Chelsea Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jeg og min kjære far er uenig i hvorvidt disse bilmerkene (Jaguar, Mercedes, BMW, Lexus og Audi) kan likestilles som like luksuriøse eller om det er forskjell på dem. Jeg for min del mener det er nokså stor forskjell på hva slags rykte bilene har når det kommer til luksuriøsitet. Mens min far mener det ikke er noen forskjell på merkene, mener jeg de kan rangeres i følgende rekkefølge: Jaguar (mest luksuriøs) Mercedes BMW Lexus Audi (minst luksuriøs) Hva mener dere? Begrunn gjerne Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) MB - Har alltid satset på komfort og teknologi. Alltid innovativ. Jaguar - Rett og slett for "gammel", men lukseriøs er den. At X-type er bygget på en Mondeo trekker meget ned for merket. Audi - Sport/Komfort. Utrykker mer sportslighet enn luksus. BMW - Meget sportslig Lexus - Fancy Toyota. Greier ikke å slå de overnevnte på materialvalg osv. Endret 18. september 2009 av Rs125 Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 ...At X-type er bygget på en Mondeo trekker meget ned for merket. Den er vel bygget på en modifisert platform, som mondeo ble produsert på tidligere. Ikke bygget PÅ en mondeo. Når det gjelder luksuriøsitet så syntes jeg det er vanskelig å skille egentlig. Kan godt si at Jaguar er det navnet som jeg forbinder mest med luksus, men hvis vi tar en bil fra alle disse merkene, og fra samme prisklasse, så tror jeg de egentlig stiller ganske likt.. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Mercedes BMW Audi Lexus Mercedes er helt syke når det kommer til utvikling. Virkelig komfort og er nok ledende innen utvikling. BMW havner over Audi da jeg rett og slett synes bilene er bedre kjøremessig. Lexus havner klart sist, Lexus = Toyota = "hattkaillbil" Lenke til kommentar
Panny60 Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Listen min hadde vært slik: Jaguar Mercedes Lexus BMW Audi De som har lagt lexus nederst i lista, vet tydeligvis lite om merket. I Norge, og resten av europa er de ikke så godt kjente. Men ser man til USA, der over 50 % av hver premium/luksusbil er en lexus så sier det litt. Lexus er faktisk ledende innenfor teknologi, tror det er litt av det gamle ryktet som henger igjen på dem, fra de tidligere modellene. De har byttet ut alle modellene de siste par årene, synes dere skal ta en titt på lexus sin hjemmeside (www.lexus.no). Legg spesielt merke til modellen GS, LS og RX. Her i Norge ser man nok mest til modellen IS, den konkurerer med 5 serie og E klasse. Men de andre modelle ser man sjeldent her til lands da de kan koste opptill flere millioner. http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Har kjørt både IS220d og rx450h og tenker Toyota med engang jeg setter meg inn i bilene. Og da tenker jeg bånn i bøtta bil, så derfor havner den nederst. IS220d konkurrer ikke med 5-serie, men med 3-serien. Edit: BMW henger hakk i hæl Lexus i USA... Endret 18. september 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Jeg har vanskelig for å se hvordan Mondeo-Type kan trekke ned altfor mye for Jaguar, når Mercedes lager biler som A-klasse, B-klasse, Vito og Sprinter. For meg ser listen slik ut: Jaguar Lexus BMW Mercedes Audi Når det er sagt, så ser jeg ikke på noen av disse som "billigbiler". Men tar man hensyn til merkenes modellportefølje som helhet, så er det kun Lexus og Jaguar som kun satser i premiumsegmentet og oppover. Plasserer for øvrig Maserati og Bentley over disse igjen. Endret 18. september 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Vel, svaret på dette er: 1. Alfa Romeo 2-1000. Røkla Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Lexus er faktisk ledende innenfor teknologi på hvilken måte? Lenke til kommentar
Chelsea Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Alfa Romeo utkonkurerer i hvert fall de nevnte bilene på design. Vel, svaret på dette er:1. Alfa Romeo 2-1000. Røkla Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Vel, svaret på dette er:1. Alfa Romeo 2-1000. Røkla Der er jeg enig.. Bare de kommer med en erstatning for 166, så.. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Mercedes Bmw Jaguar Lexus Audi Vanskelig å velge Merce eller Bmw, men jeg synes AMG serien til Mercedes er imponerende. Sjekket ut Alfa Romeo, og må virkelig si at jeg synes ingen av bilene var noe særlig å se til. Brera så forsåvidt grei ut, men det lignet mer en konebil, og da hadde jeg heller valgt den nye Passaten... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 (endret) Alfa Romeo utkonkurerer i hvert fall de nevnte bilene på design. deg om det.. kan ikke si Alfa er noe spesielt å se på denne her er tøff, men det er den eneste også. resten ser ikke ut http://www.alfa156.net/bilder/alfa159.jpg Endret 18. september 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Jaguar kommer øverst, ellers er det "dødt løp", kanskje med Merc litt foran de tre siste på ren luksuriøsitet. Forresten; X-type produseres ikke lenger, så å blande inn denne blir feil om man skal ta nåværende modellutvalg. De eneste virkelig aktuelle Jaguarene man kan ta med i betrakningen er XF og XK, siden X-type er faset ut og den nåværende XJ er på vei ut til fordel for en tilsynelatende vanvittig vakker etterfølger. For så vidt er det ikke lenge til XK får en arvtager heller, men det kan man heller ikke ta med i sammenligningen. Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Jeg vil si Jaguar er mest luksuriøs. De andre er det litt verre med, det kommer jo an hva man ser på som luksus. Min rekkefølge er som følger: 1. Jaguar 2. Mercedes 3. Lexus 4. BMW 5. Audi Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Forresten; X-type produseres ikke lenger, så å blande inn denne blir feil om man skal ta nåværende modellutvalg. Senest i dagens utgave av Dagens Næringsliv var det en helsides annonse hvor de skrøt av at man kunne få en splitter ny Jaguar til under 500 000 kroner. I produksjon eller ikke, det trekker ned noe av eksklusiviteten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 1. Jaguar 2. Mercedes 3. Lexus 4. Audi 5. BMW Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 1. Mercedes 2. Jaguar 3. BMW 4. Lexus 5. Audi Lenke til kommentar
lolmaster_flash Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Ingen av dere har tydeligvis sans for god design. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Nå er jo det også en av de peneste alfaene som noensinne er lagd da, den gjennomsnittelige alfaen er vel litt med for spesielt interesserte har jeg hørt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå