Emmz Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Hei. Jeg har nå i tankene å ta en skikkelig verden over backpacking. Selv går jeg på folkehøyskole nå, med hundekjøring, seiling og lærere som har vert med i Finnmarksløpet og seilet verden rundt på 3 år. Man blir veldig bitt av basillen. Jeg har da i tankene å starte en plan for en lang backbacking. Jeg vil gjerne vite hvordan dette fåregår. Har selv fått det inntrykket, at man pakker en sekk, ikke har så mye penger, og bor forskjellige steder i korte og litt lengre perioder. Men penger må man få tak i. Noen som har holdt på med dette, og kanse vill dele experience, osv. Planen er slik foreløpig: - Ferdig på folkehøgskolen. - 2 år med 3D og animasjon. - Backpacking, og tjene inn penger som freelanser samtidig. (Vill dette være mulig? samtidig som man reiser verden over?) Er 19 år. og vill da være 22-23 når dette fåregår. =) Jeg tenker at det kan fåregå i løpet av et år eller flere. REise jorda rundt mens man er ung! Emmz Endret 19. september 2009 av Emmz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 jeg vil først anbefale deg å lese trådene Praktiske ressurser for planlegging av reisen og Noen tips før du skal reise som er sticky i denne delen av forumet. de omhandler hvordan du bør pakke, hva du bør ha med deg, hvor du finner de billigste reisene osv. Lenke til kommentar
Samuro Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Holder på å planlegge det samme, jeg reiser september 2010 og skal da reise rundt i mellom ett og to år. Selv er jeg 25 nå Jeg er såpass tidlig i planleggingsfasen at jeg ikke er helt sikker på hvor mange tips jeg kan gi deg. Tror allikevel jeg ville tipset deg om å enten ta det FØR studiene, eller etter du har jobba noen år og fått deg et navn, for det kan være et vanskelig marked å komme inn i og da hjelper det utrolig godt med noen gode referanser. Nok om det. Uansett når du reiser, bør du nok gjøre litt research først. Finne ut hvilke områder du vil besøke, hvor mye penger du kan få tak i, hvor lenge, hvor billig du er villig til å leve osv. På denne måten kan du på forhånd finne ut av hvor du trenger visum, søke om dette, sjekke arbeidsmuligheter, overnattingssteder og så videre. I tillegg må du ikke glemme at dersom du skal noen eksotiske steder, vil du nok trenge et vaksineprogram - det er også kjekt å tenke på litt i forveien. Hvorvidt du kan jobbe datarelatert samtidig vet jeg ikke, men jeg hadde nok følt at litt av poenget med å backpacke forsvant da. Å backpacke for meg handler om å suge til seg kultur, opplevelser, lokalnæring, slit og strev, ikke om kontorarbeid. But then again, that's just me Lykke til i hvert fall. Skulle du komme på noen supertips, setter jeg veldig pris på om du deler dem med meg på tråden jeg startet om samme tema her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1141882&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå