Gå til innhold

Ny hjemmeside.. hva synes dere??

Anbefalte innlegg

Hallo!

Har nå laget en hjemmeside i Frontpage 2000 :yes: ( hadde litt dårlig tid og laget den derfor i dette...)

Vil gjerne at dere som er noe "kleppere" på dette med hjemmesider tar dere en tur innom denne og kikker litt rundt..

Jeg tar i mot ris, ros og tips for at den skal bli bedre :wink:

Siden er IKKE helt ferdig..Gjør den ferdig i kveld ( holder på med det nå!)

"Online-shop" er ikke ferdig og heller ikke siden "Database"

OBS!

Dette er ikke min private hjemmeside, lager den for et firma...

Takk for alle svar!

http://www.tech-mind.net

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må si meg enig der, positivt overasket etter jeg leste det med at den var laget i frontpage.

De er som oftest overdrevede sider med masse tull, stygge farger osv, nå regner jeg ikke med at kodingen er helt 100 selv om den ser ok ut, så kanskje er dreamweaver programet og teste neste gang? Det lager ikke så mye tull.

Lenke til kommentar

Er det sånne Java-knapper?

Hvis det er det, bør du styre unna siden disse støttes ikke av Opera. Får ikke sjekket dette her ( er på skolen har kun IE)

Opplevde hverfall at sånne knapper som likner på de, ikke fungerer i Opera.

Kan teste det når jeg kommer hjem...

Lenke til kommentar
hehe, ja.. om det skal være knapper der så fungerer ikke de i opera, for jeg ser ingen knapper her, ståre bare no tekst og ikke mulig å trykke.

Det skal jeg gjøre noe med :wink:

Er det da like greit å skrive noe som:

"Denne siden innholder Java elementer!"

"Dersom ikke din nettleser støtter Java kan du laste ned det her"

Og så gjøre en link til Java.com via ordet "Last ned Java her!"

Som åpnes i ny side...

Eller??

Vil gjerne ha disse java knappene :wink: :wink:

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg synes ikke siden var noe særlig.

Min mening:

- Er ikke noenstor fan av svart bakgrunn med hvit tekst. Bedre med grå bakgrunn og hvit skrift f.eks.

- Ta vekk knappene. Da er det bedre å bruke bare vanlig tekst, og så aktivere berøringsstil under Egenskaper for side.

- Lag ny logo

Siden har mye potensiale. Stå på! :woot:

Lenke til kommentar

- Logoen er ikke noe særlig. Den planeten eller hva det er er litt kul, men skrifta ("mind-tech.net") burde være en del av logoen den også. Ellers er det liksom ikke så mye vits.

- Sitter her i IE6 og ser ikke knappene...

- <hr>-ene tar seg ikke så veldig godt ut. Har sett værre eksempler, men synes egentlig du burde fjerne dem.

- Merkelig hvordan alle som ikke har så ALTFOR mye erfaring med websider bruker Times New Roman.... :wink: Synes personlig den tar seg veldig dårlig ut på websider og at Arial eller Verdana ser mye bedre ut.

- Liker midtstilt tekst dårlig. Den burde heller stått inne i en tabell eller noe og vært venstrestilt etter min mening.

- Det er liksom ikke så veldig mye vits å bruke "halve" siden til å fortelle hva man må gjøre for at siden skal se best mulig ut. Det er ingen som gidder å forandre oppløsning eller laste ned Java bare for én side.

Dette er nok ikke den beste siden jeg har sett oppgjennom tidene. Dog, heller ikke den verste. Likevel er det ikke noe særlig design å snakke om.

Husk at svart faktisk er en vanskelig farge å lage fine sider med.

Det er noen her som sier at det er en bra side til å være laget med FrontPage. Det skjønner jeg ikke. Jeg holder for eksempel på å lage denne i frontpage, som jeg er ganske fornøyd med. Koden er though litt uryddig, så jeg kommer til å gå over med notepad senere. Kort sagt: Det er fullt mulig å lage veldig gode sider i Frontpage (uten at jeg har sagt at mitt prosjekt er det)

EDIT: Leif

Lenke til kommentar

kan ikke si at jeg ble imponert over dette, selv om den er laget i Frontpage. Det er ikke en god nok unnskyldning. Greit nok, Frontpage suger, men det går da an å lage noe bedre?

Siden er både lett å komme seg frem i og oversiktlig, det er ikke det. Det er det at den blir så grusomt kjedelig.

- Bildet øverst til venstre burde du lage sånn at det starter helt oppe til venstre.

- De knappene du er så glad i må jeg nesten bare si er stygge. Hva med svart bakgrunn på knappene? Det tror jeg går an å lage i Frontpage. Eller enda bedre: Bruk Photoshop, Paint Shop Pro eller liknende og lag dine egne knapper. Ser mye mer proft ut.

- Hvis dette er en hjemmeside for et firma bør du velge et annet fargevalg. Svart gir en følelse av at dette er en personlig hjemmeside.

Egentlig er det ikke mye mer eksakt å rakke ned på.

Noe du bør tenke på er å lære deg å bruke tabeller. Da skal du se at siden din blir mye proffere.

Lenke til kommentar

-Liker ikkje svart bakgrunn, skal mykje meir til for å få et bra resultat på svart bakgrunn enn på en lysere bakgrunn.

-Ny logo, få "motivet" til å henge sammen med teksten på en måte

-Bytt ut knappene, siden dei ikkje funker for alle. Lettere å lage seg en liten stylesheet til linker.

+Oversiktlig og enkelt, ikkje overdreve noke

Behold gjerne sida som den er, men skift farger og bytt ut knappene :)

Lenke til kommentar
-Liker ikkje svart bakgrunn..--..

Behold gjerne sida som den er, men skift farger og bytt ut knappene :)

Hvilken farge hadde vært passende som bakgrund da??

( fargekartet i frontpage er liksom ikke det beste her i verden...)

Liker knappene, jeg :wink:

Lenke til kommentar

For det første: jeg måtte åpne siden i IE6 for å vise siden tilsynelatende korrekt. Når noe ikke kan vises (ordentlig) i Opera eller Mozilla, er det totalt verdiløst. Når noe ikke kan vises rett i IE6 pga. manglende W3-støtte i programmet, så kan det nesten aksepteres.

For det andre: utroooolig stygge knapper. Det er FrontPage-branding så det ryker. Bruk gjerne A-tag'en for hva den er verdt istedetfor. Med litt CSS kan denne bli gjort riktig så pen.

For det tredje: skift font. Gjerne Arial eller Verdana.

Counter'n. Hva er greia med denne? Hvorfor ha denne? Et seriøst firma bruker gjerne å ikke ha slike, eller å ha mer anonyme.

Og følg generelle tips i tråden her, når det gjelder å bytte farger og la være HR-tags, og sånt.

En haug av ymse dill jeg har gjort i løpet av det siste året. Se gjerne...

http://www.twodeadducks.net/minipuz/webdesigns/

Lenke til kommentar

Ikke for å fornærme deg men det ser absolutt ikke ut som dere har peiling på IT. Dessuten få fekk JavaAppletene, det er ut og det er færre og færre som støtter det. Det er sikkert muligt å lage en bra designet side i frontpage men da trur eg du må bruke litt mer tid. Prøv å se på andre proffe sider, og pass på at siden ikke blir for oppblåst eller fancy. Men sats på en mer streamline look. Bruk tabeller og gjør siden litt mer oversiktelig. Dessuten kan du prøve lære deg litt HTML så du forstår deg litt mer på siden.

Viss du ikke har så mye peil på Web Design så:Keep it Simple!

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på; hvordan greier du å skaffe deg oppdrag? Ingen som vil gi meg noe oppdrag...jeg er for ung...:cry:

Tilbake til siden din:

Logoen...det var egentlig ikke noe logo der. Knappene fikk meg til å spy :p neida ;) du burde heller satse på vanlige tekst knapper... Ha en stor Java banner nederst på siden trekker ned, teksten var dårlig strukturert. (Skift font!!) Å ha en teller med masse farger på trekker definitivt ned. Bunnteksten (Disse siden leses...) bør ikke være like store som resten av siden. For å være ærlig så likte jeg ikke siden. Men men, det er sånt man får ut av FrontPage...

Terningkast: 1+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...