Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?


Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

    • Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

    • Ja
      298
    • Nei
      32
    • Ingen formening/Vet ikke
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

    • Ja
      215
    • Nei
      90
    • Ingen formening/Vet ikke
      47


Anbefalte innlegg

Jeg sier at din bruk av biblen som historisk kilde er den samme som Israels bruk av jødenes hellige skrifter for å vise til at Vestbredden er jødisk land! Absolutt alt av religion er balle bullshit og ENHVER religiøs skrift er bare bullshit!

 

Nå er de på sett og vis skrevet av noen da basert på deres syn på verden de og da. Noe stemmer nok sånn historisk sett, men jeg ville vært utrolig skeptisk å faktisk bruke dette i en argumentasjon.

 

Som eksempel så har jo Jesus beviselig levd, men hva han var er jo en helt annen sak. At han var noen guds sønn osv. er jo egenskaper lagt på mannen mange år etter hans død. For alt hva vi vet var han datidens rebell som ville gjøre opprør, og som kjent var straffen for dette korsfestning.

 

Hverken biblen, koranen eller jødenes skrifter eller noe som helst religiøst dokument kan brukes til noe annet enn å fore nærmeste søppelkasse med! Jordkloden ble mest sannsynelig skapt av THE BIG BANG, ikke av en eller annen allmektig tulling som siden har blitt avbildet i x anntall statuer og portretter!

 

Problemet er når man tar ting for bokstavelig. Se filmen Zeitgeist (kapittel en) The Greatest Story Ever Sold. så vil du se hvor komplekst dette EGENTLIG er.

 

Vi har mistet så ufattelig mye kunnskap om ting at det er helt utrolig.

 

Har du kommentert at flere overlevende etter 2. Verdenskrig har skrevet bøker om hva de opplevde? Har du kommentert at det den dag i dag faktisk finnes konsentrasjonsleirer du kan dra til og se selv? Hvis ikke alt det er beviser framfor en eldgammel bok som biblen, hva er det da?

 

Nå svarer nok Baltazar selv, men som sagt før. Det er ingen som benekter leirenes eksistens. Og basert på informasjon i filmen postet før i tråden må man konkludere med at de lyver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahmadinejad har helt rett i at ISrael missbruker betydningen av holocaust og antisemittisme til de grader for å unnskylde og bortforklare alle sine egne handlinger, men han burde ha holdt seg til det. Hittil har han ikke klart å komme opp med et eneste argument for alt han har sagt om at holocaustikke fant sted. Han gjenntar og gjenntar at det er propaganda fra sionistene uten å noensinne underbygge det med et eneste ord! Ganske tragisk egentlig. Når man først har en som taler imot Israel foran hele verden skulle det gjerne vært en noe mer intelligent person!

Lenke til kommentar

Ahmadinejad har helt rett i at ISrael missbruker betydningen av holocaust og antisemittisme til de grader for å unnskylde og bortforklare alle sine egne handlinger, men han burde ha holdt seg til det. Hittil har han ikke klart å komme opp med et eneste argument for alt han har sagt om at holocaustikke fant sted. Han gjenntar og gjenntar at det er propaganda fra sionistene uten å noensinne underbygge det med et eneste ord! Ganske tragisk egentlig. Når man først har en som taler imot Israel foran hele verden skulle det gjerne vært en noe mer intelligent person!

 

Nå skal det vel sies at ikke vestlig media er tjent med å formidle noe konstruktivt eller positivt om denne personen heller.

 

Propaganda krigen mot Iran har holdt på en stund for å overbevise oss om at det beste er å angripe, eller i alle fall akseptere at dette var en bra ting om det skjedde.

 

Nå har du vel heller ikke hatt noen diskusjon eller sett annet enn tv bilder om dette vil jeg tro?

 

Se den filmen jeg lenket til da Glimti, du har det meste samlet på ett sted der.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Nei, men vet du hva... Jeg diskuterte aldri Hitlers forhold til jøder med ham selv, men når du bla. leser i Mein Kapf og studerer talene hans så er det ikke særlig vanskelig å skjønne hva man menete om dem...

 

Jeg visste ikke (beklager at jeg er så dårlig informert) at Ahmadinejad hadde skrevet en bok som forklarte hans syn. Det endrer jo saken noe da.

 

Nå skal det også sies at man kan faktisk i kraft av sitt ord begrunne en påstand uten å henvise til andre kilder.

 

Hvis jeg sier til deg at det er umulig at 6 millioner ble gasset, og begrunner dette med mine tolkninger av historiske fakta som foreligger så er det nok. Saken blir ikke noe bedre dokumentert om jeg henviser til en 3 person som gjorde nettopp det samme som meg.

 

Når det gjelder Hitler er det heller ingen som benekter at Hitler så på dem som et problem. Han ærklærte krig mot dem, og mye av årsaken var forhold som stammer fra 1. verdens krig.

 

Men det er fortsatt et stykke fra dette til systematisk utryddelse ved gass osv.

Lenke til kommentar

Nei, men vet du hva... Jeg diskuterte aldri Hitlers forhold til jøder med ham selv, men når du bla. leser i Mein Kapf og studerer talene hans så er det ikke særlig vanskelig å skjønne hva man menete om dem...

 

Jeg visste ikke (beklager at jeg er så dårlig informert) at Ahmadinejad hadde skrevet en bok som forklarte hans syn. Det endrer jo saken noe da.

 

Nå skal det også sies at man kan faktisk i kraft av sitt ord begrunne en påstand uten å henvise til andre kilder.

 

Hvis jeg sier til deg at det er umulig at 6 millioner ble gasset, og begrunner dette med mine tolkninger av historiske fakta som foreligger så er det nok. Saken blir ikke noe bedre dokumentert om jeg henviser til en 3 person som gjorde nettopp det samme som meg.

 

Når det gjelder Hitler er det heller ingen som benekter at Hitler så på dem som et problem. Han ærklærte krig mot dem, og mye av årsaken var forhold som stammer fra 1. verdens krig.

 

Men det er fortsatt et stykke fra dette til systematisk utryddelse ved gass osv.

 

Sa jaeg at Ahmadinejad hadde skrevet en bok? NEI! Hadde det skadet om du var litt mer seriøs? NEI!

 

For endte gang så finnes det bøker om dette fra overlevende som selv var på stedet. Den ene boken jeg har henvist til to ganger alt er fra han som selv var assistenten til Josef Mengele. Antar du har hørt om Josef Mengele!? Han dforteller om livet i leiren og på slutten av boken står det også hvilke ting som kan trekkes i tvil og hvilke ting som ikke kan. Han forteller forøvrig også om en deformert far og et deformert barn han måtte koke for å få vekk alt fra skjeletene deres så dr. Mengele kunne studere skjelettene. Dette ble bemerket som "Viktig for krigsinnsatsen". foresten, tviler du på slaget om Stalingrad også? Kansje det mest dokumenterte av alle slagene i nyere historie... Er den gigantiske statuen av Mor Russland i nåværende Volgograd til minne om seieren bare propaganda fordi det aldri var noe slag om Stalingrad mener du? Og kansje Krystallnatten også bare er oppspinn? Hendte det egentlig ikke noe som helst den natten ifølge deg? Vi snakker om den mest dokumenterte og omdiskuterte krigen som har rast. Hva er det egentlig du vil fram til?

Lenke til kommentar

Sa jaeg at Ahmadinejad hadde skrevet en bok? NEI! Hadde det skadet om du var litt mer seriøs? NEI!

 

Men andre ord så har vi ikke den ringeste anelse om hva Ahmadinejad faktisk har sagt eller ikke sagt, men får bare servert det vestlig media vil at vi skal se.

 

Hvordan kan vi da anklage han for å ikke begrunne sine påstander?

 

For endte gang så finnes det bøker om dette fra overlevende som selv var på stedet. Den ene boken jeg har henvist til to ganger alt er fra han som selv var assistenten til Josef Mengele. Antar du har hørt om Josef Mengele!? Han dforteller om livet i leiren og på slutten av boken står det også hvilke ting som kan trekkes i tvil og hvilke ting som ikke kan. Han forteller forøvrig også om en deformert far og et deformert barn han måtte koke for å få vekk alt fra skjeletene deres så dr. Mengele kunne studere skjelettene. Dette ble bemerket som "Viktig for krigsinnsatsen".

 

Jepp.. og for endte gang så påstås det at dette er en blanding mellom fri fantasi, løgn, dramatisering og et ønske om å sverte noen eller demonisere fienden.

Josef Mengele kan så godt være verdens historiens største psykopat da, og jeg skal ikke si så mye om han spesielt. Det er ikke uvanlig, selv om det er veldig grotesk at det blir gjort forferdelige ting i krig. Nå er vel heller ikke Josef Mengele selveste ”holocaust” heller da. Mer en noe eksentrisk lege som åpenbart har fått litt for frie tøyler…

 

foresten, tviler du på slaget om Stalingrad også? Kansje det mest dokumenterte av alle slagene i nyere historie... Er den gigantiske statuen av Mor Russland i nåværende Volgograd til minne om seieren bare propaganda fordi det aldri var noe slag om Stalingrad mener du? Og kansje Krystallnatten også bare er oppspinn? Hendte det egentlig ikke noe som helst den natten ifølge deg? Vi snakker om den mest dokumenterte og omdiskuterte krigen som har rast. Hva er det egentlig du vil fram til?

 

Hvorfor skulle jeg eller noen andre tvile på slaget om Stalingrad eller krystallnatten. Hitlers aksjon og ønske om å internere jødene er jo ingen hemmelighet for noen vel. Det som blir tatt opp som historisk oppspinn er biten med gassing og systematisk massemord av 6 millioner jøder.

Lenke til kommentar

Men andre ord så har vi ikke den ringeste anelse om hva Ahmadinejad faktisk har sagt eller ikke sagt, men får bare servert det vestlig media vil at vi skal se.

 

Hvordan kan vi da anklage han for å ikke begrunne sine påstander?

 

Har du sett noen av talene hans på you tube? Har du lest andre medier enn vestlige på internett? Du trenger ikke bare å holde deg til vestlige avviser når du er her på nettet. Mye du har tilgang til her... ;)

 

Jepp.. og for endte gang så påstås det at dette er en blanding mellom fri fantasi, løgn, dramatisering og et ønske om å sverte noen eller demonisere fienden.

Josef Mengele kan så godt være verdens historiens største psykopat da, og jeg skal ikke si så mye om han spesielt. Det er ikke uvanlig, selv om det er veldig grotesk at det blir gjort forferdelige ting i krig. Nå er vel heller ikke Josef Mengele selveste ”holocaust” heller da. Mer en noe eksentrisk lege som åpenbart har fått litt for frie tøyler…

 

Hvilket grunnlag har du for å påstå noe sånt? Hvordan kan du uttale deg når du ikke engang har lest bøkene? Jeg tror iallefall vesentlig mer på folk som faktisk var der enn på folk som anntar ting her på forumet.

 

Hvorfor skulle jeg eller noen andre tvile på slaget om Stalingrad eller krystallnatten. Hitlers aksjon og ønske om å internere jødene er jo ingen hemmelighet for noen vel. Det som blir tatt opp som historisk oppspinn er biten med gassing og systematisk massemord av 6 millioner jøder.

 

Hvorfor tror du på den ene biten som er dokumentert, men ikke den andre? Dokumentasjonen finnes jo for alt sammen. Gjenlevende som kan snakke om det også.

 

Med samme logikk kan jeg annta at du legger ut filmer på you tube hver gang du krangler med sønnen din fordi du gjorde det den ene gangen da han fikk forbud mot playstation fordi jeg ikke har noen grunn til å tro det motsatte...

Lenke til kommentar

Men andre ord så har vi ikke den ringeste anelse om hva Ahmadinejad faktisk har sagt eller ikke sagt, men får bare servert det vestlig media vil at vi skal se.

 

Hvordan kan vi da anklage han for å ikke begrunne sine påstander?

 

Har du sett noen av talene hans på you tube? Har du lest andre medier enn vestlige på internett? Du trenger ikke bare å holde deg til vestlige avviser når du er her på nettet. Mye du har tilgang til her... ;)

 

Nå skal jeg være så ærlig at jeg aldri har sett på kommentarer fra Ahmadinejad som spesielt interesant før jeg kastet meg over denne diskusjonen :whistle:

Så nei, jeg har ikke kastet meg over Youtube for å finne ut om han henviser til kilder eler begrunner sitt syn noe nevneverdig.

Ikke så sikker på om jeg bryr meg heller.. hahah

 

Jepp.. og for endte gang så påstås det at dette er en blanding mellom fri fantasi, løgn, dramatisering og et ønske om å sverte noen eller demonisere fienden.

Josef Mengele kan så godt være verdens historiens største psykopat da, og jeg skal ikke si så mye om han spesielt. Det er ikke uvanlig, selv om det er veldig grotesk at det blir gjort forferdelige ting i krig. Nå er vel heller ikke Josef Mengele selveste ”holocaust” heller da. Mer en noe eksentrisk lege som åpenbart har fått litt for frie tøyler…

 

Hvilket grunnlag har du for å påstå noe sånt? Hvordan kan du uttale deg når du ikke engang har lest bøkene? Jeg tror iallefall vesentlig mer på folk som faktisk var der enn på folk som anntar ting her på forumet.

 

Jeg ser bare ikke relevansen i dette. Hva Mengele måtte ha foretatt seg er beside the point så hvorfor skal jeg bry meg. Jeg uttalte meg på bakgrunn av det du skrev over og hva jeg kan huske av historier om denne mannen før. Dersom du mener at Mengele handlinger er ”holocaust” så har i alle fall jeg misforstått deg.

Hva hans assistent har sagt om saken er heller ikke noe bevis for noe som helst.

 

Hvorfor tror du på den ene biten som er dokumentert, men ikke den andre? Dokumentasjonen finnes jo for alt sammen. Gjenlevende som kan snakke om det også.

 

Jeg er ikke enig i at alt er blitt dokumentert, og bakgrunnen for denne oppfattningen har jeg postet lenke til.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg være så ærlig at jeg aldri har sett på kommentarer fra Ahmadinejad som spesielt interesant før jeg kastet meg over denne diskusjonen :whistle:

Så nei, jeg har ikke kastet meg over Youtube for å finne ut om han henviser til kilder eler begrunner sitt syn noe nevneverdig.

Ikke så sikker på om jeg bryr meg heller.. hahah

 

Om du ikke har engasjert deg noe rundt Mahmoud Ahmadinejad før du deltok i denne tråden burde du være svært forsiktig med å ta ham i forsvar eller i det hele tatt si for mye sikkert rundt mannen...

 

Jeg ser bare ikke relevansen i dette. Hva Mengele måtte ha foretatt seg er beside the point så hvorfor skal jeg bry meg. Jeg uttalte meg på bakgrunn av det du skrev over og hva jeg kan huske av historier om denne mannen før. Dersom du mener at Mengele handlinger er ”holocaust” så har i alle fall jeg misforstått deg.

Hva hans assistent har sagt om saken er heller ikke noe bevis for noe som helst.

 

Jepp, du missforstår totalt eller så vil du ikke forstå! Jeg trakk inn dr. mengele fordi han var ved en av leirene der jøder og andre "uønskede" ble henrettet i hopetall og nå har jeg vel iallefall tre ganger fortalt deg om boken som både inneholder øyevitneskildringer samt som tar opp på slutten hvilke biter man bør være kritisk til og hvilke man ikke bør være kritisk til. Ettersom jeg også har gitt deg navnet på boken og fortfatteren samt prøvd å fortelle om noe av det han beskriver og du fremdeles ikke sier annet enn at det ikke er bevis så lurer jeg på hva du egetlig er ute etter. Hvorfor stiller du deg øyeblikkelig misstroisk til dem som faktisk var der selv og så alt sammen og i dette tilfellet, også deltok i noen av hendlingene!?

 

Jeg er ikke enig i at alt er blitt dokumentert, og bakgrunnen for denne oppfattningen har jeg postet lenke til.

 

Jeg har forklart deg hvor du finner kilder til det jeg sier og. Og noe som du aldri svaret på foresten, hvem har lagd denne filmen? Ved mindre det er noen med bakgrunn som viser at de vet hva de snakker om gidde rjeg nemlig ikke å kaste bort tiden på den.

Lenke til kommentar

Om du ikke har engasjert deg noe rundt Mahmoud Ahmadinejad før du deltok i denne tråden burde du være svært forsiktig med å ta ham i forsvar eller i det hele tatt si for mye sikkert rundt mannen...

 

Ikke hopp til noen konklusjon nå er du snill.

