Noh4ck Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Hei. Jeg har tenkt å bygge meg en ny pc og har sett på noen få deler, men jeg har ikke så veldig god greie på hardware, så jeg lurer på noe ang. dette hovedkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=111535 Det står at det er sokkel 1366 noe jeg også finner felles for denne prosessoren: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=112625 Men etter å ha leita litt til finner jeg ut at hovedkortet er kompatibelt med Xeon, mener de da at den kun støtter Xeon, eller mener de at den har støtte for alle 1366 sokkel prosessorer men har spesiell støtte for Xeon? Takk for svar Endret 19. september 2009 av WirelessDice Lenke til kommentar
Profanity Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 er det ett socket 1366 hovedkort og ett socket 1366 cpu så burde det passe sammen, om det ikke står at hovedkortet bare støtter dual core, og cpu'en er quad core. det at den støtter xeon betyr bare at den støtter tilogmed xeon strukturen ville jeg tro. de to komponentene der bør passe fint sammen de, men hvis du bare skal ha pc'en til gaming så er hovedkortet veldig overkill. du kan spare deg noen penger der, for jeg regner med at du ikke trenger 96gb ram:P ellers virker cpu'en lovende Lenke til kommentar
Noh4ck Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 er det ett socket 1366 hovedkort og ett socket 1366 cpu så burde det passe sammen, om det ikke står at hovedkortet bare støtter dual core, og cpu'en er quad core. det at den støtter xeon betyr bare at den støtter tilogmed xeon strukturen ville jeg tro. de to komponentene der bør passe fint sammen de, men hvis du bare skal ha pc'en til gaming så er hovedkortet veldig overkill. du kan spare deg noen penger der, for jeg regner med at du ikke trenger 96gb ram:P ellers virker cpu'en lovende Takk for svar! Det med at hovedkortet støtter 96gb ram er jo greit, men hovedsaken er at den har plass til 2 fysiske prosessorer, jeg trenger mye prosessorkraft til å kompilere spill og programmer jeg lager. Jeg regner også med å kjøre både linux og windows7 så jeg trenger myyye ram. PC'en skal ikke hovedsaklig brukes til gaming, men siden den har 4 PCIe (som det stod, men som jeg ikke så på bilde) tenkte jeg å skaffe meg 2 nVidia 295 skjermkort og sette dem i SLI link. Siden du ikke virka 100% sikker ang. prosessor støtten kunne jeg tenke meg andre innvendinger også. takk Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=z1K4qLpLmyLfwXtw Trykk fanen CPU support list Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Nå MÅ du dobbeltsjekke at SLi og CF støttes, på de fleste serverklasse hovedkortene er ikke dette støttet, 3D systemet i nordbruene er også generelt dårlig og yter under hva vanlige desktop systemer gjør. I tillegg må du være obs på at CPU prisene og prisene generelt sett på dual Xeon oppsett er SKYHØYE. Du må OGSÅ ha Xeon CPUer som er BEREGNET på dual socket, ikke alle Xeoner er det, W3520 er ett eksempel på en single socket Xeon som ikke vil funke på det HKet du har der. Lenke til kommentar
Noh4ck Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 (endret) http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=z1K4qLpLmyLfwXtw Trykk fanen CPU support list Jo jeg så den listen når jeg så på hovedkortet, men følte meg fortsatt ikke sikker. Xeon er jo å utelukke siden det koster over 9000 for kun en.. Men du mener at siden det bare er Xeon som står i den listen at det er det eneste som funker? @007CD Obs... Så ikke at du postet, men da føler jeg at jeg har fått et klart svart på det. Vil du kunne anbefale meg et annet hovedkort? regner med at jeg ikke får tak i et med dualsocket support vertfall. Og ja.. Xeon er alt for dyrt.. Endret 19. september 2009 av WirelessDice Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Singel CPU kort med X58 brikkesettet er definitivt i vinden. Finnes mange gode alternativer der ute, ville selv ha vurdert EVGA sine grunnet super support og at EVGA er veldig flinke med å oppdatere BIOS, i tillegg er de flitte til å betale SLi skatten til Nvidia slik at de har SLi støtte på hele serien med hovedkort i tillegg til ATi's gratis Crossfire vell og merke. Lenke til kommentar
Noh4ck Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Singel CPU kort med X58 brikkesettet er definitivt i vinden.Finnes mange gode alternativer der ute, ville selv ha vurdert EVGA sine grunnet super support og at EVGA er veldig flinke med å oppdatere BIOS, i tillegg er de flitte til å betale SLi skatten til Nvidia slik at de har SLi støtte på hele serien med hovedkort i tillegg til ATi's gratis Crossfire vell og merke. Denne kunne muligens vert noe å satse på? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=130330 Jeg regner med at jeg burde gå for i7, har hørt at det yter mye bedre enn en vanlig Intel Core prosessor. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 i7'ns største styrke er multitasking. Altså om du gjør flere oppgaver på en gang, da er den garantert råere enn Core 2. Lenke til kommentar
Noh4ck Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 i7'ns største styrke er multitasking.Altså om du gjør flere oppgaver på en gang, da er den garantert råere enn Core 2. Aha, skjønner. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå