Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hei, Har noen her byttet ut CD spilleren som står i en A4 B6/B7, Concert system? Har tatt ut original spilleren, kjøpt inn en Pioner sak, hentet inn antenneovergang og et aktivt adapter: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 Men, med alt tilsynelatende koblet riktig til er det ikke liv i spilleren. Et par ting jeg ikke vet hvordan skal fungere, det er to små blå/hvite ledninger merket "remote", disse kan plugges opp eller stå åpne, men har prøvd begge deler, se bilde. Dertil er det en ledning som kommer fra bilen, som jeg antar er tyverisikringen, denne kan jo ikke monteres på den nye spilleren og burde vel ikke spille noen rolle? Utover det er virkelig ikke mye mer jeg kan gjøre? Baksiden av spilleren har to høyttaler uttganger, men slik jeg forstår det ordnes dette gjennom den aktive adapteren? Alle innspill er gode innspill! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Remoteledningen brukes bare dersom du har noe som skal styres (antenne eller forsterker) etter om spilleren er påslått. Du skal ha 12V på den gule ledningen, og 12V på den røde når tenning står i ACC eller ON. Du kan prøve å dra ut kabelskoen til den røde ledningen (merket ACC) og sette den inn i den gule. Spilleren skal da kunne slås på dersom det er ACC-spenning du mangler. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Remoteledningen brukes bare dersom du har noe som skal styres (antenne eller forsterker) etter om spilleren er påslått. Du skal ha 12V på den gule ledningen, og 12V på den røde når tenning står i ACC eller ON. Du kan prøve å dra ut kabelskoen til den røde ledningen (merket ACC) og sette den inn i den gule. Spilleren skal da kunne slås på dersom det er ACC-spenning du mangler. Topp, skal forsøke dette og gi en tilbakemelding. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Remoteledningen brukes bare dersom du har noe som skal styres (antenne eller forsterker) etter om spilleren er påslått. Du skal ha 12V på den gule ledningen, og 12V på den røde når tenning står i ACC eller ON. Du kan prøve å dra ut kabelskoen til den røde ledningen (merket ACC) og sette den inn i den gule. Spilleren skal da kunne slås på dersom det er ACC-spenning du mangler. Topp, skal forsøke dette og gi en tilbakemelding. Å splitte den gule var greit, men den røde satt så hardt at jeg skulle tro den var loddet. Men, sjekket spenningen hele veien igjen på den gule og den er 12V. Den røde glemte jeg selvfølgelig, men da har jeg jo strøm inn til spilleren. Den burde jo i det minste gått an å skru på da? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Den røde er styringen til spilleren. Den skal ikke slå seg på dersom det ikke er spenning på den. Det skal være spenning på den når tenningslåsen står i ACC eller ON. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Den røde er styringen til spilleren. Den skal ikke slå seg på dersom det ikke er spenning på den. Det skal være spenning på den når tenningslåsen står i ACC eller ON. Du har helt rett så langt, den røde var ikke tilkoblet strøm så da skal jeg forsøke å krysskoble den røde over på den gule (hvis jeg får løs de røde da). Men hva skjer egentlig da? Da står den bare på battery og ikke ACC? Betyr det at den trekker strøm hele tiden eller hva? Vil jo ikke havne i en situasjon med flatt batteri fordi jeg har koble feil.. Og, skal jeg bare la den gule være avkoblet? Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Den røde er styringen til spilleren. Den skal ikke slå seg på dersom det ikke er spenning på den. Det skal være spenning på den når tenningslåsen står i ACC eller ON. Du har helt rett så langt, den røde var ikke tilkoblet strøm så da skal jeg forsøke å krysskoble den røde over på den gule (hvis jeg får løs de røde da). Men hva skjer egentlig da? Da står den bare på battery og ikke ACC? Betyr det at den trekker strøm hele tiden eller hva? Vil jo ikke havne i en situasjon med flatt batteri fordi jeg har koble feil.. Og, skal jeg bare la den gule være avkoblet? Det er mulig jeg misforsto noe her, nå koblet jeg om den røde og den gule på den enden som er nærmest spilleren slik at gul ledning gir strøm til den røde som skal styre spilleren. Men, den starter ikke allikvel, kan det være fordi den gule ikke lengre er tilsluttet? I enden nærmest bilen mener jeg at den røde skulle være sluttet til noe, men jeg kan jo ikke koble både rød og gul på samme og jeg antar at begge er nødvendige, ikke bare styring for spilleren? Sorry om dette er elendig forklart. Får kan bare dra ned på Møller på mandag og se om de kan hjelpe. Men det går jo strøm her så man skulle jo tro at det skulle gå an å få til noe. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Den røde er styringen til spilleren. Den skal ikke slå seg på dersom det ikke er spenning på den. Det skal være spenning på den når tenningslåsen står i ACC eller ON. Du har helt rett så langt, den røde var ikke tilkoblet strøm så da skal jeg forsøke å krysskoble den røde over på den gule (hvis jeg får løs de røde da). Men hva skjer egentlig da? Da står den bare på battery og ikke ACC? Betyr det at den trekker strøm hele tiden eller hva? Vil jo ikke havne i en situasjon med flatt batteri fordi jeg har koble feil.. Og, skal jeg bare la den gule være avkoblet? Det er mulig jeg misforsto noe her, nå koblet jeg om den røde og den gule på den enden som er nærmest spilleren slik at gul ledning gir strøm til den røde som skal styre spilleren. Men, den starter ikke allikvel, kan det være fordi den gule ikke lengre er tilsluttet? I enden nærmest bilen mener jeg at den røde skulle være sluttet til noe, men jeg kan jo ikke koble både rød og gul på samme og jeg antar at begge er nødvendige, ikke bare styring for spilleren? Sorry om dette er elendig forklart. Får kan bare dra ned på Møller på mandag og se om de kan hjelpe. Men det går jo strøm her så man skulle jo tro at det skulle gå an å få til noe. En teoretisk løsning, på den gule ledningen er det et ekstra uttak som er plugget igjen med plast, dersom jeg kobler den røde til denne og henter ut 2x12v fra den gule hovedledningen burde det kunne funke? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det "ekstra" uttaket du ser på den gule er ment for at du kan sette den røde der som en løsning for å styre spilleren utavhengig av tenning, så den røde som går til spilleren skal kobles til en gule, mens den gule fortsatt er koblet til spilleren. Den røde er kun styring, det tas ikke strøm fra den. Dette er da en måte du kan teste spilleren på, altså at den fungerer, så kan du i ettertid finne ut hvorfor den røde ikke gir spenning, og finne en løsning på det problemet. Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Det "ekstra" uttaket du ser på den gule er ment for at du kan sette den røde der som en løsning for å styre spilleren utavhengig av tenning, så den røde som går til spilleren skal kobles til en gule, mens den gule fortsatt er koblet til spilleren. Den røde er kun styring, det tas ikke strøm fra den. Dette er da en måte du kan teste spilleren på, altså at den fungerer, så kan du i ettertid finne ut hvorfor den røde ikke gir spenning, og finne en løsning på det problemet. Det fungerte med ekstra uttaket, om dette er den optimale løsningen er jeg usikker på, men så lenge det virker og spilleren er av skal det vel ikke gå noe strøm heller? Takk for gode forslag, hadde ikke klart det uten rådene dine Lenke til kommentar
gxi Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Da vet du i vertfall at spilleren fungerer, og du kan fortsette med å finne ut hvorfor den røde ledningen ikke har spenning når tenning slås på ACC/ON. Mulig noen andre har noen spesifike forslag for den bestemte bilen. For meg ser det ut som at kontakten i bilen rett og slett mangler den ledningen ut fra bildet. Kan det stemme? Hvis det er tilfelle og du ikke finner noe annet, så har du en viss mulighet for å bare koble den til sigarettenneren f.eks (kutt ledning, lag forgreining, og så koble sammen). Der skal det være spenning i ACC/ON. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Bilen hans er en Audi A4 B7, og den har CanBus-nettverk til bilradioen (som alle Audi'er siden ca. 2001) og har ikke vanlige ledninger for å ettermontere spillere! Han har kun en rød(!) ledning i ISO-klossen fra bilen som gir KonstantPluss, sammen med Svart Jord selvfølgelig. Siden han tydeligvis ikke ble anbefalt å kjøpe en CanBus-interface som hadde løst dette problemet enkelt, må Rød og Gul fra spiller kobles sammen på den ene Rød KonstantPluss han har i ISO'en, og han må slå spilleren av og på manuelt. Om han ikke trekker en egen ACC-ledning som nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå