Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ranger disse bilene etter luksuriøsitet


Chelsea

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære far er uenig i hvorvidt disse bilmerkene (Jaguar, Mercedes, BMW, Lexus og Audi) kan likestilles som like luksuriøse eller om det er forskjell på dem. Jeg for min del mener det er nokså stor forskjell på hva slags rykte bilene har når det kommer til luksuriøsitet. Mens min far mener det ikke er noen forskjell på merkene, mener jeg de kan rangeres i følgende rekkefølge:

 

Jaguar (mest luksuriøs)

Mercedes

BMW

Lexus

Audi (minst luksuriøs)

 

Hva mener dere? Begrunn gjerne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MB - Har alltid satset på komfort og teknologi. Alltid innovativ.

Jaguar - Rett og slett for "gammel", men lukseriøs er den. At X-type er bygget på en Mondeo trekker meget ned for merket.

Audi - Sport/Komfort. Utrykker mer sportslighet enn luksus.

BMW - Meget sportslig

Lexus - Fancy Toyota. Greier ikke å slå de overnevnte på materialvalg osv.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
...At X-type er bygget på en Mondeo trekker meget ned for merket.

Den er vel bygget på en modifisert platform, som mondeo ble produsert på tidligere. Ikke bygget PÅ en mondeo.

 

Når det gjelder luksuriøsitet så syntes jeg det er vanskelig å skille egentlig. Kan godt si at Jaguar er det navnet som jeg forbinder mest med luksus, men hvis vi tar en bil fra alle disse merkene, og fra samme prisklasse, så tror jeg de egentlig stiller ganske likt..

Lenke til kommentar

Listen min hadde vært slik:

 

Jaguar

Mercedes

Lexus

BMW

Audi

 

De som har lagt lexus nederst i lista, vet tydeligvis lite om merket. I Norge, og resten av europa er de ikke så godt kjente. Men ser man til USA, der over 50 % av hver premium/luksusbil er en lexus så sier det litt. Lexus er faktisk ledende innenfor teknologi, tror det er litt av det gamle ryktet som henger igjen på dem, fra de tidligere modellene. De har byttet ut alle modellene de siste par årene, synes dere skal ta en titt på lexus sin hjemmeside (www.lexus.no). Legg spesielt merke til modellen GS, LS og RX. Her i Norge ser man nok mest til modellen IS, den konkurerer med 5 serie og E klasse. Men de andre modelle ser man sjeldent her til lands da de kan koste opptill flere millioner.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lexus

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å se hvordan Mondeo-Type kan trekke ned altfor mye for Jaguar, når Mercedes lager biler som A-klasse, B-klasse, Vito og Sprinter.

 

For meg ser listen slik ut:

 

Jaguar

Lexus

BMW

Mercedes

Audi

 

Når det er sagt, så ser jeg ikke på noen av disse som "billigbiler". Men tar man hensyn til merkenes modellportefølje som helhet, så er det kun Lexus og Jaguar som kun satser i premiumsegmentet og oppover. Plasserer for øvrig Maserati og Bentley over disse igjen.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Mercedes

Bmw

Jaguar

Lexus

Audi

 

 

Vanskelig å velge Merce eller Bmw, men jeg synes AMG serien til Mercedes er imponerende.

 

Sjekket ut Alfa Romeo, og må virkelig si at jeg synes ingen av bilene var noe særlig å se til.

Brera så forsåvidt grei ut, men det lignet mer en konebil, og da hadde jeg heller valgt den nye

Passaten...

Lenke til kommentar

Jaguar kommer øverst, ellers er det "dødt løp", kanskje med Merc litt foran de tre siste på ren luksuriøsitet.

 

Forresten; X-type produseres ikke lenger, så å blande inn denne blir feil om man skal ta nåværende modellutvalg. De eneste virkelig aktuelle Jaguarene man kan ta med i betrakningen er XF og XK, siden X-type er faset ut og den nåværende XJ er på vei ut til fordel for en tilsynelatende vanvittig vakker etterfølger. :) For så vidt er det ikke lenge til XK får en arvtager heller, men det kan man heller ikke ta med i sammenligningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...