AlexK Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Lurer på å kjøpe meg ny mobil, og ser at man kan få ganske gode priser uten abonnement i nettbutikkene. Men hvordan håndteres eventuelle feil og problemer med telefonen hvis man kjøper på nett? Må man sende telefonen i posten? Kan man selv levere den til serviceverksted eller få en butikk til å gjøre det, selv om man ikke har kjøpt telefonen der? Fint om folk poster sine erfaringer. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Ved kjøp på nett er du nok ansvarlig sjølv for å få den til selger (nettbutikken). Sansyligvis må du legge den inn som /reklamasjon/retur. og sende den med posten (kan variere litt frå butikk til butikk). I dei større byane finnes det walk-in servicepoints så du kan gå direkte til og slippe å gå gjennom selger. Butikker som selger telefoner er ikkje alltid interessert i å ta hand om service til nettbutikker, da det koster å ta hånd om service. mvh JanEirik Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Mange nettbutikker er jo også butikkbasert. Eks. telebutikken, elkjøp, telehuset osv..... Lenke til kommentar
molna Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Nå er vel ikke det nettbutikker som er billige akkurat. Jeg har alltid kjøpt mobil via nettet, men så har jeg da aldri heller hatt noe behov for service på de mobilene jeg har kjøpt 8) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Nei, men de var eksempler..... Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Takk for alle svar. :-) I dei større byane finnes det walk-in servicepoints så du kan gå direkte til og slippe å gå gjennom selger. Vet noen om det finnes noe slikt i Østfold? Skal forresten muligens flytte til Bergen til høsten, og der går jeg da ut fra at de har et slikt serviceverksted? Jeg har alltid kjøpt mobil via nettet, men så har jeg da aldri heller hatt noe behov for service på de mobilene jeg har kjøpt Jeg har alltid tidligere kjøpt mine telefoner i butikk, men det har heller aldri vært noe galt med dem, så jeg har ikke fått testet servicen. Men om jeg kjøper i butikk, så må vel de i tilfelle sende telefonen til et serviceverksted uansett? Så da blir det kanskje ikke så stor forskjell i tiden man er uten telefon, i forhold til å sende den til nettbutikk? Det kommer jo naturligvis an på hvor somlete folkene i nettbutikken er med å videresende. Jeg har ingen planer om å kjøpe fra ITButikken, for å si det sånn... ;-) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Takk for alle svar. :-) I dei større byane finnes det walk-in servicepoints så du kan gå direkte til og slippe å gå gjennom selger. Vet noen om det finnes noe slikt i Østfold? Skal forresten muligens flytte til Bergen til høsten, og der går jeg da ut fra at de har et slikt serviceverksted? Jeg har alltid kjøpt mobil via nettet, men så har jeg da aldri heller hatt noe behov for service på de mobilene jeg har kjøpt Jeg har alltid tidligere kjøpt mine telefoner i butikk, men det har heller aldri vært noe galt med dem, så jeg har ikke fått testet servicen. Men om jeg kjøper i butikk, så må vel de i tilfelle sende telefonen til et serviceverksted uansett? Så da blir det kanskje ikke så stor forskjell i tiden man er uten telefon, i forhold til å sende den til nettbutikk? Det kommer jo naturligvis an på hvor somlete folkene i nettbutikken er med å videresende. Jeg har ingen planer om å kjøpe fra ITButikken, for å si det sånn... ;-) Ja det er flere såvidt jeg vet. Et av de ligger rett i nærheten av der jeg bor! Lenke til kommentar
molna Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Service i Bergen får du hos http://www.mobilverkstedet.no/vest.html levlex: er veeeeldig irriterende at du quoter HELE posten når du svarer bare på den forrige posten... :-? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Service i Bergen får du hoshttp://www.mobilverkstedet.no/vest.html Takker. :-) Nå er det som sagt ikke sikkert at jeg flytter til Bergen. Så er det noen slike verksteder i Østfold, eller er Oslo det nærmeste da? Lenke til kommentar
molna Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 'MobilData Borg Svakstrøm' i Hafslund i Østfold har service på både Nokia, SonyE, Siemens og Motorola. http://www.mdbs.no Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 19. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2003 Takk for all respons. :-) Da tar jeg nok sjansen på å handle mobil på nettet. Lenke til kommentar
levlex Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 levlex: er veeeeldig irriterende at du quoter HELE posten når du svarer bare på den forrige posten... :-? Sorry! Skal prøve å skjerpe meg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå