stef-nil Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei Vi er et par stk som sitter bak en nextgentel ADSL modem, og bak der igjen har vi en 3Com router for Trådløs forbindelse. Jeg sitter selv koblet til via TP kabel fra Routeren, men han andre sitter med USB Officeconnect(motaker) i kjelleren. JEg har win2000 og han kjører XP... Vi har problemer med å finne hverandre i nettverket for å dele filer. Hva gjør vi?? Internett funker elegant, men hva med LAN bak Routeren?? Vil gjeren være i samme workgroup og ha tilgang til diverse på hverandres pc. Kan noen hjelpe?? takk ss Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 sitter på samme prob selv men da med xp på begge maskinene klarer ikke å finne hverandre eller dele noen filer Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Kjør 'Network setup wizard' som ligger under Network connections(Network tasks kolonne) i WinXP. På 2000 trenger du ikke gjøre noe bortsett fra å sette opp TCP/IP. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 virker det å søke? det kan vere en plan å bruke XP sitt netverks oppsettings program. men les beskrivelsane av nettverkstypene nøye. du må ha en diskett klar og så bruker du den til å fixe nettverket på den andre pcen. tror du skal velge Other Type på første valg skjermen og ta den øverste typen på den neste. har du aktivert home network i brannveggen? leg inn ip range 10.0.0.0 til 10.0.0.99 i Safe zone. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Sjekk også Firewall settings på XP boksen. Den har laga krøll for meg iallefall. Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 firewall skrudd av og IP satt på motta automatisk funka bra hos meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå