Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Døgne i 3 døgn, kor mykje søvn treng eg?

Zapticon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3 døgn er faktisk veeeldig lenge, og for å være helt ærling tviler jeg på at du/dere klarer å holde dere våkne så lenge. Har selv døgnet ved ett par anledninger, men tror aldri jeg hadde klart mer enn ett. :)

Har no vore vakjen i 67 timar, og går for 72 timar (+ litt lengre moglegvis for å kome meg opp i skapeleg tid på mandagen). Det er faktisk ikkje så vanskeleg som du kanskje trur, etter mi meining. Det var periodar der eg ikkje ville gjera anna enn å sova, og der det kjendest ut som eg hadde 2 i promille (dritfett!).

Til info: Det du nå gjør kan gi varige alvorlige psykiske ettervirkninger.

Ole

Pfft.

:)

Agreed ;) Kjem nok til å vera både psykisk og fysisk sliten nokre dagar i etterkant, men det må ein tola. Skal faktisk på ein firedagars skuletur som startar mandag :p. Spent på korleis det kjem til å gå.

Lenke til kommentar
3 døgn er faktisk veeeldig lenge, og for å være helt ærling tviler jeg på at du/dere klarer å holde dere våkne så lenge. Har selv døgnet ved ett par anledninger, men tror aldri jeg hadde klart mer enn ett. :)

Skal vi sloss? :p

Har gjort det 2-3 ganger.. tungt fysisk arbeid den ene gangen gjorde meg både kvalm og svimmel.. I tillegg går hukommelsen fyken etter 2 døyn.. Har jeg spist i dag? Hva gjorde vi i går? Når gikk vi fra en dag til en annen? blir så tullette at det er skummelt.. men det er meg :wee:

Edit: sov til du våkner, ja.. Men ikke bli sint om noen vekker deg kl. 8 om kvelden.. trenger ikke være tidlig bare fordi det er mørkt utenfor :innocent:

Edit: bedre å våkne tidlig enn å våkne midt på dagen eller om kvelden.. mtp. døgnrytmen..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Då er planen å leggja seg i 2-tida i dag, og stå opp i 7-tida i morgon. Vert 16 timar, men tenkte det er betre om eg vaknar av meg sjølv litt tidleg istadenfor litt seint. Har vore vakjen i 76,5 timar no, det kjennest på kroppen, både psykisk og fysisk. I natt var eg truleg i ein form for gåande søvnfase, hugsar særs lite, og det irriterar litt :p

Lenke til kommentar
Sov til du våkner. Døgn mens du kan, når du blir eldre blir det mye verre å holde seg våken :)

Etter et dataparty for endel år siden sov jeg faktisk 28 timer kontinuerlig, våknet ikke for å gå på do engang. Skal si jeg ble satt ut når jeg våknet da...hoho

Trur knapt eg hadde øvelevd det:P

Lenke til kommentar

Det finnes en del forsking på området, mye er ikke verfiserbart fordi metodene har vært tvilsomme. Ikke overraskende snakker vi regelrett tortur. En tør vel å påstå at en statlig finansiert "vitenskaplig" studie neppe ville ha blitt godkjent i europa.

Uansett er tersklene for hvor mye en person klarer å holde seg våken, varierer naturlig nok. Variablene er mange. Rekorden skal visstnok være 18 døgn.

Imidlertid har jeg lest epikriser fra sykehus der den har sett prepsykotiske symptomer etter 48 timer uten søvn

3 døgn... lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...