GT500 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 jeg har en Acer Aspire 5920G som har blitt brukt i over 1 år nå daglig minst 3 timer dagen og jeg lurer på hvordan man kan renske støv i den? får ikke løs vifta. jeg får løs noen deler av den men ikke hele vifta slik at jeg kan ikke komme til den rista/filteret på utsida der det vanligvis samler seg mest støv... problemet er mest for skjermkortvifta som er nesten helt tett og skjermkortet blir lett blir 90+ grader under litt heftig spilling. la akkurat inn XP og er ikke sikker om PC'n slår seg av når den når en viss temp. har fått den opp i 94 grader før og har ikke merka noe spesielt... men liker ikke helt at skjermkortet er i stand til å koke vann heller så jeg lurer på hvordan man får løs den hersens vifta helt eventuelt hvor mye tar f.eks. butikker som elkjøp å renske den for støv... har en lokal elkjøp butikk som driver å syter om støvete pc'er osvosvosv så jeg lurer på hvor mye det vil koste?? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) om pcn sliter såpass med varmeutvikling etter bare et år ville jeg kontaktet acer og la de ta en titt på den. 90-95 er over tempraturen hvor maskinen vanligvis skal slå seg av for og forhindre hardware skader fra overoppheting. om en hardware feil får de fikset det før alvorlige skader, om bare en rens som trengs tar de det stortsett på garanti eller fakturerer 300-350kr for en halvtimes verkstedarbeid. Endret 19. september 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Det enkleste for å fjerne støv er å bruke trykkluft, så slipper du demontere noe. Finnes trykkluft på boks om du ikke har tilgang til kompressor. EDIT Så ikke med en gang at det var en bærbar, men det skal ikke være noe problem å blåse inn i vifta, gjort dette selv noen ganger på min bærbare. Endret 19. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Problemet med bærbare er at du bare blåser alt støvet inn i pcen, og så blir det varmt andre steder også, samt at det vil komme tilbake igjen ganske fort. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 (endret) Problemet med bærbare er at du bare blåser alt støvet inn i pcen, og så blir det varmt andre steder også, samt at det vil komme tilbake igjen ganske fort. Har gjort dette noen ganger på min maskin nå, har ikke oppdaget noen problemer. Det som ofte er problemet på min er at viften blir fullpakket av hår og støv, har dyr, så det blir en del hår som kan komme i viften. Kjølingen er lukket, så støvet kan umulig komme noen andre plasser. Endret 19. september 2009 av minibig Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er nok en sannhet med modifikasjoner, i hvert fall på veldig mange billigere maskiner jeg har sett. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er nok en sannhet med modifikasjoner, i hvert fall på veldig mange billigere maskiner jeg har sett. Den jeg har er en Hp compaq 8510w, såvidt jeg vet er det lukket på den, men forskjellige produsenter bruker vel forskjellige løsninger vil jeg tro. Lenke til kommentar
GT500 Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 jaja, har ikke merka noe rart med den selv oppe i 95 grader... det har sikkert vert mere før men lurer på å gjøre det selv og... men er litt vanskelig å komme til de ribbene liksom på pc'n.. der luften kommer inn og ut.. jeg så at viftebladene var en 2-3mm tekkpakka lag med støv noe som sikkert gjør at den ikke fungerer optimalt... og når det i tilleg er nesten tett i ribbene så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå