Gå til innhold

Hjelp til jaktprøven


Diploom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok jegerprøva når jeg var 14år,klarte det med enkelhet uten å ha lest hele boken engang.Prøven er ikke vanskelig,man får prøven i form av et "kryss av skjema".Så man kommer langt bare på å tenke logisk og for all del ved å tenke sikkerhet.

 

Ellers kan man teste sine kunnskaper på nettet mot forholdsvis små vederlag. Jeg brukte i min tid noe som het sensor eller zensor.no/com.

 

Den praktiske delen er ingen prøve for de som tror det,men er en obligatorisk del av kurset.Man får der en kort introduksjon angående grunnleggene våpenbehandling og får erfare skytevåpenets kraft. Du skal da få skyte med hagle og rifle denne dagen.Dette er da hovedsaklig ment for mindre våpenerfarne mennesker på kurset,men for all del artig avlikevel.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg tok Jeger prøven i forsvaret den er meget enkel. jeg skal gji deg eit tips som min instruktør ga meg. vist du er usikker på eit svar alternativ er det 88,9 % av gangene det alternativet som har lengst tekst som er riktig.

og alle alternativene som har med sikkert het å gjøre er det alternativet som er "mest sikkert" som er korekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jegerprøven er forholdsvis enkel, men om man anser den som et nødvendig onde for å komme seg på jakt burde man egentlig droppe hele greia. I mine øyne burde enhver jeger ha som mål å kunne så godt som alt av stoffet som står i de fleste "Jegerprøve"-bøkene.

 

Så mitt tips er altså å lese gjennom boka nøye, den burde tross alt være meget interessant uansett om du vil drive med jakt. Når man føler seg trygg på stoffet kan man selvfølgelig "jukse" litt med tilnærmede versjoner av selve jegerprøven på nett, disse sidene fungerer på samme måter som eksempelvis de for teorieksamen til bil.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...