langtongting Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Jeg har en nybygget pc med i7 860, med stock kjøler. Opplever at temperaturen muligens er i høyeste laget. Ved EIST på, så idler den ca på 36grader og uten EIST ved stock hastighet, så er temperaturen ca 42grader. Passerer 70grader ved PRIME95. Dette er vel litt i meste laget? Kan være pga jeg under montering av kjøleren, da jeg trodde jeg hadde satt den feil vei, så jeg tok den av igjen. Så da at noe av kjøepastaen allerede hadde festet seg. Jeg så at plasseringen var korrekt allikevel, så jeg festet den igjen med en gang samme vei. Så jeg trodde kjølepastaen burde legge seg rett. PS! Lurer på ny CPU kjøler, men jeg orker ikke å begynne med å fjerne HK og alt det, så jeg ønsker da primært en med "push-pin design mount". Vurderer denne, men lurer på om det finnes andre gode kjølere som ikke krever at man må på baksiden av HK? Endret 19. september 2009 av langtongting Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Intel Spec finder så søker du opp prosessor og ser under TDP. Tempmålinger med app er som alltid veledende. Prosessor vil trottle om det blir for varmt... Coolermaster lager mange gode og billige kjølere, etter noe frem og tilbake har jeg også bestemt meg for at det er en stor fordel å satse på kjølere som ikke bruker Intels festemekanisme. Å demontere kan mao være en fordel, men det går da som oftest greit uansett. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Må si meg enig, push pin er noe dritt. De kan også poppe ut over tid og tåler ikke like mange omfestninger før clipsene er skrot og kjøleren like så. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Akkurat nå gidder jeg rett og slett ikke å begyne med å skru opp hele dritten igjen. Muligens det blir en skruemontert etterhvert, men til des får en push-pin holde. Det sagt, er det noen andre push-pin kjølere som kan anbefales, ut fra de faktisk er push-pin? Lenke til kommentar
wim Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Kan ikke tro at noen er så lat at de faktisk kjøper en pushpinn kjøler istedet for å kjøpe en skikkelig kjøler og bruke de ekstre 20 minuttene det tar å feste den. Når det er sagt så er 70 grader under priming finfine temperaturer. Ingenting å bry seg om i det hele tatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå