Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?


Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

    • Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

    • Ja
      298
    • Nei
      32
    • Ingen formening/Vet ikke
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

    • Ja
      215
    • Nei
      90
    • Ingen formening/Vet ikke
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg må egentlig si at jeg blir sånn passe oppgitt over folks holdninger til "aksepterte" sannheter.

 

Det er ganske mange aksepterte sannheter som senere har blitt avslørt som blankt løgn for at noen skulle oppnå noe.

 

Jeg synes personlig mange av momentene i den akseptert historien virker like vage som den faktiske årsaken til at tre skyskrapere datt den 11.september.

 

Seierherren skriver historien, og resten følger etter.

 

Når en sannhet må beskyttes med lov er det for meg et bevis på at sannheten er en løgn.

 

Og folkens.. dette er nok ikke den siste som vil måtte beskyttes, snart får vi vel ikke lov å snakke om bygning 7, eller nevne nano termitt og 9/11 i samme setning uten å bli arrestert.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som er poenget ditt? Mener du at Ahmadinejad har et poeng i det han sier her? Ang. 11/09-01 så er jo det også en svært godt dokumentert hendelse selvom det (kansje) ikke er like godt hvem som sto bak som det er ang. holocaust.

 

Ahmadinejad er langt i fra den eneste som har sagt ting angående dette temaet, og når det gjelder denne "vel dokumenterte" hendelsen 9/11 så blir det samme sak..

 

Noen tror på gud, noen tror på Allah, noen tror faktisk jesus gikk på vannet og oppsto fra de døde også...

 

Poenget er at dersom en sannhet er påkrevd ved lov er den ingen sannhet, men et vedtak. Sannheter behøver ikke lover, det er et grunnfjell som står av seg selv.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Om poenget ditt er at det er latterlig å forby holocaustfornektelse (eller andre kjente hendelser) så er jeg helt enig! Dog mener jeg at konspirasjoner rundt en del hendelser som bla holocaust (eller for den saks skyld 11/09-01) er enda mer komplett latterlige!

 

Noen (jeg med flere) synes å tro på gud er latterlig, men jeg synes ikke vi skal forby religion av den grunn.

 

Jeg tror det er viktig å ta inn over seg at det faktisk er hendelser i historien, som i ettertid er bevist løgn for å oppnå noe.

 

Det var jo bare til eksempel bevist og et udiskutabelt faktum at det var masseødeleggelsesvåpen i Irak.

 

Jeg svelger faktisk ikke historier som brettes ut i all dens grusomhet av den enkle grunn at det ofte ligger et motiv bak.

 

Det handler om å sette seg inn i saker og ting, og jeg er relativt overbevist om at du ikke har lest NIST rapporten fra perm til perm.

 

Vi er tvunget til å forholde oss til den informasjonen vi får servert gjennom media, skole, og den allmenne oppfattning som da igjen er basert på media osv.

 

Når man da koker dette ned så behøver det ikke være så mye sannhet i en god historie så lenge den gjør nytten.

 

Men joda, jeg er nok til dels enig i at mye blir komisk, men deler nok dessverre ikke din humoristiske sans i forhold til 9/11.

Lenke til kommentar
En komplett idiotisk uttalelse! Hvor har jeg sagt noe som helst av det der?

 

Nå hoppet du jammen til en konklusjon om at "han påsto" at "du hadde sagt" noe..

 

Jeg tolket det mer som en sammenligning basert på ditt syn om at "[...] konspirasjoner rundt en del hendelser som bla holocaust [...] er latterlige"

 

Men pussig at du nevner den tråden du lenket til. Hvem har tjent mest på "holocaust"?

 

La nå følelsene ligge igjen når dere gjør en objektiv vurdering av verdien av denne historien (sett i et historisk lys).

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

En komplett idiotisk uttalelse! Hvor har jeg sagt noe som helst av det der?

 

Du burde lese gjennom dette før du uttaler deg igjen!

 

 

Du har ikke sagt noe om det så vidt jeg vet.

Men siden du og de aller fleste andre bare tror på jødenes påstander om dette såkalte holocaust uten videre, så må det jo bety at dere mener at jøder er "engler" som aldri lyver eller gjør noe galt.

 

Dere er jo så sterk i troen at dere ikke engang bryr dere med å se på dokumentasjonen som som blir lagt ut og som motsier zionistjødenes fantasihistorier.

 

Når jeg nå har sett at du er klar ver hvordan jødene bhandler araberne i midtøsten, så blir det enda mer uforståelig hvordan du kan tro på jødenes påstander om "holocaust"

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Du har ikke sagt noe om det så vidt jeg vet.

Men siden du og de aller fleste andre bare tror på jødenes påstander om dette såkalte holocaust uten videre, så må det jo bety at dere mener at jøder er "engler" som aldri lyver eller gjør noe galt.

 

Dere er jo så sterk i troen at dere ikke engang bryr dere med å se på dokumentasjonen som som blir lagt ut og som motsier zionistjødenes fantasihistorier.

 

Når jeg nå har sett at du er klar ver hvordan jødene bhandler araberne i midtøsten, så blir det enda mer uforståelig hvordan du kan tro på jødenes påstander om "holocaust"

 

Det er ikke bare jødene som har påstander om holocaust!

 

Sist Tysklands Angela Merkel besøkte Israel (mens Ehud Olmert var statsminister der) snakket hun selv i Knesset og sa bla. at holocaust var en skamplett på Tysklands historie, noe medlemmene av Knesset (ved untak av de få som forlot rommet i protest mot at tysk skulle høres der) appluderte. Olmert sa selv at dagens Tyskland var et annet enn det som ville utrydde jødene. Dette kan jeg finne artikkel til om du vil. Og nå viste jeg også nylig til han som var assistenten til dr. Mengele. Han burde vite hva det var som forgikk i den leiren var var plassert i. Jeg har selv boken hans og har lest den så jeg vet svært godt hva han skriver om. I tillegg finnes og besøkes jo disse leirene den dag i dag. Så har du jo også Mein Kampf der Hitler forteller om forholdet sitt til jøder. Dette gav jeg deg en ganske detaljert artikkel fra Wikipedia om. Forøvrig var det ikke bare jøder som gikk med i holocaust, men det var også sigøynere, homofile, jeohovas vitner, handikappede, mentalt syke, politiske motstandere og andre som Hitler og nazistene så på som uønskede. At du uten videre sier at dette er en jødisk påstand er for min del totalt uforståelig!

 

Når det kommer til den tråden jeg viste til så mener jeg (som langt ifra den eneste) at Israel er det landet i verden i dag som oppfører seg mest på linje med Nazi-Tyskland! Jeg blir selv kvalm av Israels missbruk av ordet "antisemittisme" og at de bruker holocaust som unnskyldning i tide og utide, men det betyr ikke at jeg støtter Nazi-Tysklands handlinger! Det går ann å se flere sider av en sak.

 

Jeg har aldri sagt at jødene er engler og kommer aldri til å si det heller! Dog går det ann å skille mellom jøder og israelere da det ikke er alle jøder hverken i eller utenfor Israel som støtter hva landet foretar seg!

Lenke til kommentar

Noen (jeg med flere) synes å tro på gud er latterlig, men jeg synes ikke vi skal forby religion av den grunn.

 

Religion er latterlig ja, men hvor har du det fra at jeg vil forby det? Jeg har alt sagt at jeg mener det er feil å forby fornektelse av holocaust såvel som fornektelse av alle andre folkemord. Men det blir tåpelig å sammenligne religion med holocaust da førstnevnte er noe som aldri er blitt bevist og der skrifter og historier stammer fra årtusener tilbake i tid og sistnevnte er en hendelse fra forrige århundre (1900-tallet) hvor det har blitt tatt bilder, skrevet rapporter, blitt filmet og hvor det er overlevne fra begge sider av konflikten den dag i dag som kan fortelle om sine opplevelser. Det kan ikke sammenlignes i det hele tatt.

 

Jeg tror det er viktig å ta inn over seg at det faktisk er hendelser i historien, som i ettertid er bevist løgn for å oppnå noe.

 

Men nå snakker vi altså om e ekstremt godt dokumentert hendelse.

 

Det var jo bare til eksempel bevist og et udiskutabelt faktum at det var masseødeleggelsesvåpen i Irak.

 

Det var en helt bevisst løgn fra bushadministrasjonens side og innspektørene som skulle se etter dem fikk aldri tid til å gjøre jobben halvferdig engang.

 

Jeg svelger faktisk ikke historier som brettes ut i all dens grusomhet av den enkle grunn at det ofte ligger et motiv bak.

 

Hvor mange beviser trenger du? jeg tror ikke på hva som helst automatisk, men som sagt er dette en ekstremt godt dokumentert hendelse.

 

Det handler om å sette seg inn i saker og ting, og jeg er relativt overbevist om at du ikke har lest NIST rapporten fra perm til perm.

 

Om du vil bruke det som et argument kan jeg si at om ikke du har oppsøkt minst en av de gjenværende konsentrasjonsleirene og sett deg om så vil du bevisst unngå å finne beviser for hva som hendte.

 

Vi er tvunget til å forholde oss til den informasjonen vi får servert gjennom media, skole, og den allmenne oppfattning som da igjen er basert på media osv.

 

Eller å begynne å undersøke selv. Hvordan tror du historikere blir til? ;)

 

Når man da koker dette ned så behøver det ikke være så mye sannhet i en god historie så lenge den gjør nytten.

 

En så godt dokumentert hendelse vil jeg ikke kalle "en god historie".

 

Men joda, jeg er nok til dels enig i at mye blir komisk, men deler nok dessverre ikke din humoristiske sans i forhold til 9/11.

 

Hvilken humoristiske sans?

 

Nå hoppet du jammen til en konklusjon om at "han påsto" at "du hadde sagt" noe..

 

Han ville jo ha det til at jeg mente at jødene var engler.

 

Jeg tolket det mer som en sammenligning basert på ditt syn om at "[...] konspirasjoner rundt en del hendelser som bla holocaust [...] er latterlige"

 

Den tolkningen har jeg store problemer med å finne.

 

Men pussig at du nevner den tråden du lenket til. Hvem har tjent mest på "holocaust"?

 

Egentlig et ganske interessangt spørsmål. De fleste vil nok svare jødene ettersom Staten Israel ble opprettet og de har fått gjøre mer eller mindre akkurat som de vil tom. dags dato. Da er det samtidig viktig å huske på ikke alle jøder bor i Israel og at ikke alle jøder støtter Israel enten de bor i eller utenfor landet. Når det kommer til de mest ekstreme jødene støtter de faktisk ikke eksistensen til Staten Israel da de mener den er en feil i forhold til guds plan for det jødiske folk.

 

Hvis du har sjekket de siste artikklene jeg kom med så har du vel lest om svindelsaken der folk har svindlet til seg flere millioner gjennom falske historier og erstatningskrav om holocaust så vil nok si at det egentlig er ganske mange som har tjent på det. Sikkert langt flere som ikke har blitt avdekket enda. Bok og filmbransjen må jo også tjene rått på det så mye bøker og filmer om Hitler, Det tredje riket og holocaust som har kommet de siste årene og som stadig kommer.

 

La nå følelsene ligge igjen når dere gjør en objektiv vurdering av verdien av denne historien (sett i et historisk lys).

 

Mener du at noen har argumentert utifra følelser nå? :!:

Lenke til kommentar

[..]

 

Hvorfor setter du deg selv i senter for alle ting som blir skrevet i denne tråden..

 

Er alle arumenter rettet på deg og noe du har sagt?

 

Kan du ikke være så vennlig å forholde deg til hva som står der og ikke påstå at jeg har sagt at du mener eller påstår noe.

 

Takk

Lenke til kommentar

I tillegg finnes og besøkes jo disse leirene den dag i dag. Så har du jo også Mein Kampf der Hitler forteller om forholdet sitt til jøder.

 

Det er vel ikke noen som benekter leirenes eksistens og at svært mange døde vel?

 

Etter hva jeg har skjønt fikk de ikke så mye mat mot slutten av krigen, og sykdom var vel også et problem.

 

At Tyskland så på jødene som et problem er heller ingen hemmelighet, men spørsmålet som blir tatt opp er hvorvidt de ble systematisk gasset osv slik som historien beskriver.

 

At de hadde det fælt levner det vel liten tvil om, men det er nå et stykke fra gassing i stor skala til at de dør av sult og sykdom på grunn av manglende forsyningslinjer osv.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...