Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?

Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

• Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

• Ja
      298
    • Nei
      32
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

• Ja
      215
    • Nei
      90
      47

Anbefalte innlegg

Belzebob: Svaret er en kombinasjon mellom A og C.

Altså, jeg har ikke studert bevisene for holocaust "i tilfelle" jeg møter på slike som deg. Jeg veit at holocaust skjedde, jeg har sette ekte filmklipp av døde beinrangler etter krigen. Jeg har hørt utallige vitnesbyrd om holocaust som jeg ikke har grunn til å ikke tro. Ved enkel logikk skjønner vi at holocaust skjedde.

For eksempel, hvordan kunne det lille antallet jøder lure hele verden til å tro på noe så dramatisk hvis de ikke hadde beviser? Hvorfor fikk de sin egen stat hvis holocaust ikke skjedde? Hvorfor sa ingen "holocaust skjedde ikke" da Israel var i ferd med å opprettes? Fordi det skjedde! Det er egentlig et godt bevis FOR at holocaust skjedde DERSOM det ikke fins bevis for det. Ingen hadde trodd det uten å se det med egne øyne.

Heldigvis er det få av dere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm.... er det flere enn meg som legger merke til at de troende faktisk ikke har presentert noe som helst av substans til forsvar for Holocaust-historien?

La oss spørre oss hvorfor:

A. De har ingen interesse av det?

B. De er for dumme?

C. Det er vi som er for dumme; vi burde vite bedre enn å stille spørsmål ved en hendelse som alle vet skjedde.

Slik som at Columbus oppdaget Amerika.

Hah, "troende" - det sier noe om hvordan du tenker. Du glemte forresten et alternativ:

D. De har ingen interesse av å engasjere seg videre i en useriøs diskusjon. De vet at så konkrete beviser som du krever ikke er mulig å fremlegge sånn helt uten videre (jeg er i hvert fall ingen ekspert på området, så jeg later ikke som jeg er det heller). Men dette er ikke unikt ved Holocaust, det ville være like umulig å bevise at jorden er rund dersom det var dette vi diskuterte i stedet. Dessuten så vet vi at dersom vi kommer med et bevis så må vi lide oss igjennom dine "ekspertvurderinger", og det er for ille. Med fare for å gjenta meg selv: det er her min motivasjon for denne debatten ligger - å påpeke hvor farlig det er med slik talentløs synsing.

Jeg ble for øvrig ikke imponert over ditt svar på hvorfor du fortsatt er i live. Sånn som dere fremstiller jødene så skulle man vitterlig tro at dere burde ligget i graven nå, i hvert fall du som drifter en såpass ekstrem nettside. I følge dere selv så har dere jo motbevist Holocaust, og da kan ikke jeg skjønne at dere får lov til å overleve. Det samme tenker jeg om alle kildene deres. Hvis man skal tro dere så har jo jødene torturert tyskere til å tilstå gassing, de har lurt en haug allierte soldater med på løgnen sin, de har skadet Holocaust-kritkere, osv, osv, osv, osv. De har rett og slett torturert og drept haugevis av folk, samtidig som de har svindlet FLERE MILLIONER MENNESKER (i følge dere). Når de allerede har gjort så mye så kan jeg ikke skjønne at de ikke setter en stopper for BelzeBob sin nettside. Det burde jo ikke være vanskelig for noen, som i følge dere, er verdens maktelite :roll:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Altså, jeg har ikke studert bevisene for holocaust "i tilfelle" jeg møter på slike som deg. Jeg veit at holocaust skjedde, jeg har sette ekte filmklipp av døde beinrangler etter krigen.

Bare for å kommentere denne så er det vel strengt tatt ingen her som har benektet eksistensen av disse. Vi har derimot i motsetning til andre faktisk forklart hvorfor det var slik.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har ikke studert bevisene for holocaust "i tilfelle" jeg møter på slike som deg. Jeg veit at holocaust skjedde, jeg har sette ekte filmklipp av døde beinrangler etter krigen.

Bare for å kommentere denne så er det vel strengt tatt ingen her som har benektet eksistensen av disse. Vi har derimot i motsetning til andre faktisk forklart hvorfor det var slik.

Baltazar94 (eller hva det var han het) nektet for det noen sider tilbake.

Lenke til kommentar

For eksempel, hvordan kunne det lille antallet jøder lure hele verden til å tro på noe så dramatisk hvis de ikke hadde beviser? Hvorfor fikk de sin egen stat hvis holocaust ikke skjedde? Hvorfor sa ingen "holocaust skjedde ikke" da Israel var i ferd med å opprettes? Fordi det skjedde! Det er egentlig et godt bevis FOR at holocaust skjedde DERSOM det ikke fins bevis for det. Ingen hadde trodd det uten å se det med egne øyne.

Slik som vi så masseødeleggelsesvåpnene i Irak da eller?

Eller slik som dette "flyet" som fløy inn i Pentagon 9/11?

Eller kanskje slik som Gulf of Tonkin episoden?

har du hørt ordet propaganda, det er mye brukt for å oppnå det man vil ^^

Det må du nesten sitere altså ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hitler sa visst engang: "Hvilken lykke for lederne at folket ikke tenker!"

Er ikke skråsikker på at det var Hitler som sa akkurat dette, men ordene er sanne. Bare det står i VG så tror jo folk på det.

Sett noen "Al Queida" i det siste? De skal visst finnes overalt og truer med å utslette oss med trusebomber. Leste det i VG.

Lenke til kommentar

Slik som vi så masseødeleggelsesvåpnene i Irak da eller?

Eller slik som dette "flyet" som fløy inn i Pentagon 9/11?

Eller kanskje slik som Gulf of Tonkin episoden?

har du hørt ordet propaganda, det er mye brukt for å oppnå det man vil ^^

Det må du nesten sitere altså ^^

Jeg har ikke satt meg spesielt inn i disse hendelsene, kan du bevise at alt du listet opp er propaganda?

Hitler sa visst engang: "Hvilken lykke for lederne at folket ikke tenker!"

Er ikke skråsikker på at det var Hitler som sa akkurat dette, men ordene er sanne. Bare det står i VG så tror jo folk på det.

Sett noen "Al Queida" i det siste? De skal visst finnes overalt og truer med å utslette oss med trusebomber. Leste det i VG.

Der er vi faktisk enige. "Alt du kan stole på i avisen, er datoen."

Lenke til kommentar

Legg merke til hva avisene skriver om og hva de ikke skriver om.

Har du f.eks noengang lest i en norsk avis at antallet massakrerte jøder i Auschwitz har blitt nedjustert fra ca. 4 millioner til ca. 1 million?

Har en norsk avis hatt artikler som stiller alvorlige spørsmål ved den offisielle 9/11 historien?

Har du sett varsleren Vanunu, som fortalte om Israels atomvåpenprogram, på forsiden av en norsk avis?

Har du sett overskriften "6 millioner døde i Kongo siste tiår - et nytt Holocaust!" i en norsk avis?

Har noen norsk avis fortalt oss at melka vi drikker kommer fra kuer som spiser soya fra Brazil - og at vi faktisk bidrar til å utslette regnskogen ved å drikke melk fra Tine?

Har noen norsk avis fortalt om at farene ved å bruke mobiltelefon/mikrobølgeteknologi har vært kjent helt siden begynnelsen av 70-tallet?

Har du sett en dokumentar på TV om Israels eksperimenter på sefardiske jødebarn med radioaktiv stråling?

Osv osv osv.

Still deg spørsmålet: "Hmmm.... hvorfor forteller ikke massemedia meg disse tingene?"

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du f.eks noengang lest i en norsk avis at antallet massakrerte jøder i Auschwitz har blitt nedjustert fra ca. 4 millioner til ca. 1 million?

Har en norsk avis hatt artikler som stiller alvorlige spørsmål ved den offisielle 9/11 historien?

Har du sett varsleren Vanunu, som fortalte om Israels atomvåpenprogram, på forsiden av en norsk avis?

Har du sett overskriften "6 millioner døde i Kongo siste tiår - et nytt Holocaust!" i en norsk avis?

Har noen norsk avis fortalt oss at melka vi drikker kommer fra kuer som spiser soya fra Brazil - og at vi faktisk bidrar til å utslette regnskogen ved å drikke melk fra Tine?

Har noen norsk avis fortalt om at farene ved å bruke mobiltelefon/mikrobølgeteknologi har vært kjent helt siden begynnelsen av 70-tallet?

Har du sett en dokumentar på TV om Israels eksperimenter på sefardiske jødebarn med radioaktiv stråling?

Osv osv osv.

Still deg spørsmålet: "Hmmm.... hvorfor forteller ikke massemedia meg disse tingene?"

Media går etter det som virker mest oppsiktsvekkende. Media i Norge sprer anti-Israelsk propaganda. Krigen i '08 ble godt dekket av norsk media, og da var fokuset på Palestina. Jeg tror ikke de har noen spesielle fordommer mot jøder/israelitter, men rett og slett at jødehets selger. Poenget er at "propagandaen" går begge veier. Media går etter det som selger, og driter mer eller mindre i sannheten.

Må løpe, får ikke svart deg videre før i kveld/morgen.

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Rart at ikke wikileaks har noe om dette.

Det er ikke det minste rart.

For det første var det jo Hitler som sa det. Og for det andre så er jo dagens herskere, jødene og deres lakeier, interessert i at folk skal fortsette å la være å tenke selv.

Min erfaring, også fra dette forumet er jo at det virkelig er tilfelle at folk flest ikke tenker.

Hitler sa også noe annet som er riktig, og som vi også kan se tydelig eksempel på her på forumet blant holocaust-troende jødetilbedere.

Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it

Lenke til kommentar

Rart at ikke wikileaks har noe om dette.

Det er ikke det minste rart.

For det første var det jo Hitler som sa det. Og for det andre så er jo dagens herskere, jødene og deres lakeier, interessert i at folk skal fortsette å la være å tenke selv.

Min erfaring, også fra dette forumet er jo at det virkelig er tilfelle at folk flest ikke tenker.

Hitler sa også noe annet som er riktig, og som vi også kan se tydelig eksempel på her på forumet blant holocaust-troende jødetilbedere.

" Make the lie big, make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it

Men de lurer ikke deg, nei for du har skjønt det, for ingen lurer Baltazar94. Hva mener du med jødetilbedere? Vet du hva det ordet betyr?

Osv osv osv.

Hvis du leser annet enn VG.no så finner du at det det skrives faktisk om dette.

Lenke til kommentar

The source of Big Lie technique is this passage, taken from Chapter 10 of James Murphy's translation of Mein Kampf:

But it remained for the Jews, with their unqualified capacity for falsehood, and their fighting comrades, the Marxists, to impute responsibility for the downfall precisely to the man who alone had shown a superhuman will and energy in his effort to prevent the catastrophe which he had foreseen and to save the nation from that hour of complete overthrow and shame. By placing responsibility for the loss of the world war on the shoulders of Ludendorff they took away the weapon of moral right from the only adversary dangerous enough to be likely to succeed in bringing the betrayers of the Fatherland to Justice.

All this was inspired by the principle--which is quite true within itself--that in the big lie there is always a certain force of credibility; because the broad masses of a nation are always more easily corrupted in the deeper strata of their emotional nature than consciously or voluntarily; and thus in the primitive simplicity of their minds they more readily fall victims to the big lie than the small lie, since they themselves often tell small lies in little matters but would be ashamed to resort to large-scale falsehoods. It would never come into their heads to fabricate colossal untruths, and they would not believe that others could have the impudence to distort the truth so infamously. Even though the facts which prove this to be so may be brought clearly to their minds, they will still doubt and waver and will continue to think that there may be some other explanation. For the grossly impudent lie always leaves traces behind it, even after it has been nailed down, a fact which is known to all expert liars in this world and to all who conspire together in the art of lying.

—Adolf Hitler , Mein Kampf,

Endret av pk2010
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The source of Big Lie technique is this passage, taken from Chapter 10 of James Murphy's translation of Mein Kampf:

....which is quite true within itself--that in the big lie there is always a certain force of credibility; because the broad masses of a nation are always more easily corrupted in the deeper strata of their emotional nature than consciously or voluntarily; and thus in the primitive simplicity of their minds they more readily fall victims to the big lie than the small lie, since they themselves often tell small lies in little matters but would be ashamed to resort to large-scale falsehoods. It would never come into their heads to fabricate colossal untruths, and they would not believe that others could have the impudence to distort the truth so infamously. Even though the facts which prove this to be so may be brought clearly to their minds, they will still doubt and waver and will continue to think that there may be some other explanation. For the grossly impudent lie always leaves traces behind it, even after it has been nailed down, a fact which is known to all expert liars in this world and to all who conspire together in the art of lying.

—Adolf Hitler , Mein Kampf,

Det stemmer nok ganske bra det Hitler sier her. Problemet med De Store Løgnene er at de ganske så ofte finner sin plass blandt De Store Sannhetene. Sannheter, som faktisk er sanne.

Eksempel:

Vann er vått

Knekkebrød er tørt

Salt er salt

Hunder bjeffer og katter mjauer

2+2=4

Fugler kan fly

osv osv osv

Alle vet dette. Men det er farlig når vi da legger til Holocaust på denne listen bare fordi vi hører "alle" si at "alle vet jo dette."

Jeg trodde også på Holocaust. Inntil jeg ganske tilfeldig fikk stifte nærmere bekjennskap med detaljene i denne historien. Og jeg skjønte jo: her er en keiser uten klær. En Stor Løgn.

Joda - selvfølgelig kan man kverke 6 millioner. Null problem. Skjedde nylig i Kongo. Siste tiåret. Men man kan ikke trylle vekk 6 millioner. Man kan ikke bryte fysikkens lover når man jobber med gass, gasskammer og likbrenning. Går ikke. Så med mindre vi erklærer det som et faktum at Hitler brukte noen form for magi - så kan vi ikke hevde at han og resten av nazi-gjengen drepte millionvis av jøder.

Dette er ganske viktig. Skal vi kanskje få et rettssystem der folk kan dømmes for mord uten at man trenger å legge fram beviser? Trolldomskunst kan vel neppe bevises, så om vi mener Hitler faktisk tryllet vekk jødene så er jo døren åpen for at man kan si det samme om nøyaktig hvem man vil når man vil.

Galskap.

Skal jeg kunne gå til politiet og si at herr X drepte 6 millioner nordlendinger ved hjelp av svart magi? At jeg ikke vet nøyaktig når, hvor, hvordan eller hvorfor herr X drepte de 6 millionene, og at de 6 millionene rett og slett ble til luft??? Og etterpå blir herr X tiltalt, dømt og hengt - og hans etterkommere blir bøtelagt og snakket stygt om for all framtid etterpå?

Dette er jo Holocaust-historien.

Endret av BelzeBob
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som hadde vært nice, og slik jeg ser den eneste måten å komme noen vei i denne diskusjonen, er hvis dere som tror på holocaust kommer fram med beviser (kan bli vanskelig) for at holocaust fant sted. Kommer dere med gode beviser, som selvfølgelig bør finnes siden dere tror på holocaust, da vil dere kunne vinne denne diskusjonen. Hvis man bare fortsetter slik som nå vil man ikke komme noen vei da "dere" bare avfeier alle beviser "vi" kommer med.

Det er uansett ikke rett å bevise at en hendelse ikke fant sted, det er på "dere" bevisbyrden ligger. Greier "dere" ikke komme med noen beviser så burde "dere" kanskje revurdere om du tror på holocaust.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg heller ikke forstår hvis holocaust er en så godt bevist hendelse er hvorfor det er ulovlig å benekte holocaust i så mange land. Ordene anti-semittisme, Holocaust og Holocaust-benekter er også ord jeg stusser på. Lurer også på hvorfor det brukes så sinnsykt mye ressurser på anti-semittisme og Holocaust-benekting hvis holocaust er en godt bevist hendelse. Hvorfor er det i det hele tatt så mange "holocaust-benektere" hvis holocaust er en godt bevist hendelse? Er alle jødehatere? Hva med jødene som også benekter holocaust?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er idiotisk at det skal være forbudt å benekte holocaust! Da bør det også være forbudt å benekte ethvert folkemord gjennom hele verdenshistorien. Dog blir man ikke tatt seriøst om man gjør det offentlig. Bare se på eksemplet i denne tråden, Mahmoud Ahmadinejad...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg stenger denne tråden litt for å rydde opp i den samt splittet ut en egen tråd til tilbakemeldingsforumet vi kan bruke om hvordan holocaustdebatten skal føres. Vi har allerede hatt en tråd for holocaust og det at en blir stengt legitimerer ikke å bare "flytte debatten" over i en annen tråd man føler passer.

Dette er ikke tråden for å diskutere hvorvidt holocaust skjedde (selv om det sikkert har forekommet), dette er tråden for å diskutere Ahmadinejad sine uttalelser og hvorvidt holocaustuttalelser burde få reaksjoner, om de skal tillates og hvorvidt verdenssamfunnet burde reagere på hans uttalelser.

OK, da åpnes denne igjen, jeg frastår fra å moderere lengre tilbake i tid. Ser ikke det stor poenget i det, som betyr at det sikkert er litt "skjedde holocaust?"-debatt bakover. Vi skal se om vi får opprettet en ny tråd dedikert til hvorvidt holocaust faktisk skjedde og er fullt klar over at det er relevant til temaet, likevel er debatten såpass stor at det trengs/krever en egen tråd og vil bare ødelegge denne tråden. Så for all intents and purposes så diskuterer man ikke hvorvidt holocaust faktisk skjedde, men diskuterer omstendighetene rundt uttalelser og hvorvidt man burde reagere (eller har reagert mot kritikere).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...