janingar Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei! Driver å ommøblerer litt på min egen hjemmeside om dagen. Har nå fått et problem ved at et bakgrunnsbilde som skal omslutt hele siden i dens lengde bare blir "hengende" i toppen. Den aktuelle div'en med bakgrunnsbildet er satt opp til å dekke alt innhold på siden og har brukt samme metode på andre websider. Den lille boksen under den øverste hvor bakgrunnen henger hadde jeg tenkt at bare skal brukes til å midstille innholdet slik at bare skyggen på bakgrunnen synes nedover siden. Alle rammene skal bort bare jeg har fått plassert alle boksene på riktig sted. Bruker de bare for å se hvor boksene faktisk plasserer seg. Antar det er en enkel feil, men etter å ha prøvd å rette den i en time er jeg litt oppgitt Er det noen som enkelt kan se feilen? Link til siden: Setreweb Link til CSS-fila: style.css Ikke bry dere om alle detaljer ved designet, det er absolutt ikke ferdig enda Jan Ingar. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det er vell i overkant litt for mye markup der? Hva er det du prøve å få til egentlig? Dette burde holde: <div id="wrapper"> <div id="header"> <h1>Din side</h1> <ul> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> <li><a href="#">Meny obj.</a></li> </div> <div id="content"> <h2>Overskrift</h2> <p>Brødtekst etc..</p> </div> <div id="footer"> <p>Dette er min side..</p> </div> </div> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå