Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan slutte å være så sjenert, gutt 14

Anbefalte innlegg

Det hjelper faen meg ikke at du klarer 100 i benk hvis du skal snakke med noen.

Dette handler om en sosial IQ, ikke hvor sterk du er, og hvordan selvbildet ditt er.

For å være litt djevelens advokat her. For noen kan det kanskje hjelpe at de føler seg sterk og what-have-you. De får en "mestringsopplevelse" og kanskje føler de at de har noe som ingen andre har. De har muskler. De har en "flott kropp". Indirekte får de da også bedre selvbilde, og tør kanskje snakke med andre.

Men en slik muskelklump ville nok fort blitt avslørt om han kun har konsentrert seg om å pumpe seg noe voldsomt opp, og latt andre interesser forfalle. Med mindre du da finner deg andre personer som er minst like interessert som deg i trening. og da blir du nødt å gjøre som andre påpeker, dra frem litt selvironi og litt flere interesser. Sosial IQ kan trenes. Selv hadde jeg null sosiale antenner fra jeg var 9 til jeg var 16. Jeg skal ikke skryte på meg noen voldsomt utviklede antenner nå, men de er mye bedre enn det de var... Man må gå på ræv et par ganger, for så å forhåpentligvis ta lærdom av dette...

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Jenta:)

Jeg sliter også med dette.

jeg slet med det, så ble det litt bedre og jeg hadde det mye bedre, men nå er jeg sjenert igjen-.- Meeen, jeg tror det går litt bedre igjen:P nok om det!(;

Jeg vil si:

-Snakk litt høyere. Om man er sjenert har man en tendens til å legge hendene foran munnen/bite på neglene og ja, i det hele tatt mumle mer enn andre mennesker.

Prøv å snakk litt høyere, folk skal høre deg! Du trenger at de hører hva du sier, det hjelper ikke noe om du prøver å være utadvent hvis folk ikke hører hva du sier, for da merker de deg ikke uansett hva du sier!

-Slapp av når du er blandt folk. Om du står ovenfor en å prater, sitter eller står midt i en gjeng, ikke vikle hedene rundt hverandre(noe jenter har en tendens til), se ned, studer hendene dine eller ta deg selv i å tviholde de på ryggen for ikke å se anspendt ut! La de henge langs siden(ikke altfor slapt:P) sett den ene i siden eller begge om så. En viktig ting her er: ikke vend skuldrene mot hverandre foran, da ser det ut som du prøver å gjøre deg liten, vil gjemme deg eller lignende(noe som kanskje er det du har mest lyst til.. Men slutt med det tullet!! Den tiden er over! Nå er det virkelig på tide å ta seg sammen! Dette er en god tanke å ha i bakhode!:):)) gjør ryggen din rak og vis at ditt blikk ikke tilhører gulvet, men menneskene rundt deg(;

-Dette er to av mine beste tips, noe jeg virkelig mener er viktig! Noen små tips er, som de andre har sagt:

-selvironi, men pass på, det kan bli for mye..

-øynekontakt. Menneskene rundt deg blir med en gang mer oppmerksomme, og det gjør ikke noe å holde øynene på den litt lenger enn normalt, dette er noe man får enda litt ekstra oppmerksomhet for.

-dra opp ermene på genseren din til rett under albuen, viser du håndleddene og armene dine fremfor å omtrent vikle genseren rundet hele hånden, ser du både mer avslappet, åpen og dessuten stiligere ut, om det så bare er den ene armen du drar opp..

-SMIL!! Det sies at jenter smiler mer en gutter, noe som er tillært, ikke medfødt. og det er sjeldent en jente som smiler til de rundt seg når hun snakker ikke blir lagt merke til, eller? Tenk deg om, og jeg vil tro du er enig.. Og ha en lystig stemme som reflekterer smilet ditt, selfølgelig skal det ikke overdrives så det blir lagt merke til, men det gjør inntrykk på menneskene rundt deg selvom de ikke direkte hører det. Ha et godt humør!

Lykke til!:)

Lenke til kommentar

Her er et tips, tenk litt på det når du er alene og kjeder deg. Alle dør før eller senere, om 100år kommer du til å ligge i en grav, hvor mange mennesker tror du kommer til å huske deg?

De som kjente deg dør jo også før eller senere.

Og når du snakker med fremmede, finn på så mye tull du vil, for det er stor sannsynlighet for at de aldri kommer til å se deg igjen, ikke vær sjenert, gå og snakk med folk, ha det gøy, man lever kun engang dude.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...