelder også for de andre produkter som ved normal bruk har en lang levetid."

En artikkel med mtbf på 34 år tror jeg vi kan parkere i denne kategorien.

 

Har du kilde på dette? Isåfall skal jeg klage på min ISDN-telefon som displayet tok kvelden på etter 2 år. :(

 

Edit: setningssyntaks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Surpump var jo din definisjon på en kunde som klager, derfor det ordvalget.

 

Surpomper er kunder som klager selv om de får bra service. Om du ikke klager når du har problemer og får god service, så er du ikke en av disse.

 

Når det gjelder mine IBM disker så hadde disse en kjent produksjonsfeil. Derfor hadde de så kort levetid. Jeg må få spørre deg Afseth, mener du virkelig at et produkt med mtbf på 34 år ikke hører innunder reklamasjonsretten på 5 år?

 

Nei, det mener jeg ikke. Mener bare at garanti og reklamasjon ikke er det samme. Var noen som påsto det lengre opp i denne tråden. Garanti er for ting som skyldes selv vanlig forventet slitasje, reklamasjon for ting som skyldes slitasje som ikke skal oppstå på ett gitt produkt innen reklamasjonstiden. Er ett produkt forventet å leve i 5 år, så skal slitasje som gir problemer innen de 5 årene gå på reklamasjon. Er produktet ventet å vare kortere enn 5 år, så går det ikke på reklamasjon selv om slitasje forårsaker ett problem innen 5 år.

 

Er du seriøs? Isåfall så håper jeg at du oppgir hvilken butikk du jobber for sånn at vi kan styre unna!

 

Vi hjelper alle kunder på lik måte... vi er på kundens side. Tro det eller ei. Som jeg har sagt til nå, som du ikke har forstått ennå, er at vi sender tingen til reparasjon, men at det er lite vi kan gjøre om verkstedet nekter å la det gå på garanti. Er ikke vi i butikken som bestemmer det.

 

Jeg har ingenting prinsippielt imot selgere, bortsett fra at det store flertallet hverken kan de produktene de selger eller lovverket som regulerer salget.

 

Jeg mener å kunne nok innen mitt felt til å gi kunder god informasjon og vurdere hva kunden trenger, og hva som blir "overkill". Alle mine kolleger kan også mye, 50% av de har jobbet i bransjen i over 20 år, de resterende har lært av disse.

 

Dere er stortsett bare ett fordyrende mellomledd, daukjøtt faktisk. Jeg kan utmerket godt orientere meg om de varene jeg ønsker å kjøpe uten å gå omveien om en eller annen nisse som knapt har fullført folkeskolen.

 

Ja, men da behøver du vel ikke å kjøpe fra en butikk. Du kan kjøpe direkte fra importør om du ønsker. Ikke særlig lett da de fleste kun selger til butikk, men kanskje du får det til.

 

Og jeg vet ikke om du sikter til meg når du sier "nisse som knapt har fullført folkeskolen", men til din informasjon så har jeg fullført folkeskolen og videregående, og i tillegg hatt 4 års utdanning innen det feltet jeg jobber med. Butikkjobben er ikke min eneste jobb, hvis du lurer, men det er mye freelance jobbing i mitt yrke, og jeg må sikre meg så jeg alltid har en viss inntekt. Derfor jeg har ett så "lavstatus-yrke" som butikkselger.

Lenke til kommentar
Bestillte en bærbar 500m fra dell 5.mai, estimert leveringsdato er 10.juni. Har sendt mail til dell, med spørsmål om når de regner med å levere pcn (fikk ordrebekreftelse i posten med en annen dato), har ikke fått noe respons på mailen (sendte den for snart en uke siden)?

 

Sendte en annen mail med et annet spørsmål, de brukte 3 virkedager på å svare!  

 

Vil herved fraråde å handle med dell, har tidligere handlet med komplett, mpx, xd.no, pcbutikken og alltid fått rask respons og aldri hatt noen problemer.

 

Noen andre med erfaringer fra dell?

Hva er vanlig leveringstid fra dell?

 

Dette er etter min menig bare tull, problemer med kjøp av pc kan du få hvor som helst.

 

Men men erfaring med dell etter og ha kjøpt 2 forskjellige pc'r der ar at de er meget bra i alle ledd, anbefaler dell på det sterkeste.

Lenke til kommentar

Til alphadec.....! :evil::evil:

 

Alle kan være uheldige med en pc handelen, men min erfaring fra Dell har vært langt fra positiv. Havner man i en situasjon der en forhandler/ leverandør ikke gidder eller ønsker å ordne opp for seg synes jeg det er helt flott å ytre sin mening her på forumet

 

Uten at det skal oppfattes som tull.

 

 

Vi lever i et demokratisk samfunn som igjen betyr at man lov å ha en egne meninger og ikke minst lov å ytre disse.

 

Min erfaring fra Dell er tragisk, og kommer ikke til å handle der igjen.

 

 

Men igjen er dette min mening og den må jeg få lov å ha.

 

 

 

Mvh

 

Combat33

Lenke til kommentar
Var posten rettet mot meg? I så fall fatter å begriper jeg ikke hva du snakker om.

 

Er enig med deg... hva i all verden prater han om? Lurer på om han hoppet over en post og mente meg, men skjønner fortsatt ikke hva han reagerer på... Uansett så er posten hans rotete og lite gjennomtenkt. Så mye gramatikkfeil kommer bare når man skribler ned noe uten å tenke.

 

Combat33 : Skriv navnet på den du refererer til. Ikke bare "han over ...". Og prøv å skriv så vi forstår hva i huleste du prater om.

Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt meg en 500m fra Dell.no. Var litt skeptisk siden det har vært en del kritikk til Dell når det gjelder kundeservice og leveringstid. Men jeg hadde ikke dårlig tid, så jeg "tok sjansen". Dessuten så hadde de et veldig godt tilbud også, så jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg.

 

Den ble bestilt 26.mai, og da fortalte selger meg at estimert leveringsdato var ca. 14 dager. Ok tenkte jeg. Er ikke så galt det. Tatt i betraktning at de ikke har lager, og produserer pc'ene sine på Irland (tror jeg..).

 

Til min store overaskelse så ringte de meg fra Linjegods 4.juni. PC'en kom den 5.. Dvs. 7 (!) virkedager siden kristihimmelfartsdag var i mellom.

 

Jeg er kjempefornøyd med pc'en og har ikke hatt noe problemer med den! Den var på nettet med en gang. Den er helt lydløs og går som en drøm.

 

Hilsen en fornøyd Dell kunde :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...