Interloop Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hei, Fikk i dag min nye maskin;) Skrudde alt sammen, koblet til og var klar til å starte opp. Da jeg startet opp kom det ingen bilde på skjermen, etter litt feilsøking har jeg finni ut at det i følge brukermanualen til hovedkortet er cpuén det er noe feril med. Den sier nemlig at det finnest 4 leds inne i maskinen, hvis et av disse lyser konstant er det en indikasjon på at noe er galt, der hvor det står cpu led lyser det konstant i det jeg skrur på maskinen. Har ikke tatt uhemmet på noen skjøre plasser på cpuen eller lignende. den er plaser riktig og alt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, noen tips eller erfaringer? Mvh Thomas Lenke til kommentar
Interloop Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 er POST test som feiler/indikerer feil på cpu. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Har du fjernet hetten på cpu strøm slotten, og bruker 8 pin strøm, og ikke bare 4 pin? Lenke til kommentar
Interloop Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Har du fjernet hetten på cpu strøm slotten, og bruker 8 pin strøm, og ikke bare 4 pin? hmm, cpu strømslott? er ikke helt sikker på hva du mener, men har fjernet et plastdekksel som sto over cpu slotten, føre jeg satte i cpuén. Så bruker jeg den breieste strømkontakten tror det er 8pin. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Det er denne jeg mener, merket med rød firkant: Lenke til kommentar
Interloop Skrevet 19. september 2009 Forfatter Del Skrevet 19. september 2009 Nei det hadde jeg ikke:P Tusen takk, fikk alt til å funke nå Takker så mye for hjelpen. Lenke til kommentar
NRTHC Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Så denne nå. Hadde heller ikke sett denne. Hvordan skal jeg koble. Hadde kobla en sånn med 4 ut fra psuen inn i den du har merka rød over. Også den andre store i den andre store inngangen. Så tok jeg av hetta. Skal jeg da drite i den med bare 4 på, og heller koble til en med 8 på? Da vil jo den med 4 på bare ligge løs? Endret 15. november 2009 av CptZiggy Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Den 4/8 cpu pins strømkontakten kan kobles på 2 måter. Enten en hel 8 pins kontakt (eventuelt en sånn kombi som er delt opp i 4 og 4) eller bare med 4. Det går som oftest helt fint med bare 4, men det skader ikke med 8. Det er bare flere ledere med 12V (og jord selvsagt) som skiller disse. 4 pin = 2x 12V + 2x Jord 8 pin = 4x 12V + 4x Jord. Siden du har en med 8 pins så bruker du den. Den 4 pins vil da ligge løs som du sier. Endret 15. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
NRTHC Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Hadde ingen annen effekt Lenke til kommentar
pstub Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Nei, ingen effekt som du merker umiddelbart! Hvilken effekt hadde du forventet deg? Det vil dog være mer stabilt over lang sikt, gi mer stabil strøm til CPU'en og dermed gjøre den lettere å overklokke og gi den et lengre liv (om du ikke overklokker). Men at du ikke merker noe forskjell på maskinen din ved å bytte fra 4 til 8 pinner er helt riktig! Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 pstub: Han har en egen tråd hvor problemet er forklart, har svart i den! Lenke til kommentar
NRTHC Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Glemte å legge til link til den andre tråden min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå