Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Boot problem m/asus P7P55D Deluxe

Anbefalte innlegg

Hei,

Fikk i dag min nye maskin;)

Skrudde alt sammen, koblet til og var klar til å starte opp.

Da jeg startet opp kom det ingen bilde på skjermen, etter litt feilsøking har jeg finni ut at det i følge brukermanualen til hovedkortet er cpuén det er noe feril med. Den sier nemlig at det finnest 4 leds inne i maskinen, hvis et av disse lyser konstant er det en indikasjon på at noe er galt, der hvor det står cpu led lyser det konstant i det jeg skrur på maskinen.

Har ikke tatt uhemmet på noen skjøre plasser på cpuen eller lignende. den er plaser riktig og alt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, noen tips eller erfaringer?

Mvh

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du fjernet hetten på cpu strøm slotten, og bruker 8 pin strøm, og ikke bare 4 pin?

hmm, cpu strømslott? er ikke helt sikker på hva du mener, men har fjernet et plastdekksel som sto over cpu slotten, føre jeg satte i cpuén. Så bruker jeg den breieste strømkontakten tror det er 8pin.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så denne nå.

Hadde heller ikke sett denne. Hvordan skal jeg koble.

Hadde kobla en sånn med 4 ut fra psuen inn i den du har merka rød over.

Også den andre store i den andre store inngangen.

Så tok jeg av hetta. Skal jeg da drite i den med bare 4 på, og heller koble til en med 8 på? Da vil jo den med 4 på bare ligge løs?

Endret av CptZiggy
Lenke til kommentar

Den 4/8 cpu pins strømkontakten kan kobles på 2 måter. Enten en hel 8 pins kontakt (eventuelt en sånn kombi som er delt opp i 4 og 4) eller bare med 4. Det går som oftest helt fint med bare 4, men det skader ikke med 8. Det er bare flere ledere med 12V (og jord selvsagt) som skiller disse.

4 pin = 2x 12V + 2x Jord

8 pin = 4x 12V + 4x Jord.

Siden du har en med 8 pins så bruker du den. Den 4 pins vil da ligge løs som du sier.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Nei, ingen effekt som du merker umiddelbart! Hvilken effekt hadde du forventet deg? Det vil dog være mer stabilt over lang sikt, gi mer stabil strøm til CPU'en og dermed gjøre den lettere å overklokke og gi den et lengre liv (om du ikke overklokker). Men at du ikke merker noe forskjell på maskinen din ved å bytte fra 4 til 8 pinner er helt riktig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...