 

I post #162 skriver du følgende ”Hittil har han ikke klart å komme opp med et eneste argument for alt han har sagt om at holocaustikke fant sted. Han gjenntar og gjenntar at det er propaganda fra sionistene uten å noensinne underbygge det med et eneste ord! Ganske tragisk egentlig.”

 

Som et svar på dette skriver jeg i posten rett etter at vi sannsynligvis får en vestlig syn på saken og at du sannsynligvis ikke har snakket med han personlig om saken.

 

Da drar du opp eksemplet med at man ikke har snakket med Hitler om hans syn på jøder, hvor jeg da rett under påpeker at jeg ikke visste Ahmadinejad hadde skrevet noen bok om hans syn.

 

Men uansett så har jeg altså kun påpekt at vi sannsynligvis ikke får det hele og fulle bildet av hva mannen mener eller tror om saken.

 

 

Jeg ser bare ikke relevansen i dette. Hva Mengele måtte ha foretatt seg er beside the point så hvorfor skal jeg bry meg. Jeg uttalte meg på bakgrunn av det du skrev over og hva jeg kan huske av historier om denne mannen før. Dersom du mener at Mengele handlinger er ”holocaust” så har i alle fall jeg misforstått deg.

Hva hans assistent har sagt om saken er heller ikke noe bevis for noe som helst.

 

Jepp, du missforstår totalt eller så vil du ikke forstå! Jeg trakk inn dr. mengele fordi han var ved en av leirene der jøder og andre "uønskede" ble henrettet i hopetall og nå har jeg vel iallefall tre ganger fortalt deg om boken som både inneholder øyevitneskildringer samt som tar opp på slutten hvilke biter man bør være kritisk til og hvilke man ikke bør være kritisk til. Ettersom jeg også har gitt deg navnet på boken og fortfatteren samt prøvd å fortelle om noe av det han beskriver og du fremdeles ikke sier annet enn at det ikke er bevis så lurer jeg på hva du egetlig er ute etter. Hvorfor stiller du deg øyeblikkelig misstroisk til dem som faktisk var der selv og så alt sammen og i dette tilfellet, også deltok i noen av hendlingene!?

 

Jeg kan ikke svare for påstander om ”henrettet i hopetall” altså. Det kan godt stemme og er selvfølgelig tragisk. Det er dog fortsatt ikke det samme som at 6 millioner er blitt systematisk henrettet som den endelige løsningen. Som jeg har sagt et par ganger viser de tekniske sidene en annen historie enn vitnene. Jeg velger å stole på tekniske bevis enn noen skildring eller en bok som forteller om ting som ikke er realistisk. (og nå snakker jeg ikke bare om denne)

 

Jeg mener altså fortsatt at denne boken ikke er relevant for min del i alle fall. Det endrer ikke noe.

 

Jeg er ikke enig i at alt er blitt dokumentert, og bakgrunnen for denne oppfattningen har jeg postet lenke til.

Jeg har forklart deg hvor du finner kilder til det jeg sier og. Og noe som du aldri svaret på foresten, hvem har lagd denne filmen? Ved mindre det er noen med bakgrunn som viser at de vet hva de snakker om gidde rjeg nemlig ikke å kaste bort tiden på den.

 

Skaperen er anonym og det er egentlig ikke så viktig hvem som laget den. Filmen går gjennom tekniske bevis på hvorfor det er grunn til å gå gjennom saker og ting på nytt. Det er svært detaljerte kildehenvisninger til hans påstander og han bare formidler det som foreligger av tekniske bevis for og mot.

 

At du ikke gidder å se den er nok sikkert fordi du likevel har gjort deg en mening om saken. For 10-15 år siden så var jeg ekstremt skeptisk til slike ting selv, og studerte begge sider og leste mye rart. Så på et punkt der så ble jeg overbevist om at noe var riv ruskende galt i alle fall.

Lenke til kommentar

http://www.forskning.no/artikler/2010/februar/242249

 

Andersson har allerede hørt påstandene et utall ganger. Han ser dem som dårlig underbygde holdninger og en naiv tro på at hvis man bestrider enkelte tekniske punkter, så ødelegger det all kunnskap om historiske begivenheter.

 

Det er rimelig grunn til å mene at det er noe som skurrer, men det som er viktig å se på her er hvorfor alle barn i skolen lærer at andre verdenskrig er lik jøder. Alt handler om jøder og hvor slem Hitler var, det er det eneste inntrykket man sitter igjen med etter å ha blitt hjernevasket til det.

 

De lærer ikke i hovedsak at i 1933 var Tyskland rammet av sosial nød, stor arbeidsløshet, stor inflasjon, kulturelt forfall.. At når Hitler kom til makten så kunne han sette i verk sin politikk som førte til store offentlige byggeprosjekter, som Autobahn, satte i gang produksjon av en billig bil, Volkswagen, bygget billige arbeiderboliger, ca. 1,5 millioner på 4 år, arbeidsuken ble begrenset til 40 timer, arbeidere skulle ha rett til 18 dagers betalt ferie hvert år, unge familier fikk etableringslån fra staten som ble redusert med 25% for hvert barn paret fikk og ved å gi ut statsobligasjoner fikk staten enorme inntekter (12 milliarder Mark på 4 år) som ble gitt som billige lån til næringslivet. Arbeidsløsheten forsvant og levestandarden steg.. Denne politikken fikk så raske resultater at arbeidsløsheten i løpet av bare 1933 ble redusert med mer enn 2,6 millioner.

 

Det er en politikk som alle sosialister siden etter har siklet grådig etter, så hvorfor lærer de ikke å sette litt pris på personen som tydeligvis er et forbilde istedenfor å stjele hans tanker og deretter sørge for at han gjennom historen blir stemplet kun som en jødebrenner? Man så jo etter krigen at Tyskland var en åpen skattekiste som alle forsynte seg av, både av forskning og teknologi også.

 

Et annet viktig fellestrekk mellom nazister og sosialister er at nazistene benekter eller bagatelliserer Tysklands utryddelse, mens sosialister enten bagatelliserer eller benekter både utryddelsene under Stalin og Pol Pot, og også benekter den politiske undertrykkelse som finnes og fantes i alle sosialistiske land. Fremtredende sosialisters benektelse av historiske fakta har selvsagt vært med på å legitimere nynazistenes tilsvarende holdning.

 

Vi ser kanskje på Mahmoud som en primitiv ape, men faktum er at den nye verdensordenen vil bli islam. Alle føler seg truet av det og det er ikke uten grunn at NATO og Russland inngår avtaler sammen som man kunne se på nyhetene i går.

 

"I dag er det vår tenkemåte som trenger inn og viser seg sterkere enn deres. Islam er trygt fundert på én Gud, én profet, én Koran og én tradisjon. Dette skaper hatet i den vestlige tenkemåten, og som tapende part tyr den til vold. Og det er vold og krig mot islam."

 

- Mulla Krekar

 

Istedenfor å lære opp barn til å være homofile, hate Hitler, drikke alkohol og ha hemningsløs sex som om det ikke fantes en dag imorgen, så kunne vi tatt vare på våre egne tradisjoner, satt pris på ekte moral og verdier så samfunnet deretter stod sterkere sammen, men ingen bryr seg for de nevnte ting er det eneste som betyr noe. Ikke det at en europeisk kvinne produserer i gjennomsnitt 1,4 barn kontra 3,5 barn som muslimske kvinner og at de tar kontrollen uten å ta i et våpen engang og når de først tar i et våpen så ender det i en krig mellom huleboere og vesten med sin teknologi og pengestyrke hvor sistnevnte ikke engang er i nærheten av å kunne kalle seg vinnere.

Lenke til kommentar

NicolasDarvas: Unnskyld at jeg spør men har du gått på skole selv?

 

Man lærer jo vanvittig mye mer om den andre verdenskrig på skolen enn at Hitler var slem.

På barneskolen er man vell ikke inne på temaet så vidt jeg kan huske?

Ungdomsskolen er man mer innom historier før den tid men litt innom krigen og Norges del i denne. Man lærer også mye om Frankrike og Tysklands annstrengte forhold som har vert en medvirkende faktor. På videregående har man en del om krigen og hvorfor den startet, faktisk mer enn om konsentrasjonsleirene om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Dette lærte ikke jeg noe om på skolen.

 

Enda mer her

Se der ja...

 

Ikke rart de ble internert for å si det slik.

 

Amerikanerne satt jo alle med aner fra Japan rett i konsentrasjonsleiere etter Perl Harbor.

 

det er ikke noen forskjell sånn sett.

 

Det største forskjellen var vel at forsyningslinjene ble bombet og at de ikke fikk mat mot slutten av krigen.

Lenke til kommentar

Ikke hopp til noen konklusjon nå er du snill.

 

I post #162 skriver du følgende ”Hittil har han ikke klart å komme opp med et eneste argument for alt han har sagt om at holocaustikke fant sted. Han gjenntar og gjenntar at det er propaganda fra sionistene uten å noensinne underbygge det med et eneste ord! Ganske tragisk egentlig.”

 

Som et svar på dette skriver jeg i posten rett etter at vi sannsynligvis får en vestlig syn på saken og at du sannsynligvis ikke har snakket med han personlig om saken.

 

Da drar du opp eksemplet med at man ikke har snakket med Hitler om hans syn på jøder, hvor jeg da rett under påpeker at jeg ikke visste Ahmadinejad hadde skrevet noen bok om hans syn.

 

Men uansett så har jeg altså kun påpekt at vi sannsynligvis ikke får det hele og fulle bildet av hva mannen mener eller tror om saken.

 

Her er det du som kommer med konklusjoner. Ja, jeg synes faktisk at du uttaler deg på et svært svakt grunnlag om du aldri har sjekket en eneste tale eller lest en eneste artikkel om Ahmadinejad eller i det hele tatt tatt til deg noe som helst informasjon om ham før du begynner å delta i denne debatten.

 

Hva er galt med å mene det?

 

Jeg kan ikke svare for påstander om ”henrettet i hopetall” altså. Det kan godt stemme og er selvfølgelig tragisk. Det er dog fortsatt ikke det samme som at 6 millioner er blitt systematisk henrettet som den endelige løsningen. Som jeg har sagt et par ganger viser de tekniske sidene en annen historie enn vitnene. Jeg velger å stole på tekniske bevis enn noen skildring eller en bok som forteller om ting som ikke er realistisk. (og nå snakker jeg ikke bare om denne)

 

Jeg mener altså fortsatt at denne boken ikke er relevant for min del i alle fall. Det endrer ikke noe.

 

Har du engasjert deg noe mer i denne saken tideligere enn det du har gjort ang. Ahmadinejad eller er det første gang du tenker over saken?

 

 

Skaperen er anonym og det er egentlig ikke så viktig hvem som laget den. Filmen går gjennom tekniske bevis på hvorfor det er grunn til å gå gjennom saker og ting på nytt. Det er svært detaljerte kildehenvisninger til hans påstander og han bare formidler det som foreligger av tekniske bevis for og mot.

 

Jo, hvem som står bak er i aller høyeste grad da enkelte kilder er vesentlig mer troveridge enn andre (feks. folk som var der selv slik jeg har vist til). Hvis det bare er snakk om en primitiv mystikker eller konspiraatør så har jeg ingen interesse av å kaste bort tid på denne filmen!

 

At du ikke gidder å se den er nok sikkert fordi du likevel har gjort deg en mening om saken. For 10-15 år siden så var jeg ekstremt skeptisk til slike ting selv, og studerte begge sider og leste mye rart. Så på et punkt der så ble jeg overbevist om at noe var riv ruskende galt i alle fall.

 

"At du ikke gidder å se den er nok sikkert fordi du likevel har gjort deg en mening om saken"... :roll: Spar deg for den slags idiotiske uttalelser!

Lenke til kommentar

Det er egentlig utenfor min fatteevne hvordan noen mennesker kan fornekte Holocaust` eksistens. Richard Dawkins har gjort

Jeg er en sterk tilhenger av ytringsfriheten, og det faller meg ikke lett for hjertet å erkjenner at fornekting av Holocaust sannsynligvis burde bli beskyttet av ytringsfriheten. I utgangspunktet så burde ikke noe som helst her i verden være fritatt for kritikk, selv ikke Holocaust eller Israel. Jeg syns det er viktig å gjøre et klart skille på hva staten Israel foretar seg og hva jøder som en religiøs gruppe mener. Ikke alle israelere er jøder og ikke alle jøder er israelere. Samtidig så er ikke ethvert angrep på Israel som stat, et antisemittisk angrep.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...