Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?

Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

• Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

• Ja
      298
    • Nei
      32
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

• Ja
      215
    • Nei
      90
      47

Anbefalte innlegg

Det er riktig at bevisene for at holocaust aldri skjedde taler for seg selv.

Men beviser for holocaust fins ikke, og det er vel derfor de som insisterer på at holocaust alltid slenger ut påstander om at det er bevist osv, men likevel aldri kan vise oss noen slike "beviser"

Hvorfor støtter du forresten jøder som mener at du er skapt bare for å være slave for jødene ?

Nei, det som skjedde var at mange jøder på eget initiativ bestemte seg for å samles i leirer. Plutselig en dag bestemte de seg for å flytte uten å si ifra til noen hvor. I et rent tilfelle av glemskhet glemte de også skjelettene sine igjen i massegraver. Men skitt au, vi vet jo alle hvor lett det er å glemme ett eller annen når man flytter.

Forøvrig har jeg truffet særdeles få jøder som vil ha meg til sin personlige slave. Men om jeg møter en riktig heit ei en dag utelukker jeg ingenting ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snip...

En gang til. Premissene for det som kalles "Holocaust" er på plass. Jeg vil si at over 300'000 minoritetspersoner som dør i fangeleire/arbeidsleire, som de ble satt i nettopp fordi man var den man var. Utenom å gjort noe ulovlig. Er forfølgelse og folkemord.

Absolutt all annen diskusjon om hvor mange, hvorvidt vi bør fokusere mer på andre deler er jeg absolutt ikke interessert i å diskutere. Av to grunner, det er ikke hva tråden handler om, og jeg har absolutt ikke nok kunnskap til å kunne ha en god nok diskujson om det.

Jeg mener at det skal være tillatt å fornekte Holocaust. Om man har beviser for det. Beviser er ikke at "bare 300'000 minoriteter døde, ikke 7 millioner". Det er bevis på at Holocaust er oppblåst så det holder. Men likefullt et bevis på at forfølgelse med døden til følge ble gjort.

Det bør absolutt være lov å kritisere Israel for å misbruke betydningen. Noe annet ville vært merkelig.

Om det bør/burde få noen reaksjoner... vel... det gir jeg beng i.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger slått hull i argumentasjonen deres, men dere går videre og later som ingenting (som f.eks med Leutcher)

huh?? har du... hva jeg har sett kommer du med påstander hentet fra kilder på samme måte som alle andre.

Hva vet du om din kilde hadde en agenda?

Ikke spill dum, vær så snill..

Jeg har påvist at deres "sunne fornuft" ikke er nyansert nok. Dere er fryktelig arrogante, og tenker svært høyt om egen evne til å vurdere sannsynligheten Holocaust slik vi kjenner det. Faktum er nok dessverre at ingen av oss har tilstrekkelig faglig tyngde til å kunne uttale oss om noe som helst. Dette kan dere ikke betvile, med mindre noen av dere kan fremlegge vitnemål og attester. Akkurat samme problem finner vi i kildene deres - det er hovedsakelig udokumentert, ukvalifisert synsing (og svært ofte hatefullt svada). I et forsøk på å svekke troverdigheten til Holocaust nevnte en av dere dette med at tyskerne bygget toaletter og renserier i dødsleirene. Jødene skulle jo bare dø, så hvorfor hadde de behov for dette? Ut fra økonomiske og organisatoriske perspektiver antydet jeg at dette kunne være hensiktsmessig for tyskerne. Kanskje den største fordelen ved å opprettholde en viss hygienisk standard i leirene er jo at jødene holdt seg friske nok til å:

- arbeide i fabrikker

- drifte gasskamre, ovner, osv.

- marsjere rett inn i gasskammeret når det var deres tur

Samtidig vil en leir med en viss hygienisk standard være mye tryggere for de tyske vaktene og andre som kom i kontakt med jødene. Tror dere f.eks fabrikkene hadde så fryktelig lyst på en syk, smittebærende, stinkende, skitten slave i en uniform med avføring på? Dette er enkel logikk! Hadde jeg hatt ansvaret for en slik leir så hadde jeg gjort det ytterste for å holde en god og renslig leir, men underernært fangene for å holde dem i sjakk (mindre krefter til opprør, osv = mindre behov for vakter). Hvorfor skal jeg forsøke å bevise at Holocaust slik vi kjenner det er sant, når det er så mye lettere for meg å knuse den dårlige argumentasjonen deres? Det kan jeg nemlig gjøre uten å ta alt for mange antagelser. Jeg kommer ikke til å aktivt undersøke om jorden faktisk er rund med mindre noen klarer å presentere argumenter som tyder på at den ikke er det. Dette er faktisk en svært litt god sammenligning, for dere ville sannsynligvis ha sagt: "jorden kan umulig være rund - kineserne ville falt av!" BelzeBob kan gjerne sitte der og tro han er en autoritet på gasskamre, og be om at vi skal forklare hvordan de fungerte, men det vil bare utløse en storm av spekulasjoner og dårlig tankevirksomhet. Jeg akter ikke å synke ned til hans nivå - blind og voldsom synsing basert på noen tilfeldige ting han har funnet på internett + noen reelle bider/fakta. Som jeg skrev i forrige post: VI HAR IKKE FORUTSETNINGER FOR Å SI NOE BASTANT (kvalifikasjoner sa du?), OG VI VET IKKE ENGANG HVA VI SER PÅ (OMBYGGING, RESTAURERING, KRIG, OKKUPASJON, TIDENS TANN, OSV)

----

Jeg har reist meget betimelige spørsmål knyttet til "ekspertene" deres (F.eks Fred A. Leutcher). Mye av det dere sier er basert på hans arbeid, og hvis arbeidet hans sannsynligvis er for dårlig, hva blir den logiske følgen av det? At all argumentasjon som baseres på hans undersøkelser bør tas med en klype salt (eventuelt en bøtte med salt). Finn en forsker som faktisk er kvalifisert og uavhengig - da skal jeg vise nødvendig respekt.

----

Til slutt vil jeg bemerke at dere preker for feil mann, og at denne "oss-mot-den-perverterte-overmakta"-holdningen deres er slitsom. Dere er så personlig involvert at det er slitsomt å diskutere med dere. Jeg er nemlig ikke en av de som er ute etter å straffe/undertrykke kritikere, og jeg har ingen personlige interesser i saken. For å eksemplifisere: jeg skriver "dødsleir" og "Holocaust" i dette innlegget, og det er kanskje en stor provokasjon for dere? Det er ikke ment som det - jeg forholder meg bare til konsensus og ordlegger meg deretter.

Denne diskusjonen er forsåvidt død for lenge siden, men ikke alle er smarte nok til å forstå at vi diskuterer over evne her. Retningslinjene forbyr meg å si akkurat hva jeg tenker om dere, men jeg håper virkelig dere er litt mer fornuftige ellers i livene deres. Det er jammen ikke rart vi har så mye lidelse her i verden - folk tenker seg ikke grundig nok om og eier ikke ydmykhet. Nok om det. Faktum er at dette er blitt en skyttegravsiskusjon, og alle som sier i mot dere "kritikere" er hjernevaskede jødetilbedere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg faktisk lei av å sløse bort tiden min på dette. Jeg prøver å komme med kritikk og råd, men dere skjønner ingenting. Den faglige standarden på dette er tragisk. Nei, vent – den er ikke-eksisterende! Det stinker av ubegrunnede antagelser, ukvalifisert synsing og en del stygge motiver. Jeg tror rett og slett vi sier det slik: den dagen noen respektable og uavhengige forskere legger frem bevis som ikke kan diskuteres så får hele verden vite om det, og hvis Holocaust slik vi kjenner det er en løgn så blir vi informert om det.

Jeg tror du har litt for høye tanker om deg selv, samtidig som du ikke tror og mener noe særlig godt om dem som mener noe annet enn deg.

Jeg vet ikke helt hva slags motiver du har for å insistere på at den oppdiktede historien om "holocaust" er riktig.

Men for meg vitner det om blind religiøs tilbedelse av zionist-jødene. Og ganske enkel total utkobling av fornuften og alt som heter selvstendig tankevirksomhet.

Og at det fins noen som har et slikt religiøst forhold til zionist-jødene er et faktum, for de såkalte zionist-kristne tror blindt på disse jødene i et og alt, for de mener at frelsen kommer fra å følge og støtte jødene og de vil ikke å kritisere jødene uansett hva de gjør.

Kanskje du er en av dem ?

Ellers så må jeg si at det at du og flere andre her ennå tror på dette med holocaust etter at det er så grundig bevist at dt aldri skjedde, er ganske latterlig i grunnen.

For hvis vi forenkler dette litt, så kan det lignes med at om jeg viste deg et bilde av en spade og sa at dette er en spade, så ville du likevel nekte for at det er en spade fordi noen andre (jødene) har fortalt deg at det ikke er en spade.

Som nevnt før: de eneste jeg har et svært anstrengt forhold til her i verden er arrogante mennesker som ikke tenker seg om. Dette er direkte skadelig for samfunnet vårt. For mange mennesker tar beslutninger eller kommer med uttalelser som ikke kan begrunnes. Dere taler over evne! Hvis alt er så forbasket innlysende og lett å bevise: SÅ BEVIS DET. Bevis at jødene konspirerer mot oss og at Holocaust er en løgn! Bevis det på en måte sånn at enhver idiot skjønner hva du mener, og at ingen mann kan med hevet hodet si at du tar feil. Fjern ALL tvil. Problemet ditt er at du ikke kan det. Hvis du, mot formodning, en dag klarer det så vil ALLE få vite om det, og et skikkelig oppgjør vil komme. Problemet er at dere har et helt absurd forhold til hva som er bevis.

Spadeeksempelet ditt er latterlig og intetsigende. Les heller eksempelet mitt med om jorden er rund eller ikke i innlegget over.

Lenke til kommentar

Hey hey

Skikkelig teite svar fra de troende her. Tegn på alvorlig hjernevask med god gammel jødesåpe.

Når skal jeg få svaret på den utfordringen om gasskammer? (Se forrige side.) Snakk om perler for svin. Her serverer jeg dere alt på et sølvfat og så gidder dere ikke...

Atter en gang: forklar hvordan et tysk gasskammer skal ha fungert.

Lenke til kommentar

Hvilken del av dette klarer du ikke å forstå?

BelzeBob kan gjerne sitte der og tro han er en autoritet på gasskamre' date=' og be om at vi skal forklare hvordan de fungerte, men det vil bare utløse en storm av spekulasjoner og dårlig tankevirksomhet. Jeg akter ikke å synke ned til hans nivå - blind og voldsom synsing basert på noen tilfeldige ting han har funnet på internett + noen reelle bider/fakta. Som jeg skrev i forrige post: VI HAR IKKE FORUTSETNINGER FOR Å SI NOE BASTANT (kvalifikasjoner sa du?), OG VI VET IKKE ENGANG HVA VI SER PÅ (OMBYGGING, RESTAURERING, KRIG, OKKUPASJON, TIDENS TANN, OSV) [/quote']
Lenke til kommentar

BelzeBob kan gjerne sitte der og tro han er en autoritet på gasskamre' date=' og be om at vi skal forklare hvordan de fungerte, men det vil bare utløse en storm av spekulasjoner og dårlig tankevirksomhet. Jeg akter ikke å synke ned til hans nivå - blind og voldsom synsing basert på noen tilfeldige ting han har funnet på internett + noen reelle bider/fakta. Som jeg skrev i forrige post: VI HAR IKKE FORUTSETNINGER FOR Å SI NOE BASTANT (kvalifikasjoner sa du?), OG VI VET IKKE ENGANG HVA VI SER PÅ (OMBYGGING, RESTAURERING, KRIG, OKKUPASJON, TIDENS TANN, OSV) [/quote']

Herre min hatt.

Så selvom dere overhodet ikke forstår hvordan denne gassingen og kremeringen skal ha foregått så forkynner dere Holocaust som en stor sannhet allikevel? My goodness.

Tydeligvis er dere totalt hjernevaskede. Dere som tror på noe dere overhodet ikke forstår. Det er neppe noen vits i å si noe mer her på tråden. Perler for svin, som sagt.

Men besøk gjerne nettsiden min: http://www.holocaustinfo.net . Der finner du utrolig mye informasjon om du klikker litt rundt. Inkl. ebøker fra folk som har forsket i flere tiår om dette såkalte Holocaust - og mange bra videoer og lydfiler.

Avslutter med litt hyggelig musikk:

kino.jpg

Klikk her

Lenke til kommentar

Herre min hatt.

Så selvom dere overhodet ikke forstår hvordan denne gassingen og kremeringen skal ha foregått så forkynner dere Holocaust som en stor sannhet allikevel? My goodness.

Tydeligvis er dere totalt hjernevaskede. Dere som tror på noe dere overhodet ikke forstår. Det er neppe noen vits i å si noe mer her på tråden. Perler for svin, som sagt.

... snip ...

Jeg har aldri skrevet at jeg ikke forstår hvordan det foregikk - jeg konstaterer bare følgende faktum: ingen av oss har forutsetningene for å kunne uttale oss om noe av det tekniske rundt dette. Jeg har mange tanker om hvordan en slik gassing var mulig, men jeg ser ingen poeng i å dele dem med dere av følgende grunner:

A) vi mangler kvalifikasjoner for å diskutere dem

B) alle som ikke er enige med dere blir beskyldt for å tilbe jøder eller å være hjernevaskede

C) dersom jeg deler mine tanker om prosessen så vil det utløse et hav av grunnløse spekulasjoner, tragiske kildehenvisninger og mer ukvalifisert synsing

Jeg kan ikke se at gassing av jøder i enorm skala er så umulig. Det jeg imidlertid ser er at svært mange er for dumme til å forstå det, samtidig som mange har motiver for å ikke ville forstå det.

Lenke til kommentar

Hey hey

Skikkelig teite svar fra de troende her. Tegn på alvorlig hjernevask med god gammel jødesåpe.

Når skal jeg få svaret på den utfordringen om gasskammer? (Se forrige side.) Snakk om perler for svin. Her serverer jeg dere alt på et sølvfat og så gidder dere ikke...

Atter en gang: forklar hvordan et tysk gasskammer skal ha fungert.

Hvorfor? Holocaust forutsetter ikke at det er gassing. Ja, det er hva vi får servert, og ja, det kan veldig gjerne være usant. Det er ikke dermed sagt at premissene for Holocaust ikke er der.

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan man kan nekte for at det har skjedd. Altså, det er ingen problemer i heletatt å nekte og motbevise at det antallet som hevdes er feil. Men,- man vet at jødene ble forfulgt. Og dere som nekter for Holocaust har selv kommet med bilder som viser at over 300'000 døde. Det er mange. Det er tross alt en forskjell på å nekte for at det har skjedd, og å nekte for at det var så mange som døde som man skal ha det til.

Men, det å "motbevise" det med at de allierte var (minst) like ille blir feil. 2 wrongs doesn't make a right.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at gassing av jøder i enorm skala er så umulig. Det jeg imidlertid ser er at svært mange er for dumme til å forstå det, samtidig som mange har motiver for å ikke ville forstå det.

Når alt kommer til alt så er dette det eneste dere sitter igjen med når dere skal forsvare svindelen deres.

Forøvrig morsomt å lese dine antydninger om at vi som "benekter" holocaust skal ha noe økonomisk gevinst eller lignende. Jeg vet ikke om du har fått med deg at det har blitt betalt ut gigantiske summer fra den tyske stat til såkalte "overlevere", disse har en helt klar økonomsik gevinst å hente ut av å fortsette denne svindelen, ikke bare dem, men hele det politiske establisementet som nå domineres fullstendig av jøder vil da ha problemer med å forsvarliggjøre sin eksistens samt at sympatien fra goyim ikke lengere vil være tilstede.

Endret av pk2010
Lenke til kommentar

Hvis alt er så forbasket innlysende og lett å bevise: SÅ BEVIS DET. Bevis at jødene konspirerer mot oss og at Holocaust er en løgn! Bevis det på en måte sånn at enhver idiot skjønner hva du mener

Spadeeksempelet ditt er latterlig og intetsigende. Les heller eksempelet mitt med om jorden er rund eller ikke i innlegget over.

Denne tråden er full av beviser for at holocaust aldri skjedde, og du ser dem, men forstår likevel ikke.

Enten er du ganske enkelt for dum til å forstå, eller så overser du bevisene fordi noen har fortalt deg at du skal overse dem.

Og i hvis det siste er tilfelle, slik jeg tror det er. Så er mitt eksempel med en spade ganske treffende.

Jeg tok det eksemplet med et bilde av en spade som jeg viste deg og samtidig fortalte at dette er en spade, noe som du nektet for fordi noen andre sa at det var ikke en spade.

Her i tråden har du fått massevis av beviser for at holocaust aldri skjedde, inkl dødslisten fra Auschwitch som jeg la ut.

Men du og andre troende her sier ennå "vis oss noen beviser" Mao dere ser bevisene(spaden) men vil ikke godta at det er beviser fordi jødene har fortalt dere at det ikke er det.

Disse bevisene ville holdt i en rettssak. Men de holder tydeligvis ikke for hjernevaskede og troende holocaust-tilhengere.

Eller de søm har en agenda som går ut på å skjule sannheten for å hjelpe zionist-jødene med å gjennomfore sine ugjerninger.

Det er som jeg har sagt gang på gang, og som alltid blir bekreftet av pk-erne her inne.

Dette er er hersketeknikk de bruker, de er ikke interessert i beviser og dokumentasjon.

De spør etter det, men når de får det blir det oversett og de gjentar spørsmålet gang på gang i håp om å knekke debattmotstanderen.

Målet er altså å knuse debattmotstanderen, ikke å få fram sannheten, for sannheten har disse onde løgnerne aldri vært interessert i.

Det er forøvrig også litt pussig hvorfor disse tror så blindt på det zionist-jødene sier, men de tror ikke på de jødene som ikke er zionister ?

Kan dette ha noe å gjøre med at formålet med det hele er å forsvare zionist-jødenes agenda ??

Personlig så tror jeg det, for hvis løgnhistorien om "holocaust" blir avslørt, så står alle jødenes løgner i fare for å rase sammen som et korthus. Derfor er disse jødene og deres lakeier på banen for å "oppdra "oss i den rette tro.

At en gjeng jødiske ungdommer nå er ansatt for å redigere wikipedia og andre internettsider er jo et tegn på dette.

Og det ville være naivt å tro at jødene og deres lakeier ikke også vil besøke detter forumet for å hindre at sannheten om "holocaust" blir kjent.

Lenke til kommentar

Når alt kommer til alt så er dette det eneste dere sitter igjen med når dere skal forsvare svindelen deres.

Forøvrig morsomt å lese dine antydninger om at vi som "benekter" holocaust skal ha noe økonomisk gevinst eller lignende. Jeg vet ikke om du har fått med deg at det har blitt betalt ut gigantiske summer fra den tyske stat til såkalte "overlevere", disse har en helt klar økonomsik gevinst å hente ut av å fortsette denne svindelen, ikke bare dem, men hele det politiske establisementet som nå domineres fullstendig av jøder vil da ha problemer med å forsvarliggjøre sin eksistens samt at sympatien fra goyim ikke lengere vil være tilstede.

Nei, det er ikke det eneste vi "sitter igjen med". Lavere intelligens og/eller høy arroganse er faktisk den gjeldene teorien min om dere. Det betyr ikke at jeg ikke har andre argumenter, men disse valgt du selvsagt å ikke sitere (de taler jo mot din sak). Svar meg på følgende: er det intelligent å late som om man har tilstrekkelig faglig tyngde og empiriske beviser når man ikke har det? Det er kanskje ikke dumskap, men det er i hvert fall løgnaktig og arrogant.

For øvrig er det morsomt å lese dine forsøk på å plukke fra hverandre argumentene mine. Jeg skrev bare at NOEN kan ha økonomiske, følelsesmessige eller politiske gevinster av å benekte Holocaust. Er dette helt umulig for deg å forstå? Du har i hvert fall demonstrert dine sterke følelser ovenfor jødene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

C) dersom jeg deler mine tanker om prosessen så vil det utløse et hav av grunnløse spekulasjoner, tragiske kildehenvisninger og mer ukvalifisert synsing

Unnskyld at jeg avslører deg her.

Men dette sier du bare fordi du har ingen tanker.

Hva grunnen er til det overlater jeg til hver enkelt å finne ut av for seg selv.

Lenke til kommentar

Hvis alt er så forbasket innlysende og lett å bevise: SÅ BEVIS DET. Bevis at jødene konspirerer mot oss og at Holocaust er en løgn! Bevis det på en måte sånn at enhver idiot skjønner hva du mener

Denne tråden er full av beviser for at holocaust aldri skjedde, og du ser dem, men forstår likevel ikke.

Enten er du ganske enkelt for dum til å forstå, eller så overser du bevisene fordi noen har fortalt deg at du skal overse dem.

Og i hvis det siste er tilfelle, slik jeg tror det er. Så er mitt eksempel med en spade ganske treffende.

Jeg tok det eksemplet med et bilde av en spade som jeg viste deg og samtidig fortalte at dette er en spade, noe som du nektet for fordi noen andre sa at det var ikke en spade.

Her i tråden har du fått massevis av beviser for at holocaust aldri skjedde, inkl dødslisten fra Auschwitch som jeg la ut.

Men du og andre troende her sier ennå "vis oss noen beviser" Mao dere ser bevisene(spaden) men vil ikke godta at det er beviser fordi jødene har fortalt dere at det ikke er det.

Disse bevisene ville holdt i en rettssak. Men de holder tydeligvis ikke for hjernevaskede og troende holocaust-tilhengere.

Eller de søm har en agenda som går ut på å skjule sannheten for å hjelpe zionist-jødene med å gjennomfore sine ugjerninger.

Det er som jeg har sagt gang på gang, og som alltid blir bekreftet av pk-erne her inne.

Dette er er hersketeknikk de bruker, de er ikke interessert i beviser og dokumentasjon.

De spør etter det, men når de får det blir det oversett og de gjentar spørsmålet gang på gang i håp om å knekke debattmotstanderen.

Målet er altså å knuse debattmotstanderen, ikke å få fram sannheten, for sannheten har disse onde løgnerne aldri vært interessert i.

Det er forøvrig også litt pussig hvorfor disse tror så blindt på det zionist-jødene sier, men de tror ikke på de jødene som ikke er zionister ?

Kan dette ha noe å gjøre med at formålet med det hele er å forsvare zionist-jødenes agenda ??

Personlig så tror jeg det, for hvis løgnhistorien om "holocaust" blir avslørt, så står alle jødenes løgner i fare for å rase sammen som et korthus. Derfor er disse jødene og deres lakeier på banen for å "oppdra "oss i den rette tro.

At en gjeng jødiske ungdommer nå er ansatt for å redigere wikipedia og andre internettsider er jo et tegn på dette.

Og det ville være naivt å tro at jødene og deres lakeier ikke også vil besøke detter forumet for å hindre at sannheten om "holocaust" blir kjent.

Du har ingen forståelse for hva et godt bevis er. Hvis bevisene dine holder i retten så må du gjerne sette i gang en rettssak - jeg sitter på første benk som tilskuer!

Problemet er imidlertid at din arroganse og uvitenhet hindrer deg i å vurdere hva som er gode beviser. Bevisene deres har jeg kritisert i hvert eneste innlegg, og dette gidder jeg ikke gjenta meg selv på. Fred A. Leutchers rapport var vel ment å være et bevis? Men hans kvalifikasjoner er etter hva jeg forstår ikke gode nok (dette har jeg forklart SVÆRT nøye i en tidligere post - finn den om du lurer).

Faktum er at dere ikke har noen beviser, for dokumentasjonen som de er ment til å bygge på er råtten. Det er ingen hersketeknikk å si følgende: Vi er ikke kvalifiserte og vi har ikke god nok forståelse til å uttale oss bastant om dette - dessuten vet vi ikke engang hva vi ser på (ombygging, krig, okkupasjon, demontering og restaurering av leirene). Uansett, dette er blitt en skyttegravskrig: dere mener "bevisene" deres er gode nok - jeg mener det motsatte. Ikke bli sur og si at jeg benytter meg av hersketeknikker. Skal plutselig all rimelige og rasjonelle kritikk blir forbudt ettersom det kan være trist for de som blir kritisert? Dessuten bør dere fokusere mer på selve argumentasjonen enn personer.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt ikke fått noen kommentar på dette bildet.

nazi-shrunken-heads.1.gif

Hvordan tolker du dette Dux ducis?

Jeg tolker det som et forsøk på å gjenta det dere gjør best: å komme med tilfeldige og intetsigende bilder (ofte tatt ut av kontekst) i håp om å kunne bevise noe. I denne sammenhengen sier IKKE et bilde tusen ord - Det er bare tullball.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Vi er ikke kvalifiserte og vi har ikke god nok forståelse til å uttale oss bastant om dette - dessuten vet vi ikke engang hva vi ser på (ombygging, krig, okkupasjon, demontering og restaurering av leirene). Uansett, dette er blitt en skyttegravskrig: dere mener "bevisene" deres er gode nok - jeg mener det motsatte. Ikke bli sur og si at jeg benytter meg av hersketeknikker. Skal plutselig all rimelige og rasjonelle kritikk blir forbudt ettersom det kan være trist for de som blir kritisert? Dessuten bør dere fokusere mer på selve argumentasjonen enn personer.

Dette er bare noe du sier for å enten slippe å ta stilling til de beviser du har blitt presentert eller fordi at du ikke ønsker å kaste lys over hva som virkelig hendte, antagelig fordi at du har en eller annen gulrot i denne saken.

Jeg har fortsatt ikke fått noen kommentar på dette bildet.

nazi-shrunken-heads.1.gif

Hvordan tolker du dette Dux ducis?

Jeg tolker det som et forsøk på å gjenta det dere gjør best: å komme med tilfeldige og intetsigende bilder (ofte tatt ut av kontekst) i håp om å kunne bevise noe. I denne sammenhengen sier IKKE et bilde tusen ord - Det er bare tullball.

Lampeskjermer og såpe ring any bell?

Lenke til kommentar

Jeg har tatt stilling til de jeg har følt meg kvalifisert til å diskutere, og noen ting velger jeg å ikke spekulere i. Du burde prøve dette en gang, og ikke tro du er ekspert i alle temaer. Bare les litt bakover i tråden, så ser du at jeg faktisk også har tatt stilling til en del "beviser". Et Google-søk på temaet gjør deg for øvrig ikke til en ekspert.

Nei, bildet sier meg fortsatt ingenting. For alt jeg vet kan dette være tatt helt ut av kontekst, konstruert, forfalsket, eller verre.

Nå tror jeg at jeg trekker meg ut av denne diskusjonen, for vi har HELT forskjellige oppfatninger av uavhengighet, kompetanse og kildekritikk.

Lenke til kommentar

Var det disse som viste over 300'000 dødsfall totalt?

EDIT: Du trenger ikke svare på dette, da jeg allerede har fått svar.

Endret av Stoddart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...