Gå til innhold

Harman/Kardon 255 eller Yamaha 765?

MST

Anbefalte innlegg

Ja...

Da jeg er på utkikk etter ny reciver og ser at disse er på salg så kommer spørsmålet...

Hvilken er best?

Er det noe merkbar forskjell på lyden?

Eneste jeg legger merke til som forskjellen er at Yamaha'en oppskalerer analoge signaler til HD, om jeg ikke tar helt feil..

Så har jo H/K ett meget fint design i motsetning til Yamaha'en, men dette er egentlig noe jeg bryr meg veldig lite om.

Så hvilken burde jeg velge? Er ca 500kr på forskjell på disse...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Yamaha hos elkjøp

H/K hos Soundgarden

Ser at H/K koster det samme som yamaha hos komplett..

Men føler meg tryggest hos vanlig butikk.

Har selv en Yamaha 861. (litt kraftigere og noe eldre modell). Brukes på Mirage Høyttalere til ca 20k + sub 8k. Er kjempefornøyd med forsterkeren og kan anbefale Yamaha på det varmeste.

Har ikke nok kjennskap til H/K til å uttale meg om den.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Ja...

Da jeg er på utkikk etter ny reciver og ser at disse er på salg så kommer spørsmålet...

Hvilken er best?

Er det noe merkbar forskjell på lyden?

Eneste jeg legger merke til som forskjellen er at Yamaha'en oppskalerer analoge signaler til HD, om jeg ikke tar helt feil..

Så har jo H/K ett meget fint design i motsetning til Yamaha'en, men dette er egentlig noe jeg bryr meg veldig lite om.

Så hvilken burde jeg velge? Er ca 500kr på forskjell på disse...

Kan ikke uttale meg om HK sin forsterker, men jeg kjøpe min 765 i sommer som jeg er fornøyd med. Ps. jeg ga 6000kr for den.

Elkjøp har dånetilbud i helgen til 4495kr

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Nå har jeg ærlig talt ikke erfaring med den Harman/Kardon-modellen du nevner, men i mitt anlegg har jeg hatt både Harman/Kardon og Yamaha. Sistnevnte er det jeg har nå.

Begge receiverne er meget gode, det er det ingen tvil om, men mange vil betegne Yamaha-lyden som noe mer naturlig og balansert enn Harman/Kardon. Det hele er selvfølgelig snakk om egen smakssans. Dette er det som ligger bak min Yamaha-anbefaling.

Jeg kan forøvrig også nevne at en kompis av meg er meget fornøyd med sin nylig innkjøpte Yamaha RX-V765.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slenger meg med her, Har da ikke hørt Yamaha men har H/K 255 selv, sammen med JBL høytalere.. Kan sikkert være en morrofaktor på forsterker eller høytalere, men jeg trekker på smilebåndene hver gang jeg setter på noe rock musikk..

Elsker denne forsterkeren, så du gjør sikkert et godt kjøp uansett hva du havner på.

1 tips, ikke se deg blind på wattstyrken på forsterkerne, HK har massevis av krefter selv om det ikke ser slik ut på papiret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...