Gå til innhold

Xbox 360 flashing, noen problemer?

gamerman

Anbefalte innlegg

Noen som modder i Tønsberg/Nøtterøy?

Har tenkt til å kjøpe denne også få noen til å modde den. Er det safe? Disse patchene jeg må fikse på backups før jeg kan spille, finnes det noen fine guider til det? Kan imgburn iso etc

Her er den jeg planlegger å kjøpe, er kanskje lite on?

http://www.lefdal.com/product/spill-konsol...box-360-premium

Det jeg også lurer på er:

Finnes det noen problemer med å flashe en xbox 360?

Vil spill fryse oftere eller lignende?

Og da jeg brenner backups så må jeg brenne de på 4x eller 8x? Iforhold til da hvor fort dvd drevet til xbox 360 leser..

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta den med til mobilbutikken i holmestrand, så fikser de det for deg...

Du trenger ikke patche spillene først. Når det er backup det er snakk om, så er det safe å spille med ja, men nedlastede spill er det værre med.

Det er ikke noe problem å spille på en flashet boks, og du skal brenne på 2,4x på alle spill, og KUN bruke verbatim plater...

Noe mere du lurer på, så send meg en pm ;)

Lenke til kommentar
og du skal brenne på 2,4x på alle spill, og KUN bruke verbatim plater...

Man MÅ nødvendigvis ikke brenne ved 2,4x.

Brenn noen plater på så høy hastighet som mediet støtter. Endel brennere takler f.eks. Verbatim 2.4x media helt fint på 8x. Verbatim 8x selvsagt på 8x. Eller andre bra media, som TDK. Verbatim MÅ ikke brukes om andre DVD+R DL media gir greit resultat. Fordi: sjekk kvalitet på brenningen med egnet program som kan kjøre "disc quality scan" (eksempelvis Nero CD-DVD Speed eller DVDInfoPro), og er resultatet bra, så er det overhodet ikke noe poeng i å brenne på lavest mulig hastighet eller holde seg til kun Verbatim.

Har selv utmerket resultat ved å brenne Verbatim 2.4x på 8x.

Lenke til kommentar
og du skal brenne på 2,4x på alle spill, og KUN bruke verbatim plater...

Man MÅ nødvendigvis ikke brenne ved 2,4x.

Brenn noen plater på så høy hastighet som mediet støtter. Endel brennere takler f.eks. Verbatim 2.4x media helt fint på 8x. Verbatim 8x selvsagt på 8x. Eller andre bra media, som TDK. Verbatim MÅ ikke brukes om andre DVD+R DL media gir greit resultat. Fordi: sjekk kvalitet på brenningen med egnet program som kan kjøre "disc quality scan" (eksempelvis Nero CD-DVD Speed eller DVDInfoPro), og er resultatet bra, så er det overhodet ikke noe poeng i å brenne på lavest mulig hastighet eller holde seg til kun Verbatim.

Har selv utmerket resultat ved å brenne Verbatim 2.4x på 8x.

Du vet ikke hva du snakker om, og det nero greien hjelper deg ikke en dritt ;)

Det er REFLEKSEN plata gir, som avgjør hvilke media som er best, og der er verbatim best. Andre merker har enten for høy eller for lav refleks, noen som kan føre til at de blir vanskelig å lese, eller produserer unødvendig høy varme, med fare for at laseren tar kvelden...

Har du testet div cd/dvd de siste 10 årene, og sett hva som skjer ved bruk av andre media enn verbatim??

Nei, tenkte nesten det :p

Lenke til kommentar
Du vet ikke hva du snakker om, og det nero greien hjelper deg ikke en dritt ;)

Det er REFLEKSEN plata gir, som avgjør hvilke media som er best, og der er verbatim best. Andre merker har enten for høy eller for lav refleks, noen som kan føre til at de blir vanskelig å lese, eller produserer unødvendig høy varme, med fare for at laseren tar kvelden...

Har du testet div cd/dvd de siste 10 årene, og sett hva som skjer ved bruk av andre media enn verbatim??

Nei, tenkte nesten det :p

Jeg har drevet med CD og DVD brenning i over 10 år, så jo, jeg tør påstå jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg vil heller påstå det er DU som ikke vet hva du snakker om, ved å si at man MÅ brenne ved 2.4x. Hvilket du hittil ikke har begrunnet hvorfor. Du ville altså ha brent Verbatim 8x media på 2.4x? Det er jo helt meningsløst.

At det er reflekteringen som avgjør hvor bra platen er, er vel og greit det, for det er jo nettopp det du kan måle ved å kjøre en disc quality scan. Man måler hvor greit det går å lese tilbake en brent plate, ved blant annet å sjekke PI og PIF nivået. Du påstår at en Nero disc quality scan ikke vil hjelpe deg en dritt? Igjen, helt meningsløst. Hvis du aldri sjekker hvor bra platene dine er brent, hvordan kan du da vite om det er bra media eller ikke? Hvordan har du kommet fram til at Verbatim er best? Du bare TROR det eller?

Og ja, jeg har testet en hel rekke forskjellige DVD+R DL media. Verbatim sine er bra, spesielt dem som er laget i Singapore, men nå lager Verbatim hovedsaklig DVD+R DL i India og de holder ikke like bra nivå. Det finnes media som fint holder tritt med disse. Bl.a. plater fra Moser Baer (samme fabrikk som Verbatim i India), og som nevnt, TDK sine.

Endret av JerkenovDecoq
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Søker litt på google men spør i mellomtiden om dette: Har det noe å si om jeg hva jeg brenner på? Altså jeg har Verbatim 8x, jeg vet ikke hvilken brenner jeg har fordi den er i en HP laptop. Si at jeg da bruker imgburn til å brenne på rundt 4x går dette fint?

Lenke til kommentar

Jeg snakker om hastigheten på brenning. Ikke hvilket merke jeg skal bruke.

Ikke vits å irritere seg over at spørsmål blir stilt på nytt. Jeg leste nå på nytt det du skrev og da følger jeg tipset ditt om 2,4 x brenning.

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Da er den god, var noen som snakket om at det å brenne en 16x verbatim på f.eks 4x var helt absurd iforhold til at det kunne bli feil på platen. Samt det med at det kommer an på brenneren også. F.eks en Sony 18x brenner vil brenne på 3.8 i stedet for 4x eller noe sånt. Skal finne kilde og redigere dette etterpå ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